7283
Sök

Volvo V70 99 2.4t problem med laddtryck

15 Inlägg
21 september 2015
Trådstartare
Tjena, köpte mig en V70 2.4t för ett tag sedan. Motor lampan lös vid köpet och har gjort hela tiden sedan dess. Monterade in en Laddtrycksmätare för några veckor sedan för att hålla koll på ladd trycket, den har laddat cirka 0.2 bar (full gas), men när jag körde i morse så var den uppe på 0.7 ( jävligt mycke roligare ) full gas som tidigare, men problemt är att när man gasar på så laddar den upp till 0.7 eller i närheten sedan så sänker den trycket till typ 0.5 - 0.4 efter en sekund, och det är inte alltid den laddar upp till 0.7 ibland så laddar den inte mer än 0.2 och ibland 0.5 osv.

Är själv inte speciellt hemma på turbo motorer, har försökt att läsa av felkoder men det funkade inte av någon anledning med det instrumentet jag använde.

Forummoderator
26 610 Inlägg
21 september 2015
Kan det vara magnetventilen som spökar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

15 Inlägg
21 september 2015
Trådstartare
Tackar för snabbt svar smile, var ut och kollade och det kan nog inte vara helt omöjligt, hittade på magnetventilen låg ovanpå växellådan på själva "växel väljaren" eller vad man nu vill kalla den för, svarta klumpen som rör sig då man växlar, antar att den ska sitta någon stans på luftburken original, men då min luftburk bytts ut mot ett öppet filter så existerar inte den längre, var sprickor i ena ändan på slangen kanske tar in tjuvluft där, om inte annat så kanske  magnetventilen gått sönder när den legat och nött mot växel väljarn.

Forummoderator
26 610 Inlägg
21 september 2015
Joeeri13 skrev:
Tackar för snabbt svar smile, var ut och kollade och det kan nog inte vara helt omöjligt, hittade på magnetventilen låg ovanpå växellådan på själva "växel väljaren" eller vad man nu vill kalla den för, svarta klumpen som rör sig då man växlar, antar att den ska sitta någon stans på luftburken original, men då min luftburk bytts ut mot ett öppet filter så existerar inte den längre, var sprickor i ena ändan på slangen kanske tar in tjuvluft där, om inte annat så kanske  magnetventilen gått sönder när den legat och nött mot växel väljarn.

Låter ju inte helt omöjligt att det kan vara så.
Dock är jag ingen expert på ämnet, men låter ju logiskt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök