Borrat & gängat insugskammen sen satt en stoppskruv. Grenröret helsvetsat väntar i nuläget på mina westgates som jag beställt. Sist men inte minst är pumpen iväg skickad till Göran på Dieselmeken.
Shit vad du rostlagar och svetsar. Ska själv börja med det med min 740 -90 nu till våren. Men jag har en fråga, hur länge håller en sådan reparation som du gjorde på förarsidans golv och hjulhuset bak?.
Shit vad du rostlagar och svetsar. Ska själv börja med det med min 740 -90 nu till våren. Men jag har en fråga, hur länge håller en sådan reparation som du gjorde på förarsidans golv och hjulhuset bak?.
Tar någon timme, har rostlagat rätt mycket innan så det går rätt fort
Tar någon timme, har rostlagat rätt mycket innan så det går rätt fort
Själv har jag hål i både vänster och höger golv fram (dock inte lika stort som i din), hela höger tröskel kapade jag bort i somras pga hål och rost i det "inre" chassit och ett litet hål i balken under förarstolen. Sen är det bak där jag har hål i balken på båda sidorna där dragkroken sitter fastskruvad och lite längre upp till fjädringen. Sen är det hål i plåten till reservhjulshållare för dom plast pluggarna till gjuthålen som sitter vid bakre hjulhus hade försvunnit så det var som en sandlåda i balkarna efter alla år hehe. Sen är det samma hål vid hjulhuset på båda sidorna på min med. Så det blir en hel del att göra nu.
Typisk rostskada på 740/940.. varför kunde inte volvo kört med stänkskärm från början .
Lite har det hänt. Pumpen ifårn Dieselmeken är tillbaka & mina westgates har också kommit! Grenröret nästintill klart, ska montera avgastemp & den ska det lindas avgasbandage
rören från avgasportarna, grenrörets rör och menade då deras längder, mellan topp och kollektor..
Det ska inte ha någon betydelse? Kvittar hur man bygger dom blir inte lika långa hur man än gör
har inte riktigt grepp om varför, men läser på många ställen att man ska ha så lika längd som möjligt på rören för bästa resultat men man kan ju även tänka att det kommer behövas olika mycket avgaser för att få lika mycket flöde i alla rör och samma tryck, och då blir det ju rejäl obalans då rören skiljer så mycket som dubbla längden..
rören från avgasportarna, grenrörets rör och menade då deras längder, mellan topp och kollektor..
Det ska inte ha någon betydelse? Kvittar hur man bygger dom blir inte lika långa hur man än gör
har inte riktigt grepp om varför, men läser på många ställen att man ska ha så lika längd som möjligt på rören för bästa resultat men man kan ju även tänka att det kommer behövas olika mycket avgaser för att få lika mycket flöde i alla rör och samma tryck, och då blir det ju rejäl obalans då rören skiljer så mycket som dubbla längden..
Har försökt få alla rören ungefär lika långa. Kolla på tex färdigbyggt grenrör till m50 på klracing. Jag har snackat med en annan som håller på med att bygga grenrör & dyligt. Enligt han så kvittar det
jäklar asså vilket fint bygge! En 740 kan nog inte bli mer perfekt än såhär. Rätt färg och utrustning, bästa motorn och stilrent gjort allting. 10/10! Hur gjorde du med effekten på reggningen ? 606 turbo har väl för mycket vrid original?
jäklar asså vilket fint bygge! En 740 kan nog inte bli mer perfekt än såhär. Rätt färg och utrustning, bästa motorn och stilrent gjort allting. 10/10! Hur gjorde du med effekten på reggningen ? 606 turbo har väl för mycket vrid original?