Här har det knappt hänt någonting den senaste tiden.. har varit en hel del annat på agendan med utbildningar på jobbet, bowling, dottern, trädklippning och annat.
Men jag har iaf satt ihop bottendelen till kommande 2,1l-motor och har tänkt att bygga vidare på den under vintern.
Fick ett erbjudande om att köpa ett par topplock, så det gjorde jag :-)
vw 041
39/32 mm ventiler
dubbla ventilfjädrar (ska kolla inspänningstryck så de inte är för hårda)
oportade, så jag ska bara putsa till dem lite har jag tänkt.
Dock är de upptagna för 94mm borr, så jag får fixa adapterringar eller byta till 94mm cylindrar/kolvar eller tjockväggiga 92:or.
![http://boxerville.se/forum/misc.php?item=38922&download=0]()
Motorkonceptet blir något i stil med:
AS41 dubbelreducerat block, fullflödesmod och ar-borrat
78mm motviktsvev, cheva journal
5,4" DRD racing I-profil stakar cheva journal
92mm cima/mahle (alt AA tjockväggiga cylindrar +mahle kolvar)
Engle W100 kamaxel med magnum rakskurna drev (onödigt men hade dem redan)
CB dual taper stötstänger
windage stötstångsrör i rostfritt
vw 041 toppar 39/32mm ventiler
1,25:1 vippor skruvade ändar och swivel feet
Avgassystem blir nog 1,1/2" eller nåt, ska helst va ganska tyst, ev bygger jag eget.
Dubbla weber 40, 28mm halsringar, vintage speed gasreglage
Externt filter och ev extern kylare med mocal termostat
Det mesta har jag redan hemma, ja jag vet att det ser ut som f¤n på min bänk.. men då ska ni se rummet intill

Tack till Dann förresten som snickrade ihop topplockshållaren åt mig!