6523
Sök

"Punkteringsfria" däck till NISSAN QASHQAI +2 (2010)

2 Inlägg
6 juli 2015
Trådstartare
Hallå!

Jag kör en del mil i jobbet (ca 6000) per år och många av dem är på väldigt dåliga grusvägar.
Hittills i år jag fått 4 st punkteringar. Det kostar, både att laga och att bli stående.

Måtten på mina däck är 215/60/R17.

Har kikat lite själv och hittat tre alternativ:
http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. … =R-212668#
http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. … p=R-226418
http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. … p=R-238948

Kom gärna med andra förslag!

Tack på förhand!

//Frank

6 630 Inlägg
6 juli 2015
Hej!
Finns inga "punkteringsfria" däck på dackonline i den dimensionen! De däck du hänvisar till är inte punkteringsfria.

1 948 Inlägg
7 juli 2015
Antar att du menar RFT däck när du säger "punkteringsfria"? Dessa däck får du lika mycket punkteringar med... dock så kan du ju åka med det till verkstaden utan att behöva byta till reservhjulet först...

Däcken du fått punka på, hur/vart har det gått sönder? (slitbanan eller stommen?)
Har du försökt reklamera däcket?
Har du handlat på internet?

Om jag hade varit dig hade jag åkt till en SERIÖS firma och talat med dom.

Passa dig lite för att handla billigt på t.ex. däckonline... dom e kända för att sälja "andra sortering"...

6 630 Inlägg
7 juli 2015
Hej!
Andra sortering på Michelin, Pirelli, Dunlop, Good Year ?? Har köpt Michelin och Good Year däck därifrån och aldrig märkt att de däcken skulle ha varit sekunda kvalitet! Inte heller har Däck on line sagt något om att alla stora däcksfabrikat skulle sälja sekunda däck.

1 948 Inlägg
7 juli 2015
jaka54 skrev:
Hej!
Andra sortering på Michelin, Pirelli, Dunlop, Good Year ?? Har köpt Michelin och Good Year däck därifrån och aldrig märkt att de däcken skulle ha varit sekunda kvalitet! Inte heller har Däck on line sagt något om att alla stora däcksfabrikat skulle sälja sekunda däck.

Ett däck med samma namn kan vara helt olikt ett annat däck med exakt samma namn beroende på VART i europa det säljs...

Men det stora bekymret med att handla däck online är när det kommer till reklamationer.

Och till TS: jag jobbar inom gruvindustin och alla våra bilar som går under jord (riktigt dålig väg) rullar på cooper däck och jag är riktigt imponerad över hur pass få punkteringar det körs, så kolla med din däckhandlare.

2 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
Inlägget var aningen dåligt formulerat. Jag menar inte punkteringsfria däck, utan mindre punkteringsbenägna däck.

Sitter på sulor från Continental idag, problemet är att jag kör på skitvägar (jobbar inom anläggningsbranschen i Norrland).

På andra bilen (King Cab) sitter ett par All Terrain-däck från Goodrich. Hade mängder av punkteringar på den bilen också innan dessa däck inhandlades. Inte en punktering på två år sedan bytet. problemet är att dessa däck inte finns i min storlek.

Letar därför mindre punkteringsbenägna däck i min storlek, priset spelar inte lika stor roll. Jag hade inte tänkt köpa däcken på Däckonline utan hittade bara exemplen där.

7 833 Inlägg
9 juli 2015
baltis skrev:

Passa dig lite för att handla billigt på t.ex. däckonline... dom e kända för att sälja "andra sortering"...

Skitsnack!
Finns ingen "andra sortering".
Däremot säljer väl även dackonline lågprisdäck = vissa asiattillverkare - men inte alla asiater.

1 948 Inlägg
11 juli 2015
torsen skrev:
baltis skrev:

Skitsnack!
Finns ingen "andra sortering".
Däremot säljer väl även dackonline lågprisdäck = vissa asiattillverkare - men inte alla asiater.

Ett säg micheline pilot sport 2 behöver inte ha alls samma gummiblandning på den svenska marknaden som det har på den ungerska. Det är det jag menar.

Att kalla det andra sortering kanske var lite fel....

6 630 Inlägg
11 juli 2015
Hej!
Skulle en så stor firma som Michelin har olika gummiblandningar på samma däck beroende på i vilka länder de säljer däcket i fråga??
Verkar j...osannolikt!
Senast redigerat av jaka54 (11 juli 2015)

Sök