Avgas så de smäller

noclaF Styrande position i resebranchen
25 december 2006 · 174 Inlägg

För 20 år sedan när jag var 18 år körde jag volvo 140.
En kompis till mig som också körde volvo 140 skulle stila för en tjej han var förtjust i.
Det var en lång nedförsbacke som slutade utanför hennes hus. Han stängde av tändningen överst i backen och rullade utför med växeln ilagd,när han var utanför tjejens hus vred han på tändningen igen.
Det blev bara främre röret kvar av avgassystemet resten låg kvar på gatan. Ljuddämparna hade fläkt upp sig som konservburkar av den smällen.

Saab 99 LE (1975)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
26 december 2006 · 1 313 Inlägg

noclaF skrev:
För 20 år sedan när jag var 18 år körde jag volvo 140.
En kompis till mig som också körde volvo 140 skulle stila för en tjej han var förtjust i.
Det var en lång nedförsbacke som slutade utanför hennes hus. Han stängde av tändningen överst i backen och rullade utför med växeln ilagd,när han var utanför tjejens hus vred han på tändningen igen.
Det blev bara främre röret kvar av avgassystemet resten låg kvar på gatan. Ljuddämparna hade fläkt upp sig som konservburkar av den smällen.

nu undrar jag bara en sak smile fick han till det me den här tjejen efter denna smått pinsamma händelse tongue smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
ErskPersk Svindåre
26 december 2006 · 1 433 Inlägg

bryt av avgassystemet på mitten xD de va så på min gamm volvo å de smattra som fan när man varva skiten ur den big_smile tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
noclaF Styrande position i resebranchen
27 december 2006 · 174 Inlägg

volvo744 skrev: "nu undrar jag bara en sak smile fick han till det me den här tjejen efter denna smått pinsamma händelse"
Nej det blev inget men inte pga avgassmällen,hon var inte ens 15 år så hennes mamma sa att hon inte fick träffa honom.
4 år äldre nu när han är 38 är inte någon åldersskillnad att tala om men då när han var 18 och hon 14,6 år var mycket!

Saab 99 LE (1975)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
27 december 2006 · 1 313 Inlägg

noclaF skrev:
volvo744 skrev: "nu undrar jag bara en sak smile fick han till det me den här tjejen efter denna smått pinsamma händelse"
Nej det blev inget men inte pga avgassmällen,hon var inte ens 15 år så hennes mamma sa att hon inte fick träffa honom.
4 år äldre nu när han är 38 är inte någon åldersskillnad att tala om men då när han var 18 och hon 14,6 år var mycket!

haha okej smile jo ålderskillnad spelar mkt roll när man är yngre tyvärr...

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
frasse4
27 december 2006 · 736 Inlägg

Alla "moderna" bilar med elektronisk bränsleinsprutning stänger ju av bränsletillförseln vid motorbroms vilket i stort sätt tar bort eftertändningarna... så inte fallet med förgasare eller som på min gammelvolvo mekaniskt sprut, motorbromsade på tvåan ner för ett berg en gång och efter 5 min undrade folk vad som var fel på bilen small som en flakmoppe hehe...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang