2816
Sök

Bäst bakluckor/dörrar på kombi?

551 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
#21
matteeee skrev:
Det är ju det där med hur långt snöret är... Alla gillar inte samma sak och en sak är inte bäst för alla ändamål.

Blev det tillräckligt klart nu?

Just därför kan man fråga och ska egentligen rösta om vi får vad vi vill ha, ifall bilar som görs är genomtänkta, när jag kanske haft några hundra, gillar problemlösningar och är lyhörd för gnälliga kvinnor.
Mina egna är exakt vad jag ville ha och har behållt länge, hustruns tog ett år att hitta här och senaste är så genomtänkt att jag funderat på om den är optimal för de flesta, då jag mekar med den jävla bakluckan.
Senast redigerat av Rorys (9 september 2015)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

Muttley
9 september 2015
#22
Rorys skrev:
matteeee skrev:
Det är ju det där med hur långt snöret är... Alla gillar inte samma sak och en sak är inte bäst för alla ändamål.

Blev det tillräckligt klart nu?

Just därför kan man fråga och ska egentligen rösta om vi får vad vi vill ha, ifall bilar som görs är genomtänkta, när jag kanske haft några hundra, gillar problemlösningar och är lyhörd för gnälliga kvinnor.
Mina egna är exakt vad jag ville ha och har behållt länge, hustruns tog ett år att hitta här och senaste är så genomtänkt att jag funderat på om den är optimal för de flesta, då jag mekar med den jävla bakluckan.

Fast hur genomtänkt är egentligen en nerfällbar ruta i bakluckan?
När de strular är de bara skit ju.

Sen tror jag inte biltillverkarna lyssnar så mycket på folket smile

377 Inlägg
9 september 2015
#23
Brukar köra utan bagagelucka, det absolut smidigaste när jag skickar in matkassen.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
9 september 2015
#24
De här är de bästa luckorna bak på bil. Jag hade en sån på 80-talet!! En bil på nästan 6 meter och med en bigblockmotor på närmare 7,5 liter.

https://www.youtube.com/watch?v=hE7jW7_utJk

Benny
Senast redigerat av Vettemannen (9 september 2015)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
9 september 2015
#25
Vettemannen skrev:
De här är de bästa luckorna bak på bil. Jag hade en sån på 80-talet!! En bil på nästan 6 meter och med en bigblockmotor på närmare 7,5 liter.

https://www.youtube.com/watch?v=hE7jW7_utJk

Benny

Bodde du möjligtvis i Viptorp då?
Stod en sådan på tredje gårdens parkeringsplatser på -80talet.

Annars är kombiluckan wink som sitter på Roadmaster B-Body Wagon från 1991-1996 suverän, den går att öppna nedåt så man får en bänk att sitta på alternativt hängandes åt vänster beroende på hur man drar i handtaget.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
9 september 2015
#26
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
De här är de bästa luckorna bak på bil. Jag hade en sån på 80-talet!! En bil på nästan 6 meter och med en bigblockmotor på närmare 7,5 liter.

https://www.youtube.com/watch?v=hE7jW7_utJk

Benny

Bodde du möjligtvis i Viptorp då?
Stod en sådan på tredje gårdens parkeringsplatser på -80talet.

Annars är kombiluckan wink som sitter på Roadmaster B-Body Wagon från 1991-1996 suverän, den går att öppna nedåt så man får en bänk att sitta på alternativt hängandes åt vänster beroende på hur man drar i handtaget.

Nej, jag bodde i Torshälla då, köpte den i början av 80-talet och hade den i kanske 5-6 år.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

53 Inlägg
10 september 2015
#27
Rorys skrev:
Det kanske är svårt med så djupa tankegångar om vi får optimala bilar som vi vill ha.

Jag hade jänkare typ denna [url]http://stationwagonforums.com/forums/gallery/files/1/1972_oldsmobile_vista_cruiser_station_wagon2.jpg[/url.]
och Volvo duett, haft vanlig liten skuff men näst sista bilen var genomtänkt och hade typ Duett-dörrar, tyvärr lika stora så man får en stolpe i mitten, när andra har en större och en mindre dörr. Min egen har en topphängd vi fick i skallen när dämparen blev trött. Den sista kan man bara öppna fönstret på i en topphängd lucka.
Tror jag gillar jänkarna bäst med ruta ner, i lucka som kan fällas ner.

Jag är lite nyfiken på vad detta var för bil du hade??


2 763 Inlägg
10 september 2015
#28
Jag gissar på att det finns en anledning till att jänkarna själva slutade med bagageluckor av den typ du tycker om.

Volvo - For Life

Ingen himmel är så blå som min
2 981 Inlägg
10 september 2015
#29
Jag har en bil med typ Duett-dörrar, olika stora och utan stolpe överhuvudtaget. Ser inte så jättestora fördelar med det alls faktiskt.

http://i.imgur.com/6LBkWqA.png
(Renault Trafic Passenger)

/Mattias

551 Inlägg
10 september 2015
Trådstartare
#30
[quote=zZackEe][quote=Rorys]Det kanske är svårt med så djupa tankegångar om vi får optimala bilar som vi vill ha.

Jag hade jänkare typ denna http://stationwagonforums.com/forums/ga … LBkWqA.png
(Renault Trafic Passenger)[/quote]
Jag menade att vi har lika stora dörrar så man är utan fönster i mitten men Renault har olika stora.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

7 656 Inlägg
10 september 2015
#31
Vettemannen skrev:
De här är de bästa luckorna bak på bil. Jag hade en sån på 80-talet!! En bil på nästan 6 meter och med en bigblockmotor på närmare 7,5 liter.

https://www.youtube.com/watch?v=hE7jW7_utJk

Benny

Men då missar man ju regn/snöskydd om man är ute i skogen och vill ta en fikapaus med jycken och sitta och dingla med de leriga stövlarna under bakluckan?roll

lol

5 111 Inlägg
10 september 2015
#32
matteeee skrev:
Jag har en bil med typ Duett-dörrar, olika stora och utan stolpe överhuvudtaget. Ser inte så jättestora fördelar med det alls faktiskt.

http://i.imgur.com/6LBkWqA.png
(Renault Trafic Passenger)

Som sagt, mycket lättare lasta med gaffeltruck än en topphängd lucka!


5 111 Inlägg
10 september 2015
#33
BOLIN_ skrev:
Jag gissar på att det finns en anledning till att jänkarna själva slutade med bagageluckor av den typ du tycker om.

Det byggs ju knappt några kombibilar i staterna längre, de som köpte dem förr gick över till SUVar...


2 763 Inlägg
11 september 2015
#34
Volvo544special65 skrev:
BOLIN_ skrev:
Jag gissar på att det finns en anledning till att jänkarna själva slutade med bagageluckor av den typ du tycker om.

Det byggs ju knappt några kombibilar i staterna längre, de som köpte dem förr gick över till SUVar...

Fast inte heller på suvar ser du denna typ av bagagelucka, eller hur? Deras bagagluckor är ju mer raka nu än förr...

Volvo - For Life

Ingen himmel är så blå som min
2 981 Inlägg
11 september 2015
#35
Rorys skrev:
matteeee skrev:
Jag har en bil med typ Duett-dörrar, olika stora och utan stolpe överhuvudtaget. Ser inte så jättestora fördelar med det alls faktiskt.

http://i.imgur.com/6LBkWqA.png
(Renault Trafic Passenger)

Jag menade att vi har lika stora dörrar så man är utan fönster i mitten men Renault har olika stora.

Aah, du menar den "stolpen". Ja, men den är i vägen för bakåtsikten även på en Ranååå med olika stora dörrar kan jag meddela, även om den inte sitter exakt mitt i.

Volvo544special65 skrev:
matteeee skrev:
Jag har en bil med typ Duett-dörrar, olika stora och utan stolpe överhuvudtaget. Ser inte så jättestora fördelar med det alls faktiskt.

http://i.imgur.com/6LBkWqA.png
(Renault Trafic Passenger)

Som sagt, mycket lättare lasta med gaffeltruck än en topphängd lucka!

Det är ju bara en jättestor fördel om man pysslar med det ofta. Det gör inte jag, hundarna hoppar in själv, utan gaffeltruck smile

/Mattias


Sök