Har sedan 2011 kört med denna bilen på strippen Började på 14s 185km/hmen med rätt däck blev det snabbt 12,4s 195km/h Efter kontakt med Nordic Uhr steg effekten till 482WHP/585WNm och tiderna kröp ner till 6,86s/173km på 201m och 10,74s/218km på 402m Men nu ca 550repor senare skall 2,0an bli ersatt av en 2,3T vilken är under uppbyggnad Allt för att få så roliga somrar som möjligt på strippen Man kommer aldrig vara snabbast men det är kul att själv utvecklas med sin bil
MickeKr skrev: Bränsle systemet uppdateras nu med NUKE fuelrail och NUKE BTR Nackdelen med att inte vara i garaget är att man handlar på nätet istället ;-)
Håller med där, det är mycket billigare att vara i garaget än hemma vid datorn
Tyckte dock att FWD inte var något för mig och bilen såldes utan motorpacket. Detta monterades sedan i en röd Calibra som jag och brosan satte ihop och bes som ombyggt fordon Denna lever än idag enl bilregistret
Det var då iden om en liten opel med saab motor och RWD föddes :-)
Lite meck idag i väntan på insuget Spjällhuset gick mycket riktigt att rensa genom att värma anslutningarna och dra ut dem Nu skall det rengöras och alla onödiga anslutningar pluggas
Kom även lite bränsleprylar idag :-)
Anslutningarna skall dock bytas till en grövre modell
Härligt. Håller tummarna Vad är målet? Har själv bänkning början på april
Mappades på bensin så bilen vart körbar. Tyvärr är det bekymmer med lambda signalen vilket gjorde att den gick fett hur vi än gjorde. Även accel berikningen krånglade. Något vi hänleder till bbl.
Gav ca 338whp med för fet blandning. Ca 1.45 barsladd. Snäll tändning då vi ej vågade gå på hårdare. Kördes på 98 oktan. Egtn låg väldigt fint. Men som sagt vi vågade ej ladda på mer då den spökade.
Härligt. Håller tummarna Vad är målet? Har själv bänkning början på april
Mappades på bensin så bilen vart körbar. Tyvärr är det bekymmer med lambda signalen vilket gjorde att den gick fett hur vi än gjorde. Även accel berikningen krånglade. Något vi hänleder till bbl.
Gav ca 338whp med för fet blandning. Ca 1.45 barsladd. Snäll tändning då vi ej vågade gå på hårdare. Kördes på 98 oktan. Egtn låg väldigt fint. Men som sagt vi vågade ej ladda på mer då den spökade.
Så är det, ibland vill det bara inte Misstänker att det blir en E85 mapp längre fram :-)
Inte så mycket meck denna helg Ny insugspackning utskuren till portad topp och matchportat insug Blev nog tre stycken innan den blev perfekt Men nu sitter insuget där
Sen skulle spjällhus adaptern på, men... Måste planas av