Volvo v70N lackning

toyota
24 februari 2016 · 279 Inlägg

Tjena!
nu är det så att jag måste lacka om vänster sida på min volvo v70N efter att den förmodligen är om målad en gång tigigare och klarlacken nu har släppt!
det jag har gjort för några dagar sedan är att jag slipade ner bilen men 240 papper sedan 320 och sist 500 papper
men nu har jag satt på en lechler green-it filler (mörk grå) denna har jag nu satt på i 3 lager men det som jag inte är nöjd med är att fast jag satt 3 lager syns endå spackel kakorna och lite annat igenom på några ställen! det jag funderar på är vad är fel? skulle jag behövt en tjock slipgrund före för att få det bra? eller har jag satt på fillern fel? och går det att fixa till detta ennu med någonting? kan berätta att den mörkgråa fillern som är på nu så är grundfärgen som rekomenderas till bas färgen som ska på sen

zzr94092
24 februari 2016 · 4 390 Inlägg

jag lägger alltid slipgrund på spackel och genomslipningar

toyota
24 februari 2016 · 279 Inlägg

jo, nu efter ångrar jag att jag inte köpte slipgrund och satte på först! är ingen proffs lackare så det är inte så lätt att veta! har bara lackat små saker förut som t.ex någon stötfångare och några dörrlistor och så, men nu är det en hel sida på en v70 som ska fixas så, men det är vell bara för mig att slipa ner igen och på med slipgrund, att sätta slipgrund på nuvarande grundfärg går vell inte så bra?

zzr94092
25 februari 2016 · 4 390 Inlägg

är det vanlig 2k grund så ska det inte vara några problem att lägga slipgrund på den.
sedan så räcker det att man slipar med 320 på primern/slipgrunden,kanske med 240 först om slipgrunden är grynig/apelsin,men gå över med 320 sedan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang