Åter hemma efter en trevlig helg i Skagen,fick ut till garaget och fortsätta med varvräknare problemet,verkar vara lite krångel att få den gamla Smiths mätaren med seriell koppling o funka . Som tur är finns det en del info på nätet,det jag inte visste var att det spelade roll vilket håll man man Gjorde kringlan på runt spolen,fick sen lära mig att det sitter en potentiometer i mätaren som man måste justera,för när den väl gick igång så började den på 3000 varv o minsta gas pådrag jagade upp den till 6000 varv,hoppas detta går att dämpa med potentiometern
Har lagt en massa timmar på blinkersen ,fattar inte att en sådan simpel konstruktion kan ta sådan tid, En kabel låg fel i relä sockeln i härvan ,sen var nåt fel i reläet,som var nytt,helt plötsligt funkade allt sen när man monterade det som det skulle sitta så lade det av igen ,lösningen blev ett relä från Biltemas ,sen reklamerar jag det andra,men nu funkar blinkersen ,däremot fick jag inget ht på kontroll lampan fattar inte varför,kanske lampan drar för lite ,men får snart ett nytt original relä
Underbart...Underbar design. Inget digitalt skit här inte. Jag skulle vilja se en hastighetsmätare/instrument på en XC90 2016 om 50 år.Eller inte
Jag lämnade bort mitt instrument till Vetten i maj. Det har krånglat lite till och från i några år. Så, det höll c:a 25-30 år. Nu hoppas jag att det ska hålla några år framåt. Det är digitalt. Vanliga analoga instrument är nog det bästa och kanske snyggast också.
Händer inte mycket i garaget för tillfället,men tog mig i kragen o gick ut o satte på listen tunt bakrutan,fick hjälp av en kompis,lite besvärligt är det att få dit den. Började även medgummilisten runt dörren ,den får man ta en millimeter i taget Sen är det bara vindrutetorkarmekanismen kvar,får tyvärr inte igång torkar motorn just nu