Varvtalet på min 9-5 aero 2007a sjunker väldigt sakta vid växling.

Thedodgechargerman
8 december 2015 · 35 Inlägg

Hejsan. Niclas heter jag och har en fundering kring min saab. Problemet är då när jag skall växla(urtrampning), så sjunker varvtalet mycket sakta, ca 2 sekunder.. vet att det skall vara någon slags miljögrej från fabrik att det ligger kvar några millisekunder för efterförbränning men 2 sekunder är lite väl.. har vänt mig till diverse verkstäder och frågat runt b.l.a saabverkstäder, men får fortfarande inget riktigt svar. Tänkte kanske om någon på detta forum har mer kunskap än jag i bakfickan. Har bytt ut alla torrspruckna vakuumslangar mot nya i silikon men ingen skillnad blev det... kan det vara vevhusventilations-slangen med backventilen?luftmassemätare? Kom med så mycket förslag ni bara kan! Tack på förhand.
Mvh Niclas

Dodge Charger "Black Betty" (1966)
W123-76
8 december 2015 · 72 Inlägg

Är exakt lika på min morsas 9-5a den vet jag att den läcker i bromsservon för man hör att det suger från den. Väldigt irriterande för man måste vänta längre innan man släpper upp kopplingen annars rycker det ju som fan. Lyssna om det pyser/läcker från din bromsservo. om du hör att de pyser o slutar när du trycker på bromsen är det nog denna.

Das beste oder nichts!
Thedodgechargerman
8 december 2015 · 35 Inlägg

Okej. Tack för tipset. Får kolla det. 😊

Dodge Charger "Black Betty" (1966)
Meaganeowner
8 december 2015 · 2 250 Inlägg

Jo.... Troligen suger den luft någonstans... Men man vet aldrig med dessa nya påfundigheter. Spjällmotor?

Thedodgechargerman
8 december 2015 · 35 Inlägg

Det kan jag hålla med om.. kanske är något tjall med gasdämpningen i spjällhuset. Skall ta mig tid någon dag och rengöra hela spjällhuset och se om det blir någon viss skillnad!

Dodge Charger "Black Betty" (1966)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang