Triumphgrön STi och blå WRX; refinement of two blobeyes (Subaru Impreza)

Två stycken Subaru Impreza "blobeye" som båda förfinas och förbättras! Det uppgraderas, adderas och raderas. Triumphgröna STi'n är min sommarbil och blåa WRX'en min vinterbil.
  • 102 Följare
  • 130 028 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 januari 2019
Daevil
27 november 2016 · 691 Inlägg

tendency skrev:

Daevil skrev:
Härligt inlägg smile kan säga att meguiars ultimate detailer är grymt bra!

Låter bra det! big_smile Nöjd med andra av deras produkter jag har använt! Handlade du något under fredagen? smile

Eller hur, inget slår meguiars smile
Väldigt lite, hitta en adapterplatta till 3" spjäll till mitt t5 bygge, och en momentnyckel. Men hade hoppats på mer sad

Subaru Impreza GT "Widebody GC8" (1999)
Audi A4 Avant 2.0 TFSI "QUATTRO" (2014)
tendency
28 november 2016 · 445 Inlägg

Daevil skrev:

tendency skrev:

Daevil skrev:
Härligt inlägg smile kan säga att meguiars ultimate detailer är grymt bra!

Låter bra det! big_smile Nöjd med andra av deras produkter jag har använt! Handlade du något under fredagen? smile

Eller hur, inget slår meguiars smile
Väldigt lite, hitta en adapterplatta till 3" spjäll till mitt t5 bygge, och en momentnyckel. Men hade hoppats på mer sad

I feel you! Jag hade inget jag visste att jag behövde handla, så jag satt och surfade runt för ATT hitta något, haha..

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
tendency
1 december 2016 · 445 Inlägg

Min STi blev ju rekommenderad till första sidan i september. Såg därefter av en slump ett gammalt foruminlägg om att alla med en bil som hamnar där kan få garagetdekaler helt gratis skickade till en. Så jag mailade dom, men fick inget svar och glömde sedan bort det. Men precis nyligen fick jag ett brev i lådan med dekaler och ett nyckelringsband. smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-a14e64f4940eaf816a599c9fb5cbfa6f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-b042f684e534970f5f9ffa45e9905931.jpg

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
1 december 2016 · 159 Inlägg

Gratulerar!  smile

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
tendency
4 december 2016 · 445 Inlägg

Bill_Bull skrev:
Gratulerar!  smile

Tack! smile

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
tendency
5 december 2016 · 445 Inlägg

Jag har fixat nytt garage till min STi. smile Fortfarande inget eget villagarage med massor av utrymme där jag kan greja hur jag vill, men resor bättre än det jag hittills har haft.

Jag ska hyra två garageplatser bredvid varandra för att få ordentligt med plats! Jag kommer alltså att slippa behöva flytta bilen för att komma åt att greja runtom! big_smile Dessutom är det asfalterat golv, jämfört med stampat jordgolv i det gamla. Och det håller 18°C vintertid, jämfört med ca 10°C (om värmen funkade vill säga...) i det gamla. Och nu kommer jag att ha i princip gångavstånd till garaget jämfört tidigare.. kommer säkert vara lat och ta bilen dit iallafall, men ändå.

Blir mycket dyrare - men med så många fler fördelar.



I det gamla garaget var det så trångt att jag inte fick plats varken bakom eller på höger sida om bilen. Skulle jag göra något bakpå bilen, så var jag tvungen att öppna garageporten - inte så idealiskt vintertid. Och flytta bilen åt vänster för att komma in till högersidan...
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-baf7aa7c8128b747a33cd7651652bb33_large.jpg

Ni kanske minns att det stampade jordgolvet inte var så stadigt när jag skulle lyfta bilen i bakdiffen, så jag löste det med en plankbit, ehehe.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-3c65212dc9e8f2617c5c2118e111e16a_large.jpg



Jag fick tillgång till ena platsen 1a november och ställde då in STi'n, bilderna är tagna då. Har precis fått tillgång till den andra platsen, så fler och bättre bilder kommer senare när jag har städat ur hela ytan och flyttat om bilen.

Livet med låg bil. Det var lite knöligt att få in bilen. tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-205c417e209cb45d0fe184d5222a4579.jpg

Tur man hade lite plankor till hands.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-59edf0c2bb80d42359b116ef8072bc10.jpg

Kommer att använda den andra porten till mina platser sedan, tror att jag slipper använda plankor där, då marken utanför är mer plan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-128d2af95e6c98805626fecbf4505b38.jpg

Senast redigerat av tendency (5 december 2016)

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
5 december 2016 · 159 Inlägg

Alltid gött med rejälare garage. Och närmre hemmet! Hade i många år garage 4.3 mil hemifrån.  Så det var ju en dagsutflykt. Tillslut hyrde jag ett litet hemma vid lägenheten där jag fick stuva in allt från golv till tak. Senare Köpte vi huset med 20kvm förråd där jag tryckte in cabben. Så fick jag en transporter till firma bil. Trångt som de blev så blev de hyra verkstad igen på 70 kvm för en 1000lapp 8 minuter hemifrån  (y) smile

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Daevil
5 december 2016 · 691 Inlägg

Grattis! Måste va bra mycket skönare, även om det kostar smile

Audi A4 Avant 2.0 TFSI "QUATTRO" (2014)
Subaru Impreza GT "Widebody GC8" (1999)
tendency
5 december 2016 · 445 Inlägg

Bill_Bull skrev:
Alltid gött med rejälare garage. Och närmre hemmet! Hade i många år garage 4.3 mil hemifrån.  Så det var ju en dagsutflykt. Tillslut hyrde jag ett litet hemma vid lägenheten där jag fick stuva in allt från golv till tak. Senare Köpte vi huset med 20kvm förråd där jag tryckte in cabben. Så fick jag en transporter till firma bil. Trångt som de blev så blev de hyra verkstad igen på 70 kvm för en 1000lapp 8 minuter hemifrån  (y) smile

Oj, 4.3mil! Då känns det ju lite löjligt att jag tyckte det var långt till mitt gamla, ca 3km. tongue Nackdelen är att jag inte hade plats för alla verktyg och grejer och det hände ju inte bara en gång att man glömde ta med eller saknade något i garaget och fick åka hem igen.

70kvm för tusenlappen. Damn! Då kan man leva med 8min restid. wink

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
tendency
5 december 2016 · 445 Inlägg

Daevil skrev:
Grattis! Måste va bra mycket skönare, även om det kostar smile

Det kommer det att bli! big_smile Lätt värt cashen.

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
5 december 2016 · 159 Inlägg

tendency skrev:

Bill_Bull skrev:
Alltid gött med rejälare garage. Och närmre hemmet! Hade i många år garage 4.3 mil hemifrån.  Så det var ju en dagsutflykt. Tillslut hyrde jag ett litet hemma vid lägenheten där jag fick stuva in allt från golv till tak. Senare Köpte vi huset med 20kvm förråd där jag tryckte in cabben. Så fick jag en transporter till firma bil. Trångt som de blev så blev de hyra verkstad igen på 70 kvm för en 1000lapp 8 minuter hemifrån  (y) smile

Oj, 4.3mil! Då känns det ju lite löjligt att jag tyckte det var långt till mitt gamla, ca 3km. tongue Nackdelen är att jag inte hade plats för alla verktyg och grejer och det hände ju inte bara en gång att man glömde ta med eller saknade något i garaget och fick åka hem igen.

70kvm för tusenlappen. Damn! Då kan man leva med 8min restid. wink

Jo hände ju ett par gånger när man hade glömt något hemma elr viseversa att man fick åka o hämta. Tröttnade givetvis på de med så slutade med att man köpte dubbletter. Hoppas du får de bra i det nya smile

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
tendency
5 december 2016 · 445 Inlägg

Bill_Bull skrev:
Jo hände ju ett par gånger när man hade glömt något hemma elr viseversa att man fick åka o hämta. Tröttnade givetvis på de med så slutade med att man köpte dubbletter. Hoppas du får de bra i det nya smile

Haha, vad ska man göra liksom. big_smile
Tack, det tror jag. smile

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
tendency
9 januari 2017 · 445 Inlägg

Hej och hå! Långt inlägg, men jag behöver spy lite. Har inte uppdaterat på evigheter. Dels för att det inte har projektats någonting. Och för att jag är less på Subaruåterförsäljaren jag har beställt delar ifrån... Den 8e oktober var vi ett gäng till Belins Bil i Avesta under "Subarudagen". Beställde en massa grejer och det händer ju inte mycket med beställningen!

Detta beställdes under Subarudagen (2016-10-08):

¤ Instegslister i kolfiber
¤ Lister B-stolpar i kolfiber
¤ STi textilmattor
¤ Gummimattor fram/bak
(till flickvännen)
¤ STi-vinge (till flickvännen)
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-a85d570990248a5cec6e6373e62990d5.jpg

Har ringt många gånger för att kolla läget och hur det går med grejerna. Det låter alltid så positivt när man ringer och dom ska alltid höra av sig så snart som möjligt osv osv. Men jag får alltid återkomma till dom. Strax före jul ringde jag för hundraelfte gången och då fick jag svaret "ALLT HAR KOMMIT, förutom STi-vingen!". Vingen är slut i Sverige och dom jagar efter den i Japan, enligt dom. Åker till Avesta för att hämta allt utom vingen, men på plats får jag veta att endast gummimattorna BAK har kommit. Vem har nytta av enbart bak? Flickvännen skulle ha dessa mattor till vintern och dess slask, var tanken... halva vintern har gått. Jaja, lite glad ändå åker jag hem med dessa grejer (2016-12-21):

¤ Instegslister i kolfiber
¤ Lister B-stolpar i kolfiber
¤ STi textilmattor


Jag öppnar paketen hemma och upptäcker att "Lister B-stolpar i kolfiber" i själv verket är ett inlastningsskydd i plast till en bakkofångare till en Impreza kombi...?!  roll "Instegslister i kolfiber" har estetiska fel, ser ut att ha blivit något fel vid tillverkningen. Det enda som verkar ha blivit rätt är "STi textilmattor". I mellandagarna (2016-12-27) ringer jag upp dom och påtalar felen. Reservdelsmannen ska kika på detta och säger "Jag hör av mig senast imorgon!". Behöver jag säga att jag inte har hört NÅGONTING sedan dess? lol lol lol Ett KVARTAL senare har jag fått STi textilmattor...


Summering:

"Lister B-stolpar i kolfiber" var i själv verket ett inlastningsskydd i plast till en bakkofångare till en Impreza kombi.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-79deca0a58c0a01ca88df8ff40a5c3b5.jpg

"Instegslister i kolfiber" har estetiska fel.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-6c01822a1582b67feec8656b20856f28.jpg

"STi textilmattor" verkar ha blivit rätt! WOOHOO.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31987/31987-3164b88817ad58f6fa90c2a612371137.jpg

"Gummimattor fram/bak", Belins har bara lyckats få hem mattorna bak. Jag tog inte hem dom... avvaktar på mattorna fram också...

"STi-vinge" är restad, finns inte i Sverige tydligen. Belins "väntar svar från Japan" osv osv osv.


Kan åtminstone glädja mig med att alla andra grejer jag har köpt och beställt från andra ställen har hittat hem till mig - utan krångel. smile Får bli en uppdatering senare angående det. Tjipp!

Senast redigerat av tendency (9 januari 2017)

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Gloremir hmmmm
9 januari 2017 · 1 094 Inlägg

Ser att jag inte är den enda som har problem med subaru återförsäljare.
Jag skulle gå i RAGE mode om jag var du.

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
jenstornqvist
9 januari 2017 · 108 Inlägg

Min mamma har jobbat som "reservdelsåterförsäljare" åt en stor bilfirma som var återförsäljare till flera olika märken också, dock många år sen och kanske inte direkt samma sak nu. Men såvitt jag vet så vet fortfarande min mamma inte ens skillnaden på e36 och e46 (hennes huvudområde var BMW), så folket som jobbar där är ju oftast inte direkt jättekunniga tyvärr.

Hoppas det går bättre! Förjävla kul projekttråd också! smile

tendency
10 januari 2017 · 445 Inlägg

Gloremir skrev:
Ser att jag inte är den enda som har problem med subaru återförsäljare.
Jag skulle gå i RAGE mode om jag var du.

Förstår inte hur det kan vara så svårt? Jag har mest bara blivit matt... och less på hur kassa dom är... lol

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
tendency
10 januari 2017 · 445 Inlägg

jenstornqvist skrev:
Min mamma har jobbat som "reservdelsåterförsäljare" åt en stor bilfirma som var återförsäljare till flera olika märken också, dock många år sen och kanske inte direkt samma sak nu. Men såvitt jag vet så vet fortfarande min mamma inte ens skillnaden på e36 och e46 (hennes huvudområde var BMW), så folket som jobbar där är ju oftast inte direkt jättekunniga tyvärr.
Hoppas det går bättre! Förjävla kul projekttråd också! smile

Hahaha. lol Det är väl lite så tyvärr. Jag gav den här Subarureservdelsmannen Subarus egna artikelnummer från Subarus tillbehörskatalog och ändå beställde han fel. Så pinsamt, haha.

Jag har ju fått en massa annat godis hem som sagt, så det är jag glad för iaf. Vad kul att höra! big_smile

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
tendency
10 januari 2017 · 445 Inlägg

jenstornqvist skrev:
Min mamma har jobbat som "reservdelsåterförsäljare" åt en stor bilfirma som var återförsäljare till flera olika märken också, dock många år sen och kanske inte direkt samma sak nu. Men såvitt jag vet så vet fortfarande min mamma inte ens skillnaden på e36 och e46 (hennes huvudområde var BMW), så folket som jobbar där är ju oftast inte direkt jättekunniga tyvärr.
Hoppas det går bättre! Förjävla kul projekttråd också! smile

Hahaha. lol Det är väl lite så tyvärr. Jag gav den här Subarureservdelsmannen Subarus egna artikelnummer från Subarus tillbehörskatalog och ändå beställde han fel. Så pinsamt, haha.

Jag har ju fått en massa annat godis hem som sagt, så det är jag glad för iaf. Vad kul att höra! big_smile

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Mahlberg
10 januari 2017 · 506 Inlägg

Hahah kan inte låta bli att smågarva lite, du skriver de hela på ett jävla humoristisk sätt. Samtidigt förstår jag din frustation roll Hade det varit jag så hade jag åkt tillbaka och slängt skiten i ansiktet på dom och frågat vad fan dom sysslar med. Hoppas dom kompenserar dig på något sätt och att delarna kommer snart. Saknar ju uppdateringarna big_smile

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855
tendency
12 januari 2017 · 445 Inlägg

Mahlberg skrev:
Hahah kan inte låta bli att smågarva lite, du skriver de hela på ett jävla humoristisk sätt. Samtidigt förstår jag din frustation roll Hade det varit jag så hade jag åkt tillbaka och slängt skiten i ansiktet på dom och frågat vad fan dom sysslar med. Hoppas dom kompenserar dig på något sätt och att delarna kommer snart. Saknar ju uppdateringarna big_smile

Haha, det var kul att höra. Skoj att kunna underhålla. smile
Ja, hör dom inte av sig inom snar framtid, så kommer jag att åka dit och göra något sådant...
Ska försöka uppdatera inom kort med vad mer som har kommit hem! big_smile

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang