Hellbergarns Packard - I snigelfart för framgång

2015 hämtar en skäggig hedning hem denna vagn från en grannsocken i Närke. Bedagad, dåligt ommålad och med rost lite varstans men med ett besked från SBP att kärran var trafikduglig. Vad hände sen? Följ med här :)

vEight

  • 50 Följare
  • 65 609 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 december
JohnWayne
29 juni 2015 · 4 585 Inlägg
#41

Man skulle gärna vilja höra ljudet på den vargvisslan smile

Snygga filtar. Blir riktigt mexarstuk på inredningen smile

vEight Baronen
29 juni 2015 · 893 Inlägg
#42

JohnWayne skrev:
Man skulle gärna vilja höra ljudet på den vargvisslan smile

Snygga filtar. Blir riktigt mexarstuk på inredningen smile

Vi ska se om jag kan få fram ett klipp på det så småningom smile Tack! Jag vart väldigt nöjd med filtarna faktiskt. Bra kvalitet också smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
robink_
29 juni 2015 · 154 Inlägg
#43

trevligt projekt ! smile kul att se lite äldre bilar !

vEight Baronen
29 juni 2015 · 893 Inlägg
#44

God kväll kamrater!

Lite yr, men ska göra mitt bästa..

Visslan på sin plats på torpeden.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-7ea9ec87fb097281cabf846eb308a4e2.jpg

Det lever om jävlar under läppen numera.

En gammal hederlig emaljplåt rotades fram och ställdes upp på lämplig plats för ett fotografi.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-5b0098d3892870263bf7a73931c3cda3.jpg

Därefter kravlade jag under för att mäta på bakaxeln. Behövde veta måtten på U bultarna.

Jag krälade fram och körde under donkraften för att hissa upp axeln så jag kunde mäta hur stort spel jag har mellan axel och ramen. Under upphissningen så ramlade skylten ner.. I min skalle. Inte så farligt, den landade med den platta sidan på mig. Därefter stod jag och räknade lite på hur mycket jag kan lägga emellan axeln och fjädern.

Då kom Emma ut och kollade vad jag gjorde och såg regskylten på golvet. Jag visade hur den såg ut och stallde upp den på kofångaren igen. Efter en liten pratstund skulle vi gå in och jag fick för mig att släppa ner axeln så att bilen stod på pallbockarna igen. När jag fibblade med domkraften vars sänkfunktion är av typen "hysterisk utlösning" så small det till och det blev svart. Jag trodde för en millisekund att jag hade fått bilen i huvet. När allt började klarna igen så såg jag regplåten ligga framför mig..

Ett jack i bakhuvet och ett märke på armen blev det denna gång när skylten landade med den vassa sidan neråt. Muttrade lite ilsket och tog bort spettet som höll upp logdörren och började fundera på om inte den där skylten kom från en "Christine". Då kom en vindpust som fick logdörren att accelerera som en kåt gnu för att sedan utföra ett crashtest ala Euroncap, rakt på min vänstra rövhalva. Rövhalt och jävlig reglades dörren igen och jag linkade sakta in mot huset igen som en låghalt hillbilly från "Den långa färden".

Och nu ligger jag och skriver detta samtidigt som jag funderar på hur mycket röva på bilen ska ner. Blir nog en "kick up" i vinter.

Nattinatti mina vännerrrr! smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
vEight Baronen
29 juni 2015 · 893 Inlägg
#45

robink_ skrev:
trevligt projekt ! smile kul att se lite äldre bilar !

Tackar! Jag gillar ditt projekt också, har läst igenom det ett par gånger smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
Liljenfeldt
29 juni 2015 · 121 Inlägg
#46

Följer detta!

vEight Baronen
29 juni 2015 · 893 Inlägg
#47

Liljenfeldt skrev:
Följer detta!

Välkommen! smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
vEight Baronen
30 juni 2015 · 893 Inlägg
#48

Go morron!
Finns det möjligen någon som sitter på eller känner någon som har en uppsättning ww diggisar?
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-7dea73374bae62a9a6c5dcbaa5111992.jpg

Idag ska jag, om jag får lite tid över, smida ihop ett par provisoriska sänkblock så jag kan ta reda på vad som kommer att funka rent praktiskt.

På återseende! smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
_Budda_
30 juni 2015 · 185 Inlägg
#49

Frän vagn! tar och följer det här ja smile

vEight Baronen
30 juni 2015 · 893 Inlägg
#50

_Budda_ skrev:
Frän vagn! tar och följer det här ja smile

Ja, men det får du så gärna göra! Hur går det med Ford projektet? smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
_Budda_
30 juni 2015 · 185 Inlägg
#51

vEight skrev:

_Budda_ skrev:
Frän vagn! tar och följer det här ja smile

Ja, men det får du så gärna göra! Hur går det med Ford projektet? smile

Det går så långsamt att det nästan är löjligt.
Men snart är det semester och då kanske det blir ett ryck smile

Upp med ett youtube-klipp på hur vargvisslan låter wink

vEight Baronen
30 juni 2015 · 893 Inlägg
#52

_Budda_ skrev:

vEight skrev:

_Budda_ skrev:
Frän vagn! tar och följer det här ja smile

Ja, men det får du så gärna göra! Hur går det med Ford projektet? smile

Det går så långsamt att det nästan är löjligt.
Men snart är det semester och då kanske det blir ett ryck smile

Upp med ett youtube-klipp på hur vargvisslan låter wink

Det blir så där ibland.

Youtubeklipp kommer! smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
JohnWayne
30 juni 2015 · 4 585 Inlägg
#53

vEight skrev:
God kväll kamrater!

Lite yr, men ska göra mitt bästa..

Visslan på sin plats på torpeden.
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-7ea9ec87fb097281cabf846eb308a4e2.jpg

Det lever om jävlar under läppen numera.

En gammal hederlig emaljplåt rotades fram och ställdes upp på lämplig plats för ett fotografi.
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-5b0098d3892870263bf7a73931c3cda3.jpg

Därefter kravlade jag under för att mäta på bakaxeln. Behövde veta måtten på U bultarna.

Jag krälade fram och körde under donkraften för att hissa upp axeln så jag kunde mäta hur stort spel jag har mellan axel och ramen. Under upphissningen så ramlade skylten ner.. I min skalle. Inte så farligt, den landade med den platta sidan på mig. Därefter stod jag och räknade lite på hur mycket jag kan lägga emellan axeln och fjädern.

Då kom Emma ut och kollade vad jag gjorde och såg regskylten på golvet. Jag visade hur den såg ut och stallde upp den på kofångaren igen. Efter en liten pratstund skulle vi gå in och jag fick för mig att släppa ner axeln så att bilen stod på pallbockarna igen. När jag fibblade med domkraften vars sänkfunktion är av typen "hysterisk utlösning" så small det till och det blev svart. Jag trodde för en millisekund att jag hade fått bilen i huvet. När allt började klarna igen så såg jag regplåten ligga framför mig..

Ett jack i bakhuvet och ett märke på armen blev det denna gång när skylten landade med den vassa sidan neråt. Muttrade lite ilsket och tog bort spettet som höll upp logdörren och började fundera på om inte den där skylten kom från en "Christine". Då kom en vindpust som fick logdörren att accelerera som en kåt gnu för att sedan utföra ett crashtest ala Euroncap, rakt på min vänstra rövhalva. Rövhalt och jävlig reglades dörren igen och jag linkade sakta in mot huset igen som en låghalt hillbilly från "Den långa färden".

Och nu ligger jag och skriver detta samtidigt som jag funderar på hur mycket röva på bilen ska ner. Blir nog en "kick up" i vinter.

Nattinatti mina vännerrrr! smile

Ho ho ho, underhållande läsning smile  Gonatt på dig!

JohnWayne
30 juni 2015 · 4 585 Inlägg
#54

vEight skrev:
Go morron!
Finns det möjligen någon som sitter på eller känner någon som har en uppsättning ww diggisar?
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-7dea73374bae62a9a6c5dcbaa5111992.jpg

Idag ska jag, om jag får lite tid över, smida ihop ett par provisoriska sänkblock så jag kan ta reda på vad som kommer att funka rent praktiskt.

På återseende! smile

Vad dimension tänkte du använda?

vEight Baronen
30 juni 2015 · 893 Inlägg
#55

JohnWayne skrev:

vEight skrev:
Go morron!
Finns det möjligen någon som sitter på eller känner någon som har en uppsättning ww diggisar?
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-7dea73374bae62a9a6c5dcbaa5111992.jpg

Idag ska jag, om jag får lite tid över, smida ihop ett par provisoriska sänkblock så jag kan ta reda på vad som kommer att funka rent praktiskt.

På återseende! smile

Vad dimension tänkte du använda?

