Avgas så de smäller

Ford sierra Ford siera 2.0i
22 december 2006 · 70 Inlägg

är de nån som vet hur man får det och smälla från avgasröret när man varvar?

Ford Sierra 2.0i CLX
Ford Sierra Cosworth 4x4
BMW 525d "brukisen" (2009)
Ford Sierra Cosworth 4x4 "Svarta Hingsten 2" (1992)
BMW 520i E39 "rödvin" (2000)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
22 december 2006 · 252 Inlägg

nej nej å åter nej, väx up snälla, de där gjorde man då man var 12 å om du ska göra de på sierran så tro ja inte de går, ja får bara till de på bilar med mekansik pump

eXpl0reR
22 december 2006 · 99 Inlägg

antar att du menar som rallybilar, är inte så insatt i de men, de blir väll så om man har ett såkallat responssystem så när man slänger på responsen så smäller det osv osv, rätt mig om jag har fel, vet iaf att det inte är billigt många tusen för att få det att bara smälla i ditt fall,

Kör hårt :D
Volvo 945 LTT "BUTTen" (1996)
Volvo 744 GL "NUTTen" (1988)
maco
23 december 2006 · 1 207 Inlägg

Att det smäller i avgasrören beror på att oförvrännt bränsle antänds i grenröret. Rallybilar har ett så kallat responssystem som ser till att dessa explosioner sker innan turbon för att alltid hålla den på högvarv. Jag kan säga att min saab 99 folkrace edition hade gåttochväl med dessa smällar, det bra pga att jag körde på för fet blandning.

Ford sierra Ford siera 2.0i
23 december 2006 · 70 Inlägg

okej tack så mkt smile

Ford Sierra 2.0i CLX
Ford Sierra Cosworth 4x4
HoKkee
23 december 2006 · 845 Inlägg

min volvo låter precis som en rallybil. har mekansiskt sprut  och tagit sista ljudburken tongue smattrar och för oliv. inget jag skulle vilja köra en längre sträcka med..

Senast redigerat av hoonken (23 december 2006)

Blue_celicA
23 december 2006 · 243 Inlägg

pröva med att hålla motorn i höga varv, sedan stänga av täningen stämpla gasen (eller ''dutta'') och sedan på med tänningen...funkar bra med min förgasare iaf:D

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
HoKkee
23 december 2006 · 845 Inlägg

ja så kan man också göra tongue

MarcusL #2573
23 december 2006 · 1 489 Inlägg

Ta bort sista ljuddämparen och motorbromsa så ska du få se big_smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
Spelis
23 december 2006 · 1 926 Inlägg

Gå och köp dig några nyårs raketer så kan de nog smälla rätt bra i bilen wink

H40GST
23 december 2006 · 297 Inlägg

Jag brukar få avgassmällar så fort jag släpper gasen å sen trycker ner den pyttelite igen.

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
twin_cam Smålänning
23 december 2006 · 7 877 Inlägg

Lättast på bilar med mekanisk bränslepump. Men H40GST har rätt. Varvar man ut rejält, sen släpper gasen och trampar ner den en liten bit så kan det smälla om man har tur.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Benan
23 december 2006 · 271 Inlägg

Sen måste det va en 4, 8, eller 12cyl motor. Har nått med överlappet i tändningen som gör att det inte baktänder.. Dock inte säker på hur det funkar.
En gammal förgasar bil med ett rakt-igenom-avgas dom smäller och dundrar som fan när man motorbromsar! smile

Ford sierra Ford siera 2.0i
23 december 2006 · 70 Inlägg

tack så jätte mkt för alla svar:) (L)

Ford Sierra 2.0i CLX
Ford Sierra Cosworth 4x4
dj_padde
25 december 2006 · 1 813 Inlägg

finns nått man kan köpa på någon hemsida kommer inte ihåg sidan tyvärr men då fick man med ett tändstigt och lite sladdar och en knapp.. så monterade du det på ditt avgassustem någon stanns och när du tryckte på knappen så ger du tändstiftet ström så det tänder en gnista och sätter fart på det sista som e kvar från motorn och så säger det pang och du får upp till 1,5 meter eld lågor ur dit avgasrör... vet inte om det funkar lr hur det funkar men såg det kostade 1000:- tror jag!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
HoKkee
25 december 2006 · 845 Inlägg

ta bort demparn underbilen och kör med rakarar så varvar du mycke så smäller de lite då och då..

Lindgren_
25 december 2006 · 2 644 Inlägg

Va fan ja har 1 ljuddämpare åp 740n plus japsen , om ja trycker fult o varvar ur den lite sen släpper av då jävlar smattrar de på fint smile

Johan Lindgren
Racing_
25 december 2006 · 228 Inlägg

Gör ett litet hål i grenröret smile . fast kanske slår låger ur avgasröret när du släpper av, men de e fränt Hehe

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
25 december 2006 · 1 313 Inlägg

hehe,, min golf smäller de och levar fan om! smile är bara utbytt til 2½" avgas  på den, räcker me att man varvar å växlar snabbt så smäller de, även vid motorbromsning så smäller de å bluddrar smile låter gasnka rally ... när ja hade min 850t så satta jag 3"halvstas på den å den smällde efter de kan jag lova,, fullt varv å snabb växlig bara smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Heavens_Gate
25 december 2006 · 543 Inlägg

gå in på http://www.ridetech.se/
och kolla på deras saker. där har du så det både smäller och drar iväg en låga med eld på 1,5 meter från avgassystemet om du nu vill ha det så. frågan e bara hur länge du kan hålla på att köra med detta utan att motor och bakstötfångare tar stryk utav det. Jag hade väl inte tyckt det vara värt det. Dels för att jag vill ha kvar min motor och bakstötfångare och dels för att jag tycker väl att det e kanske lite barnsligt men det e ju bara min åsikt.. ha de gott och trevlig fortsättning.

Senast redigerat av Glempa156 (25 december 2006)

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang