Coilovers monterades äntligen på bilen! Vi provade under hela natten lite olika ridehights eftersom jag hade problem med knackade knutar när bilen säktes för mycket.
Jag började bli riktigt irriterad och kunde inte fatta vad det kunde vara som ställde till med problemet. Jag började söka på nätet och många sa att jag skulle förlänga k-hammar staget eller köpa justerbara så jag letade efter en längre k-hammare i lagret och monterade den provisoriskt men det hjälpte inte. Jag kapade bort k-hammar böjjarna och det hjälpte inte heller.
Jag blev irriterad och visste inte hur fan jag skulle göra så jag började felsöka mina knutar och hittade ett hål på vänster inre damask. Jag kikade i knuten och den var rätt så torr så jag trode att jag hade hittat problemet.
Dagen efter åkte jag till skroten för att köpa en beg men komplett drivaxel då jag var osäker på ifall det verkligen var det som var problemet. Hade riktigt jävla tur när jag kom fram till skroten i Falkenberg. Någon hade plockat bort hela motorn ifrån bilen men lämnade kvar lådan på marken med båda knutarna. Dem hade till och med skruvat loss drivknutsmutern och lossat på nästan alla bultarna till innerknuten så jag behövde bara skruva loss dem för hand.
När jag kom hem till Göteborg så bytte jag drivaxel på bilen, såg att min länkarmsbussning var trasig så bytte länkarmen samtidigt då jag hade ett framvagnskit liggandes som jag köpte någon vecka innan utav en polare. När jobbet var gjort så tog jag en snabb testrunda för att se ifall jag lyckades eliminera felet. Gissa vad? Felet återstår men nu knackade knuten endast när jag svängde åt höger.
Jag orkade inte röra bilen mer utan körde hem för att fortsätta problemlösningen under morgondagen.
Här följer lite bilder på bilen efter sänkningen, fick ta bort höjdjusterigarna på bakfjädrarna för att få ner bilen så mycket som möjligt samt kapa genomslagen. Framtill tog vi bort hjälpfjädrarna men sänkte inte helt utan det fins lite gängor kvar. Var även tvungen att kapa i k.hammaren för när bilen hade suttit sig så skrapade drivknutarna i k-kammaren:
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/60.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/61.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/62.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/63.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/64.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/65.jpg]()
Utan hjälpfjädrar och höjdjusteringen.
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/66.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/67.jpg]()
Jag är inte helt missnöjd med fitmenten. Bak blev det väldigt bra med tanke på att jag inte kan göra så mycket mer då höjdsjusteringen togs bort för att kunna sänka bilen totalt. Fram kan jag sänka lite till men för tillfället så kan jag inte göra så mycket tills jag löst problemet med drivknuten på vänster sida.
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/68.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/69.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/70.jpg]()
![http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Golf%20MKIV%20-%20Baged%20Simplicity/71.jpg]()