6744
Sök

Kupéfläkten på 940in går ibland?

JFfoto
23 oktober 2015
Trådstartare
Vet inte vart jag ska lägga tråden riktigt.  Men iaf så la fläkten av häromdan när jag startade bilen, men efter 200 meter kom den igång igen. Sen efter det kan den lägga av typ 1 sek och sen funka igen, ibland tar det längre tid för den att komma igång igen. Oftast när jag startar bilen så funkar den inte på kanske 2-3 sekunder oavsett läge.

Någon som vart med om detta förr och vet vart man ska kolla direkt? Frågar innan jag börjar riva inredningen. Bilen är en Volvo 940 -98

Mod: Flyttar tråden till lämplig forumsdel då detta inte är motorteknik.
Senast redigerat av Kalltkaffe (23 oktober 2015)

Bakhjulsdriven
345 Inlägg
24 oktober 2015
Ibland blir jordkabeln dålig som går från fläktmotståndet ner till jordplinten bakom panelen vid golvet på höger A-stolpe. Kan räcka med att rucka på den eller klämma på en ny kabelsko.

JFfoto
24 oktober 2015
Trådstartare
Arly165 skrev:
Ibland blir jordkabeln dålig som går från fläktmotståndet ner till jordplinten bakom panelen vid golvet på höger A-stolpe. Kan räcka med att rucka på den eller klämma på en ny kabelsko.

Tackar, ska kolla upp det. smile

JFfoto
30 oktober 2015
Trådstartare
Arly165 skrev:

Någon som har en bild på exakt vilken det är? eller som kan förklara?

JFfoto
11 november 2015
Trådstartare
Inte kommit nånstans med detta, men kom ett nytt fel nyss, kanske har någon sammankoppling, eller vad tror ni?

Körde ca 4 km, kom varmluft och kupéfläkten funkade, stannade och slog av bilen, startade den igen sen och då kom det bara kalluft  och när jag stängde av bilen igen efter ca 1 min så var motorfläkten igång fast bilen var avstängd, slog på tändningen igen och då la den av, även när jag vred av tändningen.

Sen starta jag igen och då var allt som vanligt, förutom att kupéfläkten la av efter ett tag. Men det brukar den göra i vanliga fall med nu.
Senast redigerat av Kalltkaffe (11 november 2015)

Sök