Lacka bil med maskinfärg

moparfarmer österbybruk
19 februari 2016 · 267 Inlägg

Hej, har någon erfarenhet av maskinfärg från olsson i Ellös? Oie.se.
På hemsidan står det att den ej är till för billackering. Enligt återförsäljaren Ad bildelar är det pga att den inte är miljöcertifierad för professionellt bruk.
Min erfarenhet av den är att jag lackade en Amazon 2004.... Det blev rinningar för jag hade i för mycket förtunning och efter en vinter började det komma rostprickar på sandplåten, förmodligen för att bilen stod nedslipad i fuktigt garage före primer och koba sprutspackel. Sen stod den några veckor till innan den lackades vit.
94 eller så penslade jag en höbalsklämma med röd maskinfärg, men den blev rosa efter bara några år. Nu är den blekorangerosa...
Nu till varför jag vill prova denna färg igen, den kostar bara 300kr litern. Primern 200.. 3/4 liter räcker till 8 kvadratmeter.
Jag vill lacka dartens tak vitt.
Och svärmors vita Hundkoja ska bli blå så småningom.
Eller finns det någon annan billig billack?
För när jag lackade satellitens tak metallicgrönt med riktig billack kostade det över 2000kr för en liter färg,primer,klarlack, och det räckte precis..

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
ehedman
19 februari 2016 · 1 966 Inlägg

Har du tittat på 2k båtlack från Biltema?  Kostar nån krona till men kanske kan vara ett alternativ. Allra helst om du inte fått bra resultat med maskinfärgen tidigare.

hangelosa_maffian
19 februari 2016 · 169 Inlägg

bengalack funkar fint det är ju typ maskinfärg bleknar gör det men slagtålig och täcker bra...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang