Släng tråden

caromania Forummoderator
25 oktober 2015 · 9 296 Inlägg

Nej men vad ni håller på. smile Jag undrar vad som hände med araberna som pillade på styrlederna. Blev de ertappade med så att säga ha fingrarna i kakburkhan eller gick de fria?

Senast redigerat av caromania (26 oktober 2015)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
DasAuto
25 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

caromania skrev:
Nej men herrejistanes vad ni håller på. Jag undrar vad som hände med araberna som pillade på styrlederna. Blev de ertappade med så att säga ha fingrarna i kakburkhan eller gick de fria?

De är skäligen misstänkta enligt brottsbalken 9 kap. 1§
lol

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
caromania Forummoderator
25 oktober 2015 · 9 296 Inlägg

Ser på aftonpladets hemsida att "sex utesluts ur SD". Trist. Frustrationen kommer snarare växa nu hos alla sk alfahannar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
26 oktober 2015 ·

Jag försöker ytterligare genom att publicera en enkelt tydbar bild.

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-75cb08bc1bd9e9de4746af9e6e905cf9.jpg


Glömde länken till faktan ovan, även om den är onödig då den inte blir trodd av personer med en annorlunda åsikt.
http://www.unhcr-northerneurope.org/new … dan-andra/

Senast redigerat av Evildan (26 oktober 2015)

dawwe ...has left the building...
26 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Mja....Gör om cirkeldiagrammet till flyktingar/capita så kommer det nog se annorlunda ut?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Evildan
26 oktober 2015 ·

caromania skrev:
Ser på aftonpladets hemsida att "sex utesluts ur SD". Trist. Frustrationen kommer snarare växa nu hos alla sk alfahannar.

Ett oväntat genomtänkt drag av SD att lösa problemet med deras påstådda kommande överbefolkning av Svea rike, att hitta problemet vid dess källa och lösa det initialt inom partiet.

Evildan
26 oktober 2015 ·

dawwe skrev:
Mja....Gör om cirkeldiagrammet till flyktingar/capita så kommer det nog se annorlunda ut?

Eller varför inte i förhållande till BNP och se vilka som hjälper mest då, trots stappliga ekonomier?
Vi har råd till skillnad från många andra nationer, som ändå tar emot fler än vad vi som nation gör.

dawwe ...has left the building...
26 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Vi kan inte hjälpa alla, eller hur? Dessutom de vi hjälper skall åtminstone försöka anpassa sig till det svenska samhället o försöka ta åt sig av de svenska sederna. Man skall väl inte behöva skämmas för att man viftar med en svensk flagga o dessutom bli kallad för rasist? Se på andra länder i den frågan tex Norge. O för att förtydliga: jag är invandrare så... Man skall hjälpa de som behöver hjälp, men det är ingen mänsklig rättighet att få komma till (bli svensk medborgare) Sverige. Alla länder/nationer har mer eller mindre haft liknande förutsättningar från början till att skapa ett bra/tryggt/välmående samhälle, under årtusendens lopp har ju olika kulturer blomstrat osv.... Sen att korruption/krig/annat ställt till det är beklagligt. Utöver detta finns det ofta stora kulturella skillnader mellan "europeer" och "utom europeer", jag har flertalet "utom europeiska" bekanta vilka tillhör en minoritetsreligon i deras länder o de säger att den dominerande religionen i landet har ett mål endast "Att regera över världen". Sant eller inte vet jag inte men ingen rök utan eld antar jag...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
ekelund88
26 oktober 2015 · 2 656 Inlägg

trams , kände mig tvungen att anmäla inläget, politik är knappast nått som bör diskuteras här på garaget och spec inte av moderatorer

Evildan
26 oktober 2015 ·

dawwe skrev:
Vi kan inte hjälpa alla, eller hur? Dessutom de vi hjälper skall åtminstone försöka anpassa sig till det svenska samhället o försöka ta åt sig av de svenska sederna. Man skall väl inte behöva skämmas för att man viftar med en svensk flagga o dessutom bli kallad för rasist? Se på andra länder i den frågan tex Norge. O för att förtydliga: jag är invandrare så... Man skall hjälpa de som behöver hjälp, men det är ingen mänsklig rättighet att få komma till (bli svensk medborgare) Sverige. Alla länder/nationer har mer eller mindre haft liknande förutsättningar från början till att skapa ett bra/tryggt/välmående samhälle, under årtusendens lopp har ju olika kulturer blomstrat osv.... Sen att korruption/krig/annat ställt till det är beklagligt. Utöver detta finns det ofta stora kulturella skillnader mellan "europeer" och "utom europeer", jag har flertalet "utom europeiska" bekanta vilka tillhör en minoritetsreligon i deras länder o de säger att den dominerande religionen i landet har ett mål endast "Att regera över världen". Sant eller inte vet jag inte men ingen rök utan eld antar jag...

Det var just det jag påvisade att vi inte gör, hjälper alla även om vi har möjlighet att hjälpa flera än vi gör ur ett ekonomiskt perspektiv. Det är ju självklart att det kommer kosta mer när den terrorism som förutspåtts av vissa krafter uppbådas av just dom krafterna bla form av mordbrand.

Däremot är det en mänsklig rättighet att få tak över huvudet och mat i sin mage, det hoppas jag att vi är överens om.

Jag, ser inget rasistiskt i att vifta med en svensk flagga, vilket jag tror och hoppas delas av de flesta när det görs i rätt sammanhang, det är där skillnaderna ligger, sammanhanget.

Många av dom utomeuropeiska problemen grundar sig just i Europa och ekonomiska anledningar såsom mineraler eller försök att bibehålla tillgången utav billig outbildad arbetskraft.

Jag har flera bekanta från olika delar av världen tillhörande den smutskastade religionen som många förknippar med terrorism och våld över lag, dom menar på att dom som är våldsamma inom den religionen är fel ute då det i deras religion inte uppmanas till några våldshandlingar likt dom i exempelvis det gamla testamentet.

Vidare tycker jag det framstår som väldigt egoistiskt och inhumant att invandrare själva motsätter sig just invandring, en bra början kunde vara att då själv återvända till sitt ursprungsland och göra plats för dom "oönskade" som nu anländer med krig, våldtäkter, halshuggningar, regelrätta avrättningar, ovisshet osv i ryggen för att underlätta mottagandet.

Evildan
26 oktober 2015 ·

ekelund88 skrev:
trams , kände mig tvungen att anmäla inläget, politik är knappast nått som bör diskuteras här på garaget och spec inte av moderatorer

Du är en, i en lång rad av anmälare av den här tråden.

Vissa ämnen kanske är för viktiga och i dag aktuella för att bara ignorera och låta bero?
Därav att jag som medlem som även är moderator och medmänniska lyfter fram fakta istället för floskler. Är det tramsigt med ett humant medmänskligt tänkande, då är jag tämligen skyldig.

Senast redigerat av Evildan (26 oktober 2015)

ekelund88
26 oktober 2015 · 2 656 Inlägg

Evildan skrev:

ekelund88 skrev:
trams , kände mig tvungen att anmäla inläget, politik är knappast nått som bör diskuteras här på garaget och spec inte av moderatorer

Du är en, i en lång rad av anmälare av den här tråden.

skönt , då är det fler som delar min uppfattning , sköt erat snack privat eller irl så slipper man att läsa dynga på bilforumet smile

Evildan
26 oktober 2015 ·

ekelund88 skrev:

Evildan skrev:

ekelund88 skrev:
trams , kände mig tvungen att anmäla inläget, politik är knappast nått som bör diskuteras här på garaget och spec inte av moderatorer

Du är en, i en lång rad av anmälare av den här tråden.
Vissa ämnen kanske är för viktiga och i dag aktuella för att bara ignorera och låta bero?
Därav att jag som medlem som även är moderator och medmänniska lyfter fram fakta istället för floskler. Är det tramsigt med ett humant medmänskligt tänkande, då är jag tämligen skyldig.

Senast redigerat av Evildan (Idag 09:15)

skönt , då är det fler som delar min uppfattning , sköt erat snack privat eller irl så slipper man att läsa dynga på bilforumet smile

Dynga? Då har du många trådar att bläddra förbi i forumet, jag förväntar mig numera en mängd anmälningar från just dig framöver.

Tycker du inte att det är bra att fånga var tillfälle som finns för att stävja rasismen?

Senast redigerat av Evildan (26 oktober 2015)

DasAuto
26 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

Jag med invandrarbakgrund ser det såhär.

* Svenskar skall inte hjälpa alla och det gör vi/ni inte heller
* krav ska ställas på de som kommer in, lära sig språket etc(Känns naturligt)

* Inget påtvingande skall göras för att ändra Svenska seder/kultur osv, och ska jag vara ärlig det är lite ert eget fel att det har ändrats, det är långt ifrån alla invandrare som på något sätt påtvingar er "pursvenskar" att ändra något. Argument som "vi får inte ens ha flaggan upp" håller inte då mina grannar har det och bevisligen har jag och andra inga problem med det, det är i era egna huvuden.

Jag har inte träffat en enda invandrare som på något sätt tvingat på svenskar sin egna kultur/seder etc, kanske för att jag är och umgås mest med invandrare från Europa och Svenskar.

Och sedan så blir jag äcklad när någon påstår att man skall vara evigt tacksam för att man fick stanna här. Jag är tacksam på det sätt att jag nyttjar mina rättigheter och utför mina skyldigheter mot samhället. Jag skall inte behöva gå o tacka folk för något, vilket jag hoppas inte svenskar heller behöver höra som är bosatta utomlands.

Och till sist, varför kriminella invandrare inte skickas ut är knappast "invandringens" det är politikernas fel, som för det mesta är svenskar.

Och skall jag vara ärlig så tror jag knappast att Sverigedemorkater överlag bryr sig ett skit om människor utomlands eller de som behöver hjälp, de vill gärna hjälpa, men gud förbjude om det är någon utlänning som bor i deras närhet, usch vad hemskt.

Senast redigerat av DasAuto (26 oktober 2015)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
dawwe ...has left the building...
26 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Jag motsätter mig inte invandring, men vi kan inte ta emot "kreti & pleti". Jag kom hit som 6-åring, så jag hade inget större val. Båda mina päron är ytterst välutbildade o fick båda jobb inom några månader, så "min familj" har i allra högst grad bidragit till att bygga upp Sverige, till skillnad från många lågutbildade flyktingar som blir en belastning för det svenska samhället under låååång tid.
Ingen av oss i vår familj har nånsin viftat med vårt (europeiska) moderslands flagga, faktum är att alla i min familj tycker att landet är "sjukt o korrupt". Speciellt min far är så glad över att han hann lämna skitlandet i tid...

Senast redigerat av dawwe (26 oktober 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Evildan
26 oktober 2015 ·

dawwe skrev:
Jag motsätter mig inte invandring, men vi kan inte ta emot "kreti & pleti". Jag kom hit som 6-åring, så jag hade inget större val. Båda mina päron är ytterst välutbildade o fick båda jobb inom några månader, så "min familj" har i allra högst grad bidragit till att bygga upp Sverige, till skillnad från många lågutbildade flyktingar som blir en belastning för det svenska samhället under låååång tid.
Ingen av oss i vår familj har nånsin viftat med vårt (europeiska) moderslands flagga, faktum är att alla i min familj tycker att landet är "sjukt o korrupt". Speciellt min far är så glad över att han hann lämna skitlandet i tid...

Det glädjer mig att ni hittat "hem" här, mycket.

Vi kan inte gärna sortera flyktingar vid gränsen efter utbildning, alla behövs på ett eller annat sätt att stärka det samhälle vi har vilket bevisas inte minst historiskt redan från 1940-talet då ca 200000 flyktingar anlände 1944, många av dom kan fortfarande inte ens tala svenska men vår ekonomi har ändå stärkts med råge, både BNP och den enskilda ekonomin.
På den tiden hade vi (riket) en lägre BNP och ändå klarade vi av att hantera det, likadant 1993 när den stora vågen flyktingar från balkanhalvön av olika nationaliteter anlände. Vi löste det också med gemensamma krafter och vår inhemska ekonomi stärktes ytterligare.

DasAuto
26 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

dawwe skrev:
Jag motsätter mig inte invandring, men vi kan inte ta emot "kreti & pleti". Jag kom hit som 6-åring, så jag hade inget större val. Båda mina päron är ytterst välutbildade o fick båda jobb inom några månader, så "min familj" har i allra högst grad bidragit till att bygga upp Sverige, till skillnad från många lågutbildade flyktingar som blir en belastning för det svenska samhället under låååång tid.
Ingen av oss i vår familj har nånsin viftat med vårt (europeiska) moderslands flagga, faktum är att alla i min familj tycker att landet är "sjukt o korrupt". Speciellt min far är så glad över att han hann lämna skitlandet i tid...

Jag tror inte att mängden är ett problem, utan avsaknaden av krav.
Visst finns det lågutbildade människor men hur skall man solla bort dessa? Och är det humant att göra så?

Man kan inte förbjuda människor att söka sig hit, man kan dock ställa krav och uppfylls inte de kraven(vilket inte är krav enligt mig utan naturlig utveckling, dvs språk, integration osv) så får man snällt åka hem igen.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
26 oktober 2015 · 3 730 Inlägg

dawwe skrev:
Vi kan inte hjälpa alla, eller hur? Dessutom de vi hjälper skall åtminstone försöka anpassa sig till det svenska samhället o försöka ta åt sig av de svenska sederna. Man skall väl inte behöva skämmas för att man viftar med en svensk flagga o dessutom bli kallad för rasist? Se på andra länder i den frågan tex Norge. O för att förtydliga: jag är invandrare så... Man skall hjälpa de som behöver hjälp, men det är ingen mänsklig rättighet att få komma till (bli svensk medborgare) Sverige. Alla länder/nationer har mer eller mindre haft liknande förutsättningar från början till att skapa ett bra/tryggt/välmående samhälle, under årtusendens lopp har ju olika kulturer blomstrat osv.... Sen att korruption/krig/annat ställt till det är beklagligt. Utöver detta finns det ofta stora kulturella skillnader mellan "europeer" och "utom europeer", jag har flertalet "utom europeiska" bekanta vilka tillhör en minoritetsreligon i deras länder o de säger att den dominerande religionen i landet har ett mål endast "Att regera över världen". Sant eller inte vet jag inte men ingen rök utan eld antar jag...

Instämmer till fullo...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DasAuto
26 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

"Vi kan inte hjälpa alla, eller hur? Dessutom de vi hjälper skall åtminstone försöka anpassa sig till det svenska samhället o försöka ta åt sig av de svenska sederna. Man skall väl inte behöva skämmas för att man viftar med en svensk flagga o dessutom bli kallad för rasist?"

Detta förstår jag verkligen inte, vad exakt menas med att man måste ta åt sig de svenska sederna? Firar man inte Jul så gör man inte det? Vi ortodoxa firar t.ex 7e Januari, jag personligen firar vanlig jul med men det är mitt val, men varför skulle jag eller någon annan vara sämre om man inte firade den protestantiska julen?

Och det där med att "vifta med svenska flaggan" vifta hur mycket ni vill, har själv gjort det vid ett antal tillfällen, vem fan bryr sig vad någon tycker om det?

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
jetta16v
26 oktober 2015 · 1 534 Inlägg

Trådstartaren lyckades med sitt syfte, att provocera fram en politisk debatt på ett bilforum.

Spärra åsnan och lås tråden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang