5641
Sök

Opel Corsa 1,0 5d -98

2 Inlägg
25 oktober 2015
Trådstartare
Hej! har ett problem med min bil som vid kallstart hugger och knappt går att varva upp vid gas. När bilen blir varm så blir problemen mycket mindre. problemet kvarstår dock vid större gaspådrag och lampan för motorstyrning tänds. jag har försökt med 2 stycken olika felkodsläsare och får svaren (no-link) eller connection problem. lampan slocknar om jag släpper gasen och gasar mjuk igen efter 1-2 sekunder. hällde igår när jag tanka i en flaska svart stp och har inte hunnit kört mer än 10 mil på tanken. bör tillägga att jag själv har ytterst dålig koll på bilar utan har för planer att vidarebefordra de hjälp/tips jag kan få till vänner som har mer koll. framförallt hade det varit grymt med ett tips på varför jag en kan läsa av felkoden som dyker upp vid gaspådrag. mvh August

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
26 oktober 2015
Skulle gissa på en tempgivare.

Anledningen till att felkodsläsaren inte funkar är nog för att bilen är lite för gammal. Inte alla som stödjer bilar under 2000.

Avstängd
598 Inlägg
26 oktober 2015
Om det finns ett uttag borde det väl fungera. Har du kollat så alla stift i uttaget sitter där de ska?

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
26 oktober 2015
Nausea skrev:
Om det finns ett uttag borde det väl fungera. Har du kollat så alla stift i uttaget sitter där de ska?

Att ha uttaget är en sak, men om felkodsläsaren tar bilar från ett viss årtal är olika. Vissa tar 96- och vissa nya osv osv. En seriös läsare, typ autocom eller bosch ESI, tar ju dem flesta.

2 Inlägg
26 oktober 2015
Trådstartare
zekezeke skrev:
Skulle gissa på en tempgivare.

Anledningen till att felkodsläsaren inte funkar är nog för att bilen är lite för gammal. Inte alla som stödjer bilar under 2000.

ja det kan mycket väl stämma. testade dock med 2 olika varav den ena var biltemas felkodsläsare och en annan en liten mer seriös. vet dock inte märket. var likadant idag igen när jag startade den så fick jag köra bilen på bakgatorna. den går knappt att gasa upp när den är kallstartad. efter 1-2 minuter börjar den fungera som den ska förutom att den hugger vid större gaspådrag och motorstyrningslampan blinkar till.

Sök