Opel CIH 2,4 Liter. Omega 24v topp moddning till 16 ventiler + Motor bygge
Projektet går ut på att modifiera en 24V topp till 16v. Jag hade turen att se en annons på en OPEL Omega 3000 med 24 ventils topp som var till salu, motorn hade skurit på ett vevstakslager efter lite tjat så lyckades jag få köpa... Visa mer
MxKrus: 235 hk Godspeaker: 225 hk mattew: 242 hk, 330 nm Epforce: 230 hk, 300 nm volvglracing: 247 hk hasse: 255 hk CIH-16V-Anders: 249 hk sonken91: 213 hk Growe: 193 hk eastmotorsport: 219 hk Volvo965: 250 hk Kowosabi: 225 hk
Allt mellan 193 - 255 hk om lite drygt en vecka så hoppas jag att vi har svaret.
Jag har också bestämt vad första pris kommer att bli, meddelas senare när jag tagit en bild på prylen
Osså en bild på hur jag "pluggade" det överblivna topplocks bult hålet.
Fick för mig att jag skull kontrollera kamaxlarnas timing och den var ju sådär bra Avgas var okej, men Insug stod 12 vevaxelgrader fel, öppnade för sent.
Fick kapa ur med Dremeln i kamaxeln så att jag skulle kunna justera den till rätt läge.
La i en liten 1,5 mm tjock shimsbit så att det inte skulle vara något glapp.
MxKrus: 235 hk Godspeaker: 225 hk mattew: 242 hk, 330 nm Epforce: 230 hk, 300 nm volvglracing: 247 hk hasse: 255 hk CIH-16V-Anders: 249 hk sonken91: 213 hk Growe: 193 hk eastmotorsport: 219 hk Volvo965: 250 hk Kowosabi: 225 hk eastereverybodybay: 258 Hk
Allt mellan 193 - 258 hk Onsdag kväll så hoppas man att allting är okej och svaret har kommit.
Den här action kameran med full HD tänkte jag skänka bort till den som kommer närmast den är fullt fungerande med inget minneskort (microSD) medföjer. Just det endast en gissning per person