Köpråd: Skoda Octavia RS

Rabalderos
15 december 2015 · 8 Inlägg

Heyyy!!

Vad tycker herrskapet om en Octavia RS? Typ från 02 och uppåt?

Drar dem mycket? Går sönder lätt? Dyra delar? Dyr skatt/försäkring? smile

Typ en sån här: http://www.blocket.se/kalmar/Skoda_Octa … 11&w=3

(Bryr mig inte om att det ska gå så jättefort egentligen, sålänge jag kan köra om pilsnerbilar på motorväg så är jag nöjd cool )

Senast redigerat av Rabalderos (15 december 2015)

Almen11 Kasta inte bäver i trähus
15 december 2015 · 265 Inlägg

Trevliga bilar med lite knuff i! Jag har haft två stycken! Ganska bekymmerlöst ägande, bytte endel slitdelar typ hjullager fram, bromsar osv. Den ena strulade tempgivaren på men efter den var bytt var det bara tuta och köra igen!

Jag beställde det mesta via ebay, så kom ju undan väldigt billigt på delar. Skatten låg på 2300:- om jag inte minns fel. Betalade ca 7-8000:- hel/helförsäkring på deb när jag stod som ägare (23år).

Snittade runt 0.7-0.85 med 19" och 235or. Mestadels Landsväg då, går att sänka ytterligare om man inte gasar så mycket smile


Annars är det enligt mig en mycket prisvärd bil! smile

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Rabalderos
15 december 2015 · 8 Inlägg

Almen11 skrev:
Trevliga bilar med lite knuff i! Jag har haft två stycken! Ganska bekymmerlöst ägande, bytte endel slitdelar typ hjullager fram, bromsar osv. Den ena strulade tempgivaren på men efter den var bytt var det bara tuta och köra igen!

Jag beställde det mesta via ebay, så kom ju undan väldigt billigt på delar. Skatten låg på 2300:- om jag inte minns fel. Betalade ca 7-8000:- hel/helförsäkring på deb när jag stod som ägare (23år).

Snittade runt 0.7-0.85 med 19" och 235or. Mestadels Landsväg då, går att sänka ytterligare om man inte gasar så mycket smile


Annars är det enligt mig en mycket prisvärd bil! smile

Skulle du säga att den annonsen jag länkade till är bra? smile

Jag kan ingenting om bilar och om mekande (Men 97% av alla polare är mekaniker) men är det lättmekade ? smile

Och tror du 22k mil är lugnt? kan dessa maskiner gå långt? big_smile

Lasse62
15 december 2015 · 292 Inlägg

Det är samma motor som i Audi A3 1,8 TS och i de sista VW Golf IV GTI.

Är oljeservicen skött så brukar inte så mkt hända, nån Turbo kanske.

Har du pengar så köp en Octavia II RS som kom 2005/06, den motorn kan dock vara än mer känslig för långa serviceintervaller men allt annat känns modernare.

Senast redigerat av Lasse62 (15 december 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang