Tog tag i framvagnen och plockade ner den och kollade vad jag behövde göra! Visade sig att den som kom ifrån bilen var rejält rostig. Men löste sig smidigt då garagepolaren hade en till som var fräsch Började också med att rengöra styrväxeln inför lite färg. Väntar fortfarande på att jag ska vara när blästern är öppen så jag kan lämna in allt dit.
Såg ju inte så kul ut.
Blir nog bra med lite färg, nya damasker och styrleder.
Har beställt nästan allt jag behöver nu för att få bilen att rulla, kommer i nästa uppdatering! Bara coilovers jag letar efter nu.
Har varit dålig på att uppdatera här men det har inte stått still för det! Har blivit lite delar och nu har jag förhoppningsvis allt som krävs för att få ner de på backen snart.
Har äntligen köpt coilovers, Blev BC-Racing Coilovers BR Typ RA som ska vara en Gat/ban coilover. Grym kvalitet och kommer bli kul att se hur dom presterar!
Den gräsliga styrväxeln fick lite färg och nya styrleder.
Sedan var det dags för bakaxeln att sminkas lite, La på hagmans epoxyprimer och sedan lackade jag med biltemas halvblanka fälgfärg, blev riktigt nöjd med resultatet. Kåpan fick smaka på lite silver.
Senast redigerat av J_Sturesson (10 september 2017)
Då har man varit igång igen, äntligen har jag fått tillbaka grejerna ifrån pulverlack, Jäkligt nöjd över resultatet! Känns nästan som helt nytt. Så nu ska jag ha allt för att få bilen att rulla, polaren har svetsat klart coilsen så får dem imorgon.
Framvagnsbalken och styrservon ihopsatta med nya bultar,damasker och styrleder. SÅ mycket roligare att skruva med nya grejer.
Känns som en hel del läser men ingen kommentera, all kritik är välkommen!
Senast redigerat av J_Sturesson (18 september 2017)
Precis läst igenom hela tråden, Kul projekt Får man lite motivation till att hålla på med sin egna kärra. Kommer följas!
Vad roligt att du läst! Vad händer med din kärra då?
Just nu håller jag på med lite rostlagning, Det som satte stopp för mig. Plåten ovanför baljorna som skall bytas, Annars blir de byte vxllåda, montera coils runt om och lite små pill
Precis läst igenom hela tråden, Kul projekt Får man lite motivation till att hålla på med sin egna kärra. Kommer följas!
Just nu håller jag på med lite rostlagning, Det som satte stopp för mig. Plåten ovanför baljorna som skall bytas, Annars blir de byte vxllåda, montera coils runt om och lite små pill
rostlagning det som är så kul Jag tog bort mina baljor helt, kände inte att det var lönt att sätta dit nya. På-tal om coilovers kan verkligen rekommendera BC, dom är ju såklart dyrare än t.ex J-specs egna men fy fan vilken skillnad i kvalitet. Hoppas att dom presterar lika bra som kvaliteten är bara
rostlagning det som är så kul Jag tog bort mina baljor helt, kände inte att det var lönt att sätta dit nya. På-tal om coilovers kan verkligen rekommendera BC, dom är ju såklart dyrare än t.ex J-specs egna men fy fan vilken skillnad i kvalitet. Hoppas att dom presterar lika bra som kvaliteten är bara
Japp, Mina baljor skall väck också Haha ja de är roligt BC blir det i fram, bak blir de Gaz coilisar med lite moddad bärarm
Japp, Mina baljor skall väck också Haha ja de är roligt BC blir det i fram, bak blir de Gaz coilisar med lite moddad bärarm
Låter bra, tänkte köra gaz bak med andra bärarmar men blev BC bak för smidigheten
2017-09-24 STOR framvagnsuppdate Nu har det blivit ett par timmar till i garaget under veckan vilket har resulterat till att framvagnen är helt klar Självklart blir det en del justering av t.ex coilsen när jag har fått ner bilen på hjul osv
Först vad det dags för framvagnsbalken att sättas fast och inte kort efter monterades krängningshämmaren med nya bussningar. Passade samtidigt på att montera styrstången och montera tillbaka plåtarna i torpedplåten.
Sedan var det dags att lacka dom nysvetsade spindlarna med Coiloverhylsan på. Blev riktigt nöjd med både min väns svetsar samt färgen.
Sist men inte minst monterades helt nya bärarmar,styrleder,spindelleder och Krängningshämmarstag. Där efter sattes coiloverbenen ihop med spindeln och monterades dit. Testade också att hänga dit mina team dynamics monza r18 som jag haft liggandes i garaget, Tycker faktiskt att dom passar rätt jäkla gött! Kanske får sitta på sålänge tills jag hittar något annat, dock behövs spacers om dom ska sitta kvar.
Senast redigerat av J_Sturesson (24 september 2017)