glad95 skrev:
Tinx2 skrev:
Gör så men.... gasa inte FÖÖÖR mycket för då blir inte bilen glad efter en stund

Hehe nejdå gasade inte för mycket som högst var jag uppe runt 3-4000 varv tror jag!
Vettemannen skrev:
Se upp för Harry Haffa, han gillar inte sånt här!
/Benny
Ingen polis ute vad jag såg!

Michelle_Taggad skrev:
berätta gärna hur det gick,när du är färdig
Läs längst ner av posten!
silversnurran skrev:
Lär dig först stillastående börn i min mening, sen släpper du upp bromsen lite gran så bilen börjar röra sig frammåt.
Efter det är mitt bästa tips som jag gjorde dem första gångerna är att sväng skarp gasa upp till 3500-4000 varv med koppling nere medans du svänger och släpp sedan kopplingen hastigt.
När du väl sladdar och far utom kontroll så brukar det oftast funka med att bara släppa gasen så rättar bilen upp sig oftast, annars är det bara att försöka svänga mot sladden.
Tack för tipset!
Nurminen_ skrev:
tryck ner kopplingen när du har lite fart, varva upp, sväng, släpp kopplingen. sen är det bara att börja ratta

Tack!
Jag gjorde exakt så som ni sa trycka ner kopplingen och sen varva och tillslut släppa upp den, det kändes som jag
fick en liten sladd men ingen som man ser i filmer. Provade 4-5 gånger men gav upp ville inte köra slut på bilen och var rädd för att däcken skulle ta skada. Ska försöka till vintern igen då blir det nog mycket lättare.
Ifall någon bor i karlstad och vill sladda med mig så hör av er.

Det ska du nog inte förvänta dig då dom är proffs.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!