Jag vet inte riktigt. Känns lite som att jag får ta vad som finns just nu. Men det som är spikat är att det blir 15" iaf. :)Men det är endast bred vit sida som gäller just nu. smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
vEight Baronen
30 juni 2015 · 893 Inlägg
#56

God afton medtraffikanter! smile

Kvällen hade inte mycket att erbjuda. Jag hafsade ihop ett "lowering kit" i sann bonna anda.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-fd5856c604beec695dcaf1a99c754507.jpg
4" smile

Detta "kit" är enbart för att kunna utmäta hur mycket sänkning bilen tål innan det tar i.
Men eftersom mutterknacken inte var hemma och muttrarna satt som bara fan så blev det uppskjutet till morgondagen. The rusty nutz fick smaka på lite MoS2 grogg så imorgon släpper dom nog lite lättare smile

Därefter revs höger framhjul av för att kunna provmontera en Cadillac fälg men det blev som att dra ballen i gruset. För i navet stack det ut en centreringspinne och i cadillachjulet fanns där inga hål för sådant. Så jag rev av navet som trumman är nitad på och det visade sig att pinnen var nitad också. Förövrigt konstaterades också att banden var nere på nitarna.. Kul! mad

Kände att jag inte kom längre där och fortsatte med lite el och mätare.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-fd9247932cf0904e2014066e2d0dd019.jpg

Är det förresten någon som behöver ett gel batteri? Har lite rekondade på lager.. Perfekt i skuffen för det blir inget dräll med syra:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-4ddb627372ea9c54cafeea8fa4ff55c8.jpg

Det var allt för ikväll. Inte speciellt spännande, men hur spännande kan en tisdagkväll vara? smile

Imorgon ska Johannes besikta Chryslern! Håller tummarna på att den trillar igenom så jag slipper ta Packarden upp till PBM. Vill känna lite mer på bilen innan den utsätts för cruising... smile

Over and out, Nattinatti! smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
JohnWayne
1 juli 2015 · 4 585 Inlägg
#57

U-bultarna åt bakaxeln kan sitta som berget, fast dom inte är fastrostade sad


Meteoren har 7.50 däck men de ser lite små ut i hjulhusen så jag köpte 8.25 av min morrbror. De har suttit på en Chrysler 300F 1960 och de bilarna var ju riktiga muskelbilar med rejäla däck. 8.25 borde vara samma dimension som 235/80 vilket ger riktigt STORA hjul big_smile

28" tums cykeldäck är mindre tongue tongue tongue

vEight Baronen
1 juli 2015 · 893 Inlägg
#58

JohnWayne skrev:
U-bultarna åt bakaxeln kan sitta som berget, fast dom inte är fastrostade sad


Meteoren har 7.50 däck men de ser lite små ut i hjulhusen så jag köpte 8.25 av min morrbror. De har suttit på en Chrysler 300F 1960 och de bilarna var ju riktiga muskelbilar med rejäla däck. 8.25 borde vara samma dimension som 235/80 vilket ger riktigt STORA hjul big_smile

28" tums cykeldäck är mindre tongue tongue tongue

Ja, U bultar har jag handskats med endel och mycket på lastbilar.. smile

8.25 eller liknande skulle sitta som en fläskläpp. Sitter 235/75 idag.  Jag finkammar blocket 4 gånger om dagen smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
vEight Baronen
2 juli 2015 · 893 Inlägg
#59

Heppåer!

Blir till att byta band på Packarden.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-4fe8fc2995b6ac631472d450cea71d58.jpg
Men det är en smal sak smile

Har inte haft tid med den på ett par dagar. Igår var jag tvungen att leka IT tekniker och installera bredband i kåken. Gick bättre än förväntat, men resulterade i att jag började titta på det efterlängtade Discovery Channel...

Och grattis till Johannes vars Chrysler passerade näst intill obemärkt genom Svensk Bilprovnings hårda kontroller! Detta betyder att vi ska besudla ditt baksäte med ljummen pilsner och ölburksringar på taket. Hämnden är ljuv!

Nu ska gräs klippas och en Edelbrock dissikeras. På återseende mina vännerrrr. smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
vEight Baronen
3 juli 2015 · 893 Inlägg
#60

Go kväll i stugan!
Värmen är närmast olidlig! Men idag gick jag hem för nu börjar semestern. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-dc62edb5b5e7323ddbafcabbfdea7fe4.jpg
Nu väntar 4 veckors ledighet med V och I 8 muller! Imorgonbitti bär det iväg mot mälarstaden Västerås. Så en varning till alla västeråsare, se upp!

Skål mina vännerrrr! smile

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang