6262
Sök

Rostig dörr och gummilist

2 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Hej,

Den tråkiga rosten blir allt värre på min bil, speciellt i botten av förardörren. Som bilderna nedan visar har det gått så långt att en gummilist trycks utanför själva bildörren när dörren är stängd.

Jag har aldrig stött på denna typ av problem tidigare, så jag provar söka råd här.

1. Kan jag själv göra något för att lösa eller åtminstone lindra detta, om än provisoriskt?

2. Är det generellt en dyr sak att lämna in till verkstad? Är inte beredd att lägga mycket mer pengar i denna bil.

Tacksam för svar och spekulationer.
P

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216849/216849-9c7e67a906a9288e3f1f07f1fb103bc3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216849/216849-281835c3da040c914d73c569f9e4eacd.jpg

Cupra_
4 januari 2016
Det går ju att laga men det är en del jobb om det ska göras ordentligt med svets och lack, och då kostar det. Budgetalternativet är att knacka och slipa bort all rost, bygga upp med spackel och nät och sedan lacka.

Bäst fix för minst pengar blir troligtvis att köpa en beggad dörr på skroten.

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 januari 2016
Den dörren är död. "Laga" efter bästa egna förmåga, byt dörr eller live with it

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Fri fart för ett fritt folk!
14 977 Inlägg
4 januari 2016
den där dörren är bara att kasta åt helvete..  blir aldrig bra hur du än gör... 
och i slutänden får du byta dörren endå...  får man fråga vad det är för bil?

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Growe skrev:

Det är en bmw 320. Jag inser att det är lönlöst att försöka återställa den till bra skick, kommer ändå byta bil inom kort. Är mest ute efter en kortsiktig ful-lösning, provar kanske silvertejpen...

Fri fart för ett fritt folk!
14 977 Inlägg
4 januari 2016
PaulieWalnuts skrev:
Growe skrev:

Det är en bmw 320. Jag inser att det är lönlöst att försöka återställa den till bra skick, kommer ändå byta bil inom kort. Är mest ute efter en kortsiktig ful-lösning, provar kanske silvertejpen...

byt bara dörren så är det ju klart.. silvertejp löser inget..  förutom att folk får något att skratta åt.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök