Havetsfasas suprabyggen

Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden för mer och snabbare uppdateringar med bilder.
  • 156 Följare
  • 330 608 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 juni 2018
Havetsfasa
8 juni 2017 · 1 114 Inlägg

Dr_No skrev:

Havetsfasa skrev:
Idag bär det iväg mot sävar!
blev lite senare än planerat men vi är nog igång vid 14 tiden iaf smile

Huuuuva, det är spännande saker det där att bromsa en motor. Hoppas att det går bra och att den levererar det du hoppas på.

Tack så mycket smile

Ja nu börjar man ju bli nervös på riktigt men det släpper nog ganska fort när man är där och hör hur bilen reagerar på laddet  smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Gloremir hmmmm
8 juni 2017 · 1 094 Inlägg

Lycka till idag. Håller tummarna! smile

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Dr_No
9 juni 2017 · 549 Inlägg

Hur gick det ???

No Pain no Gain :-)
Kommentarer sporrar till flera inlägg :lol:
Mitt motorprojekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307898
Havetsfasa
9 juni 2017 · 1 114 Inlägg

Okej nu måste jag ju berätta hur gårdagen gick, och vi får väl se det här som ett misslyckande och ett tecken på att det finns potential i bilen.

Började dagen med att allt jävlades så vi kom inte fram förrän typ 15:30 tiden, sen började problemen ....
-dataproblem
-problem med kylningen
-misständningar
-laddtrycksstyrning
Och till sist så började det spruta glykol ur ett svetsat aluminiumrör och då slängde vi in handduken för den gången.

Efter många om och men så fick vi ut 650whp vid 1,3 bars laddtryck, det var på fjädertryck så när vi försökte öka mer så skenade bara laddtrycket.

Nu får jag ta och riva ner bilen för felsökning och reparationer innan rond två av effektjakten fortsätter smile

Jag har tyvärr inte så mycket filmer eller bilder så vi inte fick allt för många ordentliga pulls, men ska kolla Gopron och se vad jag kan göra av materialet i den smile


Måste tacka Mattias på Sävarmotor och alla andra inblandade för all hjälp, hade inte hunnits med mycket utan er hjälp igår!



https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-d8eb74aaf81c37231b6cd0912b497ce2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-42d4cd647b7af5927d790c319edbb20d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-0526cc4c7b77459ba64a13435797f353.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-884f0b7aff364920e06e67c01abbab7a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-72881763bdb2a204a35507c9ccf98203.jpg

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Dr_No
9 juni 2017 · 549 Inlägg

Asch då det var ju tråkigt att det inte fungerade som tänkt, men 650 whp är ju inte så dåligt på 1,3 bar smile smile Du får riva ur motorn och köra den i en "riktig" bromsbänk istället wink wink

No Pain no Gain :-)
Kommentarer sporrar till flera inlägg :lol:
Mitt motorprojekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307898
Renjaegarn Den som ingen turbo har får åka utan bar
9 juni 2017 · 860 Inlägg

På't igen! det där grejjar du enkelt mannen!

Administratör för JDM Life Sweden
Toyota Supra MKIV Turbo "Supraholm" (1997)
Audi A6 Allroad "Lowroad" (2017)
Toyota Celica GT4 ST205 TTE WRC "Toyota Team Europe Replica" (1996)
Daevil
9 juni 2017 · 691 Inlägg

Man blir så less när det strular.. men än mer värt när allt lirar sen smile kommer bli guld de där!

Audi A4 Avant 2.0 TFSI "QUATTRO" (2014)
Subaru Impreza GT "Widebody GC8" (1999)
Havetsfasa
9 juni 2017 · 1 114 Inlägg

Dr_No skrev:
Asch då det var ju tråkigt att det inte fungerade som tänkt, men 650 whp är ju inte så dåligt på 1,3 bar smile smile Du får riva ur motorn och köra den i en "riktig" bromsbänk istället wink wink

Nja tror det blir lite väl mycket jobb tongue
Är inte superviktigt om jag har 1000 eller 1070whp bara den är över sträcket wink

Renjaegarn skrev:
På't igen! det där grejjar du enkelt mannen!

Hell yeah big_smile

Daevil skrev:
Man blir så less när det strular.. men än mer värt när allt lirar sen smile kommer bli guld de där!

Ja det är grymt surt, men nu vet vi vad som är problemen iaf så det går att åtgärda inför nästa gång tongue

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
ECO_Astra
9 juni 2017 · 173 Inlägg

Havetsfasa skrev:

Dr_No skrev:
Asch då det var ju tråkigt att det inte fungerade som tänkt, men 650 whp är ju inte så dåligt på 1,3 bar smile smile Du får riva ur motorn och köra den i en "riktig" bromsbänk istället wink wink

Nja tror det blir lite väl mycket jobb tongue
Är inte superviktigt om jag har 1000 eller 1070whp bara den är över sträcket wink

Renjaegarn skrev:
På't igen! det där grejjar du enkelt mannen!

Hell yeah big_smile

Daevil skrev:
Man blir så less när det strular.. men än mer värt när allt lirar sen smile kommer bli guld de där!

Ja det är grymt surt, men nu vet vi vad som är problemen iaf så det går att åtgärda inför nästa gång tongue

Vad var felet?smile

Toyota Supra mk4 "2JZ E85" (1996)
Marcus_89 Biltokig elektriker
9 juni 2017 · 3 352 Inlägg

Tråkigt med motgångar, men de där sakerna löser du smile Så kommer det gå riktigt bra nästa gång. 650whp är inte fy skam det wink

Supra_robin
10 juni 2017 · 4 663 Inlägg

KÄMPA !! som folk skrivit 650 whp vid 1.3 är  inte dåligt

Havetsfasa
12 juni 2017 · 1 114 Inlägg

ECO_Astra skrev:

Havetsfasa skrev:

Dr_No skrev:
Asch då det var ju tråkigt att det inte fungerade som tänkt, men 650 whp är ju inte så dåligt på 1,3 bar smile smile Du får riva ur motorn och köra den i en "riktig" bromsbänk istället wink wink

Nja tror det blir lite väl mycket jobb tongue
Är inte superviktigt om jag har 1000 eller 1070whp bara den är över sträcket wink

Renjaegarn skrev:
På't igen! det där grejjar du enkelt mannen!

Hell yeah big_smile

Daevil skrev:
Man blir så less när det strular.. men än mer värt när allt lirar sen smile kommer bli guld de där!

Ja det är grymt surt, men nu vet vi vad som är problemen iaf så det går att åtgärda inför nästa gång tongue

Vad var felet?smile

Jag har faktiskt inte kollat upp det än tongue
tog en paus från garaget i helgen wink

Marcus_89 skrev:
Tråkigt med motgångar, men de där sakerna löser du smile Så kommer det gå riktigt bra nästa gång. 650whp är inte fy skam det wink

Ja precis smile det är ju bara två saker som kan ställa till med skenladdet och ett litet vatten läckage som ska svetsas så det är ganska lugnt smile

Supra_robin skrev:
KÄMPA !! som folk skrivit 650 whp vid 1.3 är  inte dåligt

Nej precis det känns riktigt fint inför nästa sväng smile

räknade lite snabbt och vid 2.5bar+ bör jag närma mig mitt mål wink

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
2 juli 2017 · 1 114 Inlägg

Här har det varit lite dött senaste tiden, har inte fått ihop bilen ännu då jag tog en lite garage paus och sen blev liggandes, men nu är det på g så förhoppningsvis så vet jag om det är wg eller laddtrycksventil som bråkar i veckan tongue
Tyvärr så blir det nog ingen mappning före aug då Mattias på Sävarmotor har en välförtjänt semester nu i Juli smile

Men får man ihop allting så det lirar kan man ju åka på fjädertryck och 650whp 720wnm till dess wink

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
7 juli 2017 · 1 114 Inlägg

Hej nu kommer en sen uppdatering, har testkört supran nu med laddtrycksstyrningen urkopplad från wg, och då höll den 1,4-1,5 bar big_smile 
Nu är en ny Mac ventil beställd och under tiden får jag åka på fjädertryck bara wink


Kan även promota att Facebook gruppen
"JDM life sweden" som jag och 3 vänner startat nu säljer kläder och mobilskal med gruppen tryck på, kolla in sidan länk finns i min bio här på Garaget.org, sedan ansöker ni om att bli medlemmar om ni inte redan är det.
Då hittar ni en tråd där länkar till alla våra produkter finns.

Alla som bor i Sverige, Norge, Finland och Danmark är välkomna att gå med i gruppen smile
Du behöver inte äga en japansk bil för att bli medlem, MEN gruppen är gjord för japanska bilar och därför vill vi inte ha inlägg/bilder på europeiska/amerikanska bilar i gruppen.

Såhär ser trycket ut på kläderna.
Det går att ändra design i webshoppen, men vi vill inte att ni gör detta då det ser bättre ut med en gemensam design på alla kläder när vi har bilträffar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-c5349adcb5114b43db2bf76936e01042.jpg

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
M-Thooor
7 juli 2017 · 410 Inlägg

Gött att du har fått ihop bilen igen! big_smile
Riktigt nice med gruppen och loggan på tröjan, ska kollas in smile

Toyota Supra Mk3 "Ma70" (1992)
Havetsfasa
8 juli 2017 · 1 114 Inlägg

LillemanT skrev:
Gött att du har fått ihop bilen igen! big_smile
Riktigt nice med gruppen och loggan på tröjan, ska kollas in smile

oja så nu ska bilen monteras inför semestern och en ev mappning igen wink

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
M-Thooor
8 juli 2017 · 410 Inlägg

Havetsfasa skrev:

LillemanT skrev:
Gött att du har fått ihop bilen igen! big_smile
Riktigt nice med gruppen och loggan på tröjan, ska kollas in smile

oja så nu ska bilen monteras inför semestern och en ev mappning igen wink

Härligt, blir en bra början på semestern! wink

Toyota Supra Mk3 "Ma70" (1992)
Havetsfasa
9 juli 2017 · 1 114 Inlägg

LillemanT skrev:

Havetsfasa skrev:

LillemanT skrev:
Gött att du har fått ihop bilen igen! big_smile
Riktigt nice med gruppen och loggan på tröjan, ska kollas in smile

oja så nu ska bilen monteras inför semestern och en ev mappning igen wink

Härligt, blir en bra början på semestern! wink

Det vill jag lova wink

blir skönt att få lite tid bakom ratten efter all tid ovh pengar den fått tongue

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
M-Thooor
9 juli 2017 · 410 Inlägg

Havetsfasa skrev:

LillemanT skrev:

Havetsfasa skrev:

oja så nu ska bilen monteras inför semestern och en ev mappning igen wink

Härligt, blir en bra början på semestern! wink

Det vill jag lova wink

blir skönt att få lite tid bakom ratten efter all tid ovh pengar den fått tongue

Haha ajemen det förstår jag, det är ju då de känns att det var värt allt slit och pengar wink

Toyota Supra Mk3 "Ma70" (1992)
Havetsfasa
9 juli 2017 · 1 114 Inlägg

LillemanT skrev:

Havetsfasa skrev:

LillemanT skrev:

Härligt, blir en bra början på semestern! wink

Det vill jag lova wink

blir skönt att få lite tid bakom ratten efter all tid ovh pengar den fått tongue

Haha ajemen det förstår jag, det är ju då de känns att det var värt allt slit och pengar wink

precis sen skulle de vara kul om jag kunde få den mappad så jag får mer pulver än förra året iaf tongue

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang