Cheva silverado 1500 -05

då va de väl dags att skapa en projekt tråd om z71'an då. idéer o allt flödar om vad man vill göra med den men till en början lkommer de bli de mer basic grejerna, lättare höjning, ljudbygge, ljus o sånt där..
  • 34 Följare
  • 22 842 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 juli 2017
MarkusJH
5 december 2015 · 120 Inlägg

då va de väl dags att skapa en projekt tråd om z71'an då.
idéer o allt flödar om vad man vill göra med den men till en början lkommer de bli de mer basic grejerna, lättare höjning, ljudbygge, ljus o sånt där..

lite snabbt om bilen då:

chevrolet silverado 1500 z71 -05
mörk grå
1½ hytten (extended cab)
8 fots flaket
300 hk
3" avgas system
massa extra utrustning med tex Bose ljudpaket
farthållare m.m
98% rostfri

ja massa mer info finns de på min sida

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-a95a5be2a20913871608611348e60e55.jpg

Senast redigerat av MarkusJH (5 december 2015)

MarkusJH
5 december 2015 · 120 Inlägg

drar igång med en gång om vad jag gjort på den sen jag köpte den för 3 veckor sedan..

backljus är ett måste på alla stora bilar! då denna saknade de, vilket e rätt vanligt då blinkers brukar ta över backljusets placering där bak..
så ja, två extra backljus åkte de på, billiga rätt vanliga arbetsljus från swedol fick de bli

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-171bca06e49957f251e545e72f6329cf.jpg

så med lite bök innan man kunde ens få in halva bilen i den lånade maskinhallen, så kunde jag iallafall få in halva bilen under tak, gött väder för övrigt.

efter en stunds kabelsökning så blev de till slut monterat

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-1a7d047e0a1dd192d278da3fdf97e25a.jpg

dekalerna i bakrutan har försvunnit med ja. ång grej för tapet arbete är redigt underskattat måste jag säga, går hur bra som helst att ta bort dekaler med! och de hemska 20" lågprofil hjulen som satt på slängdes av snabbare än snabbast, åker nu på 18" orginal fälgar med nästan nya dubbdäck..

bara de än så länge, mer kommer de !

RobiinK Rust Is Not A Crime
7 december 2015 · 1 215 Inlägg

trevliga vagnar det där smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
MarkusJH
7 december 2015 · 120 Inlägg

BunnA skrev:
trevliga vagnar det där smile

helt klart! finns nog inte mycket som slår dem iallafall. big_smile

MarkusJH
7 december 2015 · 120 Inlägg

ja de blir ju lätt att man går "overkill" med extraljus har jag märkt av tidigare erfarenheter, men när man istort sett får en 50" led ljus ramp i knät så e de svårt att låta bli o montera den på bilen... kanske borde rota fram ritningarna på fästena jag byggde sist... eller kanske designa nya igen... beslut beslut

eller kanske på s10'an?......

MarkusJH
8 december 2015 · 120 Inlägg

här e rampen om ni e nyfikna..

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-bfeea5fc4ae65f3cdf40371fa9db4a68.jpg

MarkusJH
10 december 2015 · 120 Inlägg

my bad! efter mätte ljusrampen så visade de sig att de e en 60" (154 cm)  så blir verkligen o tänka om på designen på fästena...

MarkusJH
31 januari 2016 · 120 Inlägg

påväg till mc mässan i Gbg igår så fick vi lite problem med silverado'n, den fucka ur helt då den tappa all kraft och skaka konstigt o knappt höll sig vid liv, fick svängt av i landvetter o fram med felkods läsaren o hade 7 felkoder men trots det ingen varningslampa på instrumentet som lös.. so efter lite googlande o samtal så bestämde vi oss för att försöka ta oss hemmåt gamla vägen... ja de va som att åka epa , skakar o gick inte snabbare än 50km/h, knappt tog sig upp för små uppförsbackar..
så efter lite googlande o värdes avmätning så pekar de åt MAF sensorn (mass air flow) som e kass eller bara skitig så den ballat ur.. självklart har inta tankstationer MAF cleaner på hyllan så får vänta tills måndag för att kunna köpa de o testa o rengöra, underbart på en bil man knappt ägt i 2 månader...
färden slutade i en dal mellan 2 backar som bilen inte orkade ta sig upp för så kompisen fick gå sista biten till han o hämta sig s10 som vi tog in till mc mässan... good times... not

MarkusJH
12 februari 2016 · 120 Inlägg

efter en vecka på verkstad då de hittade massa fel så e de hema igen. men fortfarande saker att fixa , tex airbag sensorn och ev ett hjullager som inte vill vara med längre o börjat gnälla redigt..

felen de hitta på verkstaden va en skuren oljepump samt en del av katalysatorn hade pluggat ena avgasröret och de hade ju då lett till misständning o massa andra felkoder..

MarkusJH
21 februari 2016 · 120 Inlägg

bytte hjullager fram bägeoge sidor, herrej***ar va dåliga de var! men som vanligt så kommer de en käpp i hjulet då jag hade fått fel bromsbelägg o de gamla va total slut... fick leat upp bromsoken o sånt med, kan säga att de va inge "glid ok" innan hehe...

MarkusJH
28 februari 2016 · 120 Inlägg

Fick man sålt av bugshielden och frontbågen , gick lätt o smidigt.. så mycket snyggare utan måste jag säga!
Före

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-75edcf0c5a510533b81f5eb864d68d3f.jpg

Efter

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-4b5be0d91e3517b5177694170378ee0b.jpg

Beemerloover The Real Team
28 februari 2016 · 235 Inlägg

Blev riktigt snyggt utan bågen. Jag gillar inte massa krimskrams utan de ska va clean. smile följder tråden kul med pickis

Hoppsan hur fan gick det här till !
MarkusJH
29 februari 2016 · 120 Inlägg

Beemerloover skrev:
Blev riktigt snyggt utan bågen. Jag gillar inte massa krimskrams utan de ska va clean. smile följder tråden kul med pickis

Håller med dig, inte direktnförtjust i varken frontbåge eller chrome så klart de åker bort,  ska de va "krims krams" så ska de va av riktiga grejer, tex feta hjul o höjningsatser o sånt xD

Beemerloover The Real Team
1 mars 2016 · 235 Inlägg

MarkusJH skrev:

Beemerloover skrev:
Blev riktigt snyggt utan bågen. Jag gillar inte massa krimskrams utan de ska va clean. smile följder tråden kul med pickis

Håller med dig, inte direktnförtjust i varken frontbåge eller chrome så klart de åker bort,  ska de va "krims krams" så ska de va av riktiga grejer, tex feta hjul o höjningsatser o sånt xD

Haha ja absolut. Jag hatar med krom men jag tycker det gör sig rätt bra mot min svarta cheva ändån smile ja höjjningsats o feta hjul har jag iaf wink

Hoppsan hur fan gick det här till !
MarkusJH
1 mars 2016 · 120 Inlägg

Beemerloover skrev:

MarkusJH skrev:

Beemerloover skrev:
Blev riktigt snyggt utan bågen. Jag gillar inte massa krimskrams utan de ska va clean. smile följder tråden kul med pickis

Håller med dig, inte direktnförtjust i varken frontbåge eller chrome så klart de åker bort,  ska de va "krims krams" så ska de va av riktiga grejer, tex feta hjul o höjningsatser o sånt xD

Haha ja absolut. Jag hatar med krom men jag tycker det gör sig rätt bra mot min svarta cheva ändån smile ja höjjningsats o feta hjul har jag iaf wink

ja ska man ha chrome så får de ju vara i rätt skick, halv rostigt o sånt då ska de bort, hoj putsad chrom mot blank svart e snyggt men svårt o hålla de så fint bara hehe , ja din hade ju helt klart rätt stuk smile

Bob-Miller
1 mars 2016 · 1 312 Inlägg

Tuffa pickuper.hade en 2000 me vortec.gick mkt billigt me tanke på att den e lika strömlinjeformad som en Stena båt.hehe  ska köpa nåt i vår,men e inte glad i dom snea framljusen.o köpa en 07 me andra fronten blir väl dyrt.Diesel e bara glömma,haft 2 duramax.men svindyra o laga...LIIIIIte sugen på o dra ner till Tyskland o handla en K-30 med 8 fot flak...mellan 2 o 3000 mil..HD chassi,8 bult...pris från 90000kr,men de ju som nya bilar servade i Nato..årsmodeller mellan 85 o 88...tongue

MarkusJH
1 mars 2016 · 120 Inlägg

ja alla har vi olika smaker wink ja duramaxen innan -06 ska man tydligen passa sig för har jag hört. ja en fet dually hade jju inte heller vart fel men dyrt om man inte c-reggar dem , tappar ju annars all funktionallitet utom de tuffe utseendet hehe.

men o säga att vortec motorerna går billigt e väl tolkningsfråga xD
nått mysko med min e att efter dem lagade den på verkstaden så drar den nästan en liter mer i milen... sjukt störande...   kan de bero på den mindre caten? för ja vet inte längre.. inte vågat kolla in nogrannare än i de

Bob-Miller
2 mars 2016 · 1 312 Inlägg

1 liter mer?????? då måste den gå mkt fett,blir dyrt i längden..Verkstan i GBG mekar 99% med usa bilar o dom e mkt bra,brukar tjöta me dom ibland. http://verkstan.pks-consulting.se/

MarkusJH
2 mars 2016 · 120 Inlägg

Bob-Miller skrev:
1 liter mer?????? då måste den gå mkt fett,blir dyrt i längden..Verkstan i GBG mekar 99% med usa bilar o dom e mkt bra,brukar tjöta me dom ibland. http://verkstan.pks-consulting.se/

Inte ekonomiskt nånstans -.-'
Blir o kolla uppbva de kan va som gör de så, tröttsamt e de iallafall

MarkusJH
10 mars 2016 · 120 Inlägg

paket 1 av 3 kommit från polaren på andra sidan pölen, alltid byggt mina egna fästen m.m så ska bli intressant med dessa modell anpassade fästen som ska ha fått så bra betyg osv....   upp till bevis Rough country!

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-4160facbda3c05ed7a5dc8fa177a76cd.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang