Fick sladd!! Vad gjorde jag fel?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2015 · 14 076 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:

Gör den genast smile.   De är faktiskt ganska kul.

Nja, jag tror jag hoppar den!

/Benny

Jag tror du överlever utan den Benny. Jag och tjejen pratade om just detta häromdagen då hon ångrar att hon inte övningskörde i vare sig rusningstrafik eller i halka. Bara "fina dagar". Hon vet inte heller hur en fwd jämfört med rwd beter sig. Trodde det inte spelade roll. Men som sagt:

När man får körkort är man farlig i trafiken men någon har bedömt att man kan köra själv iallafall. Det tar cirka 2 år eller 3000 mil innan man blir hyfsat säker.

Förhoppningsvis ja. Jag har övat på egen hand i 41 år nu. Någon liten "Fenderbinder" har det kanske blivit men inget stort.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
cheffer
29 december 2015 · 1 422 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:

Nja, jag tror jag hoppar den!

/Benny

Jag tror du överlever utan den Benny. Jag och tjejen pratade om just detta häromdagen då hon ångrar att hon inte övningskörde i vare sig rusningstrafik eller i halka. Bara "fina dagar". Hon vet inte heller hur en fwd jämfört med rwd beter sig. Trodde det inte spelade roll. Men som sagt:

När man får körkort är man farlig i trafiken men någon har bedömt att man kan köra själv iallafall. Det tar cirka 2 år eller 3000 mil innan man blir hyfsat säker.

Förhoppningsvis ja. Jag har övat på egen hand i 41 år nu. Någon liten "Fenderbinder" har det kanske blivit men inget stort.

/Benny

Prova på det, är faktiskt rätt kul smile Samt lärorikt då jag innan halkbanan hade kört vinterväglag (bor i norrland, så en del snötäckta vägar hanns med under övningskörningstiden) men inte i en bil med esp och det är en helt annan grej, att försöka korrigera för hur en bil "normalt" beter sig när arslet åker ut fungerar inte på en bil med, det är nästan större risk att du krockar om du försöker korrigera något speciellt i en bil med antisladd.

Bilen jag körde var en nyare volvo så framhjulsdrivet och vi körde både med och utan esp, fick tillochmed köra några extravändor fler än de andra eleverna utan eps för att jag tyckte det var så kul och läraren blev glad att man tog till sig av kunskapen smile Det är dock bra mycket halare än något vanligt vinterväglag, närmare som att köra på blankis. Iaf där jag var i Härnösand.

Sedan kan man inte misslyckas heller, du riskerar inget utan du får nog bara lite roligt och kanske lär dig något nytt.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang