Saab 9-3 SC clean! :)

Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så ska vi se vad 2017 har att erbjuda! :)
  • 101 Följare
  • 167 532 Visningar
  • Projektet avslutat 29 november 2020
PhilipHofling
31 december 2016 · 387 Inlägg

Asplundarn skrev:
Kolla så inte växeltornet ärjat igen, hände precis samma sak med tjejens och jag plockade isär allting o smorde upp utan något vidare resultat så fick byta nån pinbult eller vad det var i växeltornet. Inget direkt svårt ingrepp och finns färdiga kit på eBay för typ 500ing

Oh fan! Kan du länka? smile kan ju vara värt att beställa hem en sådan och byta i förebyggande syfte! smile

Iamjonas
31 december 2016 · 226 Inlägg

PhilipHofling skrev:

beppizh skrev:

PhilipHofling skrev:
Ytterligare en lite Update! smile

Steg 1,5 kommer i februari, börjar bli trött på original nu så de är dags! smile

Sedan har jag åkt på ett litet avigt problem, bilen stod i 1,5månad och under tiden så blev växelspaken helt seg i tillbaka flytten till centrum eller aa utgångspositionen som den ska fjädra tillbaka till. Nu åker den till baka lite långsamt men den rörde sig inte alls i början, någon som har något förslag, spraya med elektronikspray och nytt fett i kulan? smile

God fortsättning på er! smile

Måste fråga, vad innefattar steg 1,5? tongue
Och sen i med nytt fett i kulan, även när du öppnar upp så ser du ju om något annat är tokigt, du lär ju se på fettet också om det har börjat torka. Använd elektronikspray och inte polspray bara, många som blandar ihop det då oftast på polspray så brukar det va ett bilbatteri på flaskan cool

Gott nytt! big_smile

Kommer lämna 250hk ungefär! smile då ska jag testa detta! Jag skulle satsa på fettet då de inte borde vara något annat då den fungerar bra! smile

Är vad min levererar just nu med Nordic smile skaförhoppnings upp till 330-350 2017

Asplundarn
2 januari 2017 · 708 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:
Kolla så inte växeltornet ärjat igen, hände precis samma sak med tjejens och jag plockade isär allting o smorde upp utan något vidare resultat så fick byta nån pinbult eller vad det var i växeltornet. Inget direkt svårt ingrepp och finns färdiga kit på eBay för typ 500ing

Oh fan! Kan du länka? smile kan ju vara värt att beställa hem en sådan och byta i förebyggande syfte! smile

Yes, exakt det här kitet köpte jag, funkade skit bra smile http://www.ebay.com/itm/APPROVED-VAUXHA … mp;vxp=mtr

Tror för övrigt att jag skrev om det i min f11 tråd om du vill kika hur jag gjorde, minns inte riktigt men kan kolla upp det

PhilipHofling
3 januari 2017 · 387 Inlägg

Iamjonas skrev:

PhilipHofling skrev:

beppizh skrev:

Måste fråga, vad innefattar steg 1,5? tongue
Och sen i med nytt fett i kulan, även när du öppnar upp så ser du ju om något annat är tokigt, du lär ju se på fettet också om det har börjat torka. Använd elektronikspray och inte polspray bara, många som blandar ihop det då oftast på polspray så brukar det va ett bilbatteri på flaskan cool

Gott nytt! big_smile

Kommer lämna 250hk ungefär! smile då ska jag testa detta! Jag skulle satsa på fettet då de inte borde vara något annat då den fungerar bra! smile

Är vad min levererar just nu med Nordic smile skaförhoppnings upp till 330-350 2017

Mitt svänghjul är inte de bästa just nu så vågar inte upp på de siffrorna riktigt eller har inte behöver heller då de inte är en köra snabbt bil på de sättet! smile

PhilipHofling
3 januari 2017 · 387 Inlägg

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:
Kolla så inte växeltornet ärjat igen, hände precis samma sak med tjejens och jag plockade isär allting o smorde upp utan något vidare resultat så fick byta nån pinbult eller vad det var i växeltornet. Inget direkt svårt ingrepp och finns färdiga kit på eBay för typ 500ing

Oh fan! Kan du länka? smile kan ju vara värt att beställa hem en sådan och byta i förebyggande syfte! smile

Yes, exakt det här kitet köpte jag, funkade skit bra smile http://www.ebay.com/itm/APPROVED-VAUXHA … mp;vxp=mtr

Tror för övrigt att jag skrev om det i min f11 tråd om du vill kika hur jag gjorde, minns inte riktigt men kan kolla upp det

Tack som fan! smile lätt att byta? smile

Jäklar helt missat att lägga prem på din BMW! Får bli in och läsa av den! smile

Asplundarn
5 januari 2017 · 708 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:

Oh fan! Kan du länka? smile kan ju vara värt att beställa hem en sådan och byta i förebyggande syfte! smile

Yes, exakt det här kitet köpte jag, funkade skit bra smile http://www.ebay.com/itm/APPROVED-VAUXHA … mp;vxp=mtr

Tror för övrigt att jag skrev om det i min f11 tråd om du vill kika hur jag gjorde, minns inte riktigt men kan kolla upp det

Tack som fan! smile lätt att byta? smile

Jäklar helt missat att lägga prem på din BMW! Får bli in och läsa av den! smile

Hur enkelt som helst med lite våld bara, det som var bökigt var att få i tornet igen men det hela kanske tog 30 min och aldrig gjort det förut så det va ingen hjärnkirurgi smile

Händer inte mycket i den tråden nu iaf men det tycker jag du ska göra smile

PhilipHofling
17 januari 2017 · 387 Inlägg

@asplundarn kommer du ihåg hur du bytte den? smile

Asplundarn
17 januari 2017 · 708 Inlägg

PhilipHofling skrev:
@asplundarn kommer du ihåg hur du bytte den? smile

självklart, vi kan köra facetime om du behöver hjälp lol

Senast redigerat av Asplundarn (17 januari 2017)

Asplundarn
17 januari 2017 · 708 Inlägg

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:
@asplundarn kommer du ihåg hur du bytte den? smile

självklart, vi kan köra facetime om du behöver hjälp lol

Damen var här tidigare idag och snodde min bil när hon skulle till Stockholm så jag var faktiskt så snäll att jag sprang ut o fotade tornet nu. Sitter med tre torx, den sista är nog lite gömd bakom tornet så lossa bara kontakten sen drar du den rakt upp så kommer allt ut. När du tagit ut tornet så är det den "kroken" som hjälper vajrarna som "pinbulten" eller vad den kallas sitter i och den gamla ringen/röret fick jag banka/borra/slipa bort. Sen är det bara montera det nya o sätta tillbaks allt. Tror du ser vilken mutter som är ny smile

PS. lossa vajrarna är hett tips från coachen också men det tror jag du förstår wink 


https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169075/169075-4164d8c3c71fc6a660561a7aa3c4baad.jpg

PhilipHofling
18 januari 2017 · 387 Inlägg

Asplundarn skrev:

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:
@asplundarn kommer du ihåg hur du bytte den? smile

självklart, vi kan köra facetime om du behöver hjälp lol

Damen var här tidigare idag och snodde min bil när hon skulle till Stockholm så jag var faktiskt så snäll att jag sprang ut o fotade tornet nu. Sitter med tre torx, den sista är nog lite gömd bakom tornet så lossa bara kontakten sen drar du den rakt upp så kommer allt ut. När du tagit ut tornet så är det den "kroken" som hjälper vajrarna som "pinbulten" eller vad den kallas sitter i och den gamla ringen/röret fick jag banka/borra/slipa bort. Sen är det bara montera det nya o sätta tillbaks allt. Tror du ser vilken mutter som är ny smile

PS. lossa vajrarna är hett tips från coachen också men det tror jag du förstår wink 


http://www1.garaget.org/gallery/images/170/169075/169075-4164d8c3c71fc6a660561a7aa3c4baad.jpg

Är du säker på att de är de där som är felet? ^^ känns sjukt bökigt!

Asplundarn
18 januari 2017 · 708 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:

Asplundarn skrev:

självklart, vi kan köra facetime om du behöver hjälp lol

Damen var här tidigare idag och snodde min bil när hon skulle till Stockholm så jag var faktiskt så snäll att jag sprang ut o fotade tornet nu. Sitter med tre torx, den sista är nog lite gömd bakom tornet så lossa bara kontakten sen drar du den rakt upp så kommer allt ut. När du tagit ut tornet så är det den "kroken" som hjälper vajrarna som "pinbulten" eller vad den kallas sitter i och den gamla ringen/röret fick jag banka/borra/slipa bort. Sen är det bara montera det nya o sätta tillbaks allt. Tror du ser vilken mutter som är ny smile

PS. lossa vajrarna är hett tips från coachen också men det tror jag du förstår wink 


http://www1.garaget.org/gallery/images/170/169075/169075-4164d8c3c71fc6a660561a7aa3c4baad.jpg

Är du säker på att de är de där som är felet? ^^ känns sjukt bökigt!

Det var felet på tjejens iaf och det är inte så bökigt som det låter, jag gjorde det på uppfarten och tog typ 30 min. Ganska vanligt fel om du kollar runt på forum, för 500kr och 30 mins arbete hade jag provat, om inte annat i förebyggande syfte för nu känns den helt normal igen

PhilipHofling
5 februari 2017 · 387 Inlägg

Ber så hemskt mycket om ursäkt för de dåliga uppdateringarna.. är nästan pinsamt, men just nu händer inte så mycket mer än en jakt på delar..

Har fått tag på sprillans USA lampor som skall monteras och byggas om till kurvljus.

Men letar fortfarande efter USA lampor med Iceblock, så är de någon som sitter på dem eller om ni känner någon kontakta gärna mig här eller på Facebook/instagram! PHILIPHofling på bägge!

Fått i lite mer tryck i bilen iaf, 250hk/370nm så nu flyttar den på sig! smile inte åtgärdat problemet med kopplingen än, får göra detta snart!

Peace out!

PhilipHofling
17 februari 2017 · 387 Inlägg

Återigen dåligt med updates! Men lyckats få tag på en helskinnsinredning till bilen och fått sålt min nuvarande! (Lycka)

Hämtas idag fredag så får försöka hinna med att montera i helgen eller nästa!

Samtidigt har jag dragit igång med köket hemma så nu är de tur att de inte är vår än! Haha

Bilder kommer när montering är igång! smile

zznark
17 februari 2017 · 81 Inlägg

PhilipHofling skrev:
Återigen dåligt med updates! Men lyckats få tag på en helskinnsinredning till bilen och fått sålt min nuvarande! (Lycka)

Hämtas idag fredag så får försöka hinna med att montera i helgen eller nästa!

Samtidigt har jag dragit igång med köket hemma så nu är de tur att de inte är vår än! Haha

Bilder kommer när montering är igång! smile

Är det komplett inredning eller bara påsarna du fått tag på? smile

Anton

PhilipHofling
20 februari 2017 · 387 Inlägg

zznark skrev:

PhilipHofling skrev:
Återigen dåligt med updates! Men lyckats få tag på en helskinnsinredning till bilen och fått sålt min nuvarande! (Lycka)

Hämtas idag fredag så får försöka hinna med att montera i helgen eller nästa!

Samtidigt har jag dragit igång med köket hemma så nu är de tur att de inte är vår än! Haha

Bilder kommer när montering är igång! smile

Är det komplett inredning eller bara påsarna du fått tag på? smile

Anton

Komplett! Dörrsidor och säten samt bolster! smile

zznark
20 februari 2017 · 81 Inlägg

PhilipHofling skrev:

zznark skrev:

PhilipHofling skrev:
Återigen dåligt med updates! Men lyckats få tag på en helskinnsinredning till bilen och fått sålt min nuvarande! (Lycka)

Hämtas idag fredag så får försöka hinna med att montera i helgen eller nästa!

Samtidigt har jag dragit igång med köket hemma så nu är de tur att de inte är vår än! Haha

Bilder kommer när montering är igång! smile

Är det komplett inredning eller bara påsarna du fått tag på? smile

Anton

Komplett! Dörrsidor och säten samt bolster! smile

Satan så skönt! Är bra slitsamt att byta alla påsar roll

beppizh
20 februari 2017 · 328 Inlägg

zznark skrev:

PhilipHofling skrev:

zznark skrev:

Är det komplett inredning eller bara påsarna du fått tag på? smile

Anton

Komplett! Dörrsidor och säten samt bolster! smile

Satan så skönt! Är bra slitsamt att byta alla påsar roll

Sorry för jag bumpar denna tråden, men går det att få tag på nya påsar någonstans? big_smile

Jdm_no1
20 februari 2017 · 20 Inlägg

beppizh skrev:

zznark skrev:

PhilipHofling skrev:

Komplett! Dörrsidor och säten samt bolster! smile

Satan så skönt! Är bra slitsamt att byta alla påsar roll

Sorry för jag bumpar denna tråden, men går det att få tag på nya påsar någonstans? big_smile

Javisst går det. Jag beställde nytt till min från jobbet.

amoreex
21 februari 2017 · 2 712 Inlägg

beppizh skrev:

zznark skrev:

PhilipHofling skrev:

Komplett! Dörrsidor och säten samt bolster! smile

Satan så skönt! Är bra slitsamt att byta alla påsar roll

Sorry för jag bumpar denna tråden, men går det att få tag på nya påsar någonstans? big_smile

Kolla här smile
http://webshop.saabparts.com/

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
beppizh
21 februari 2017 · 328 Inlägg

amoreex skrev:

beppizh skrev:

zznark skrev:

Satan så skönt! Är bra slitsamt att byta alla påsar roll

Sorry för jag bumpar denna tråden, men går det att få tag på nya påsar någonstans? big_smile

Kolla här smile
http://webshop.saabparts.com/

Ah sorry nämde det, men jag har ju 9-3 04, men det kanske är samma påsar som till 08-12 stolarna? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang