Triumphgrön STi och blå WRX; refinement of two blobeyes (Subaru Impreza)
Två stycken Subaru Impreza "blobeye" som båda förfinas och förbättras! Det uppgraderas, adderas och raderas. Triumphgröna STi'n är min sommarbil och blåa WRX'en min vinterbil.
STi'ns nya fälgar! Valet föll till slut på XXR 527 i Chromium black, då jag inte kunde motstå en bra deal. Måtten är 18x8.75" ET20... much poke, yes?! Tror att färgen kommer att göra sig bra på bilen.
WRX'en fick sina nya vinterskor monterade idag. Oxxo Santa (hohohoo) 17x7.5" ET48 med Nokian Hakkapeliitta 7. Ska bli intressant att se hur bra Hakka7'orna är, har bara läst gott om dom. Att dom t.o.m. är bättre än sin efterträdare Hakka8. Tog en provtur med nya hjulen och jag tyckte att däcken var förvånansvärt tysta, även på landsväg! Trevligt.
BOOM! STi-skorna på G. Lite POKE?! Valsa skärmar och några grader negativ camber lär det bli. Vet att det går att få till det, har sett mycket bilder på blobeyes med dessa hjul.
Ni som kör Impreza och har valsat skärmkanterna fram - hur har ni gjort med innerskärmarna? För dom måste väl plockas bort om man viker in kanten?
Kan meddela att fälgarna går över Brembooken.
Och här är exempel på två blobeyes som har exakt samma hjuluppsättning som jag har och som har fått till ett bra stuk.
Jag hoppas det! Hehe, jaså! Var det samma hjul på då? Isåfall - hur mycket negativ camber körde du?
Fälgarna och coilsen har jag köpt har dock 225/40 däck på mina. och kör så mycket camber som det är möjligt på coilsen bak, men fram inte riktigt fullt då man kan ställa camber där redan original
Fälgarna och coilsen har jag köpt har dock 225/40 däck på mina. och kör så mycket camber som det är möjligt på coilsen bak, men fram inte riktigt fullt då man kan ställa camber där redan original
Ah, okej! Nice att du såg detta. Då såg jag rätt, tyckte att du verkade ha lite smalare däck. Du vet inte hur många grader du har runtom? Har ställbara coils jag med. Har du valsat några skärmkanter? Skrapar det någonting? Tacksam för svar.
Ah, okej! Nice att du såg detta. Då såg jag rätt, tyckte att du verkade ha lite smalare däck. Du vet inte hur många grader du har runtom? Har ställbara coils jag med. Har du valsat några skärmkanter? Skrapar det någonting? Tacksam för svar.
Ingen aning om grader faktiskt! Inga valsade skärmar och liiiiiiiiiiiiiiite skrap i innerskärmen fram om jag svänger fullt vänster skrapade lite när jag hade 225/45 men bytte till 225/40 nu iår och det har aldrig skrapat i ännu
Ingen aning om grader faktiskt! Inga valsade skärmar och liiiiiiiiiiiiiiite skrap i innerskärmen fram om jag svänger fullt vänster skrapade lite när jag hade 225/45 men bytte till 225/40 nu iår och det har aldrig skrapat i ännu
Nice. Låter rätt lovande! Jag har iofs större däck, 235/40, men har tänkt valsa bakre skärmkanterna ändå. Hade räknat med att valsa fram också med tanke på hur mycket poke det blev, men man kanske slipper det. Visar sig. Ska ta tag i det fram till våren tänkte jag.