Som jag ser det: Live with it, och testa "youtube lösningen" nästa gång det händer. Funkar den så får du lära din fru? Eller så kör du skiten till Opel, betalar massor med pengar för en ny låda/whatever o är glad så länge det fungerar. Jag skulle välja "Live with it". O som sagt, felet har INGET att göra med hur snabbt/långsamt du vrider på tändningen vilket du även kan se i min (och din...) youtube-länk. EasyTronic är helt enkelt ett alldeles för känsligt/buggigt/kasst system. Opel känner säkert till detta, o googlar man lite så är det ju rätt uppenbart att de flesta anser EasyTronic är s-k-i-t.
Så vi kan släppa snacket om svärföräldrar eller "bildatorer som behöver startas först" osv. Felet beror på att nån sensor ger "felaktig signal", kan vara tex att bilen inte står still, enligt sensorn, bromspedalen inte är nedtryckt, att lådan ligger i växel trots att den egentligen står i N, växellådsstyrdonet som kommunicerar dåligt med bilen i övrigt, eller något helt annat mycket svår hittat "skitfel", om det ens är ett fel Opel kan laga? Min gissning är att om man lämnar bilen till Opel så låter de kunden betala ett "byte av allt", utan att man egentligen vad som är orsaken till problemet, mer än att systemet är s-k-i-t.
Senast redigerat av dawwe (26 oktober 2015)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure