Seat leon cupra 2012 vinterkörning

Tobzter
8 mars 2016 · 3 145 Inlägg

Ja kör korta sträckor under 1mil enkel resa då ligger den på 1l/m längre körning har ja kommit ner till 0,76l/m faktiskt

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

tobzter skrev:
Ja kör korta sträckor under 1mil enkel resa då ligger den på 1l/m längre körning har ja kommit ner till 0,76l/m faktiskt

Okej härligt smile
Tycker du det är dumt att köpa dendära då om det är svårt att få dem sålda?
Bättre att leta en "vanlig" cupra r?
Det som var så bra med den där var att den hade gått så lite och var i sånt bra skick.. icke vinterkörd och knappt ett ända stenskott wink

team_larsson
8 mars 2016 · 239 Inlägg

dumt vet jag inte, jag har rekomenderat folk att köpa en cupra r. tror inte att de är svårsålda igentligen, det är bara det att folk inte fått upp ögonen för vad det är för en bil. hehe vad menas med en "vanlig" cupra r? wink

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Tobzter
8 mars 2016 · 3 145 Inlägg

Kennyrc skrev:

tobzter skrev:
Ja kör korta sträckor under 1mil enkel resa då ligger den på 1l/m längre körning har ja kommit ner till 0,76l/m faktiskt

Okej härligt smile
Tycker du det är dumt att köpa dendära då om det är svårt att få dem sålda?
Bättre att leta en "vanlig" cupra r?
Det som var så bra med den där var att den hade gått så lite och var i sånt bra skick.. icke vinterkörd och knappt ett ända stenskott wink

Nu hängde ja inte med? Vad skiljer denna mot en "vanlig " cupra r?
Ja menar att de är en "sportmodell" som har en liten kundkrets om man säger så.den är väldigt ovanlig och snyggare å coolare än både Audi S3 och Golf Gti/R..sedan har väl seat stämpel budget märke men de börjar nog försvinna

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

tobzter skrev:

Kennyrc skrev:

tobzter skrev:
Ja kör korta sträckor under 1mil enkel resa då ligger den på 1l/m längre körning har ja kommit ner till 0,76l/m faktiskt

Okej härligt smile
Tycker du det är dumt att köpa dendära då om det är svårt att få dem sålda?
Bättre att leta en "vanlig" cupra r?
Det som var så bra med den där var att den hade gått så lite och var i sånt bra skick.. icke vinterkörd och knappt ett ända stenskott wink

Nu hängde ja inte med? Vad skiljer denna mot en "vanlig " cupra r?
Ja menar att de är en "sportmodell" som har en liten kundkrets om man säger så.den är väldigt ovanlig och snyggare å coolare än både Audi S3 och Golf Gti/R..sedan har väl seat stämpel budget märke men de börjar nog försvinna

Jaha ja men då förstår jag, trodde att just den jag kolla på skulle vara mycket svårare att sälja pga att det är en "jubileums modell" eller vad han sa haha..
Med vanlig menade jag att det inte var just nån edition eller jubileumsmodell, hängde ni med? wink

Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

team_larsson skrev:
dumt vet jag inte, jag har rekomenderat folk att köpa en cupra r. tror inte att de är svårsålda igentligen, det är bara det att folk inte fått upp ögonen för vad det är för en bil. hehe vad menas med en "vanlig" cupra r? wink

Okej, ja konstigt att inte fler har fått upp ögonen för dem smile

Tobzter
8 mars 2016 · 3 145 Inlägg

Hmmm aldrig hört talas om någon jubileums modell. .tror de är sälj knep wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

tobzter skrev:
Hmmm aldrig hört talas om någon jubileums modell. .tror de är sälj knep wink

Är nog inte det men kom inte ihåg vad han sa heller.. är ju lite fabriks stylad.
Men skulle nog vilja prova den en gång till så att det inte är nå strul med den, men känns inte som det ska vara nått när den bara gått 2000 mil, men man vet ju aldrig 😯 wink
Så svårt för mig att känna med för är inte så jätte duktig på bilar än men blir väl förhoppningsvis bättre 😊

Cupra_
8 mars 2016 ·

Det fanns stcc edition och lite sånt.. Eller om det var wtcc.. Whatever. Det enda special är om man mot alla odds skulle hitta en Cupra copa eller Cupra r310 då är det mer som är special. Men de såldes aldrig i Sverige.
Vad är det som är fabriksstylat?

Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

Deception skrev:
Det fanns stcc edition och lite sånt.. Eller om det var wtcc.. Whatever. Det enda special är om man mot alla odds skulle hitta en Cupra copa eller Cupra r310 då är det mer som är special. Men de såldes aldrig i Sverige.
Vad är det som är fabriksstylat?

Okej nä men är nog bara att den är lite stylad då smile den finns på blocket om du vill se hur den ser ut smile

Cupra_
8 mars 2016 ·

Kennyrc skrev:

Deception skrev:
Det fanns stcc edition och lite sånt.. Eller om det var wtcc.. Whatever. Det enda special är om man mot alla odds skulle hitta en Cupra copa eller Cupra r310 då är det mer som är special. Men de såldes aldrig i Sverige.
Vad är det som är fabriksstylat?

Okej nä men är nog bara att den är lite stylad då smile den finns på blocket om du vill se hur den ser ut smile

Den ser fin ut men du har ju den sämsta stereon och tygstolar..
Stylingen är en dekal och lackade fälgar.

Jag har samma utrustning men med helskinn och navigation.
Mina sommarhjul var lite slitna, och lite stenskott fram men för övrigt inga fel.
Min bil hade gått 2600 när jag köpte den förra året och jag gav 130.000 för min.. Inkl helt nya vinterhjul med alufälgar hos en auktoriserad seathandlare..

Jag tror att den där är i bättre skick än min var, men jag ville ha den utrustningen jag fick till min.


Är den prisvärd?  Nja.. Får du med helt nya vinterhjul plus en prissänkning på kanske 10.000 så.. Eller om du inte bryr dig om klädseln och ändå tänkt byta stereo så.

Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

Deception skrev:

Kennyrc skrev:

Deception skrev:
Det fanns stcc edition och lite sånt.. Eller om det var wtcc.. Whatever. Det enda special är om man mot alla odds skulle hitta en Cupra copa eller Cupra r310 då är det mer som är special. Men de såldes aldrig i Sverige.
Vad är det som är fabriksstylat?

Okej nä men är nog bara att den är lite stylad då smile den finns på blocket om du vill se hur den ser ut smile

Den ser fin ut men du har ju den sämsta stereon och tygstolar..
Stylingen är en dekal och lackade fälgar.

Jag har samma utrustning men med helskinn och navigation.
Mina sommarhjul var lite slitna, och lite stenskott fram men för övrigt inga fel.
Min bil hade gått 2600 när jag köpte den förra året och jag gav 130.000 för min.. Inkl helt nya vinterhjul med alufälgar hos en auktoriserad seathandlare..

Jag tror att den där är i bättre skick än min var, men jag ville ha den utrustningen jag fick till min.


Är den prisvärd?  Nja.. Får du med helt nya vinterhjul plus en prissänkning på kanske 10.000 så.. Eller om du inte bryr dig om klädseln och ändå tänkt byta stereo så.

Klädseln gör mig inget alls och var tillräckligt bra ljud tyckte jag, visst stereon är väl inte den roligaste..  kommer ju vara svårt att få dem att skicka med nya vinterdäck osv.. vad tycker du/ni jag ska försöka få ner den i och vad tycker ni är ett bra pris om man inte får med vinterhjul?

Cupra_
8 mars 2016 ·

Vinterhjul är ju en förutsättning för att du ens ska kunna köra hem den... Egentligen.

Jag har kollat på årsm 11-13 nu och den du kollat på är ju billig för de milen, jag måste ha gjort ett rejält klipp smile Finns för övrigt ingen till salu med min utrustning.

Jag hotade att avbryta köpet och åka hem om jag inte fick med däck, för hur skulle jag annars få hem den i januari från Linköping?
Jag hade nog sagt att jag tar den för 150 om jag inte får med vinterhjul (ev 145) för det kommer ändå kosta dig 12-15k med en komplett uppsättning.
Det som talar för din bil är ju att den har de senaste baklyktorna, innan nya Leon kom. Ger ett mer modernt intryck.

Kennyrc
8 mars 2016 · 98 Inlägg

Deception skrev:
Vinterhjul är ju en förutsättning för att du ens ska kunna köra hem den... Egentligen.

Jag har kollat på årsm 11-13 nu och den du kollat på är ju billig för de milen, jag måste ha gjort ett rejält klipp smile Finns för övrigt ingen till salu med min utrustning.

Jag hotade att avbryta köpet och åka hem om jag inte fick med däck, för hur skulle jag annars få hem den i januari från Linköping?
Jag hade nog sagt att jag tar den för 150 om jag inte får med vinterhjul (ev 145) för det kommer ändå kosta dig 12-15k med en komplett uppsättning.
Det som talar för din bil är ju att den har de senaste baklyktorna, innan nya Leon kom. Ger ett mer modernt intryck.

Okej ja men det ska nog inte vara några problem att få ner den till det, 145 läre väl vara ett hyffsat pris för den ändå känns det som smile
För blir nog inte affär riktigt än men fick testköra med sommardäcken men går väl att fråga dem hur dem tänkt att jag ska få hem den utan vinterdäck wink

Cupra_
8 mars 2016 ·

Kennyrc skrev:

Deception skrev:
Vinterhjul är ju en förutsättning för att du ens ska kunna köra hem den... Egentligen.

Jag har kollat på årsm 11-13 nu och den du kollat på är ju billig för de milen, jag måste ha gjort ett rejält klipp smile Finns för övrigt ingen till salu med min utrustning.

Jag hotade att avbryta köpet och åka hem om jag inte fick med däck, för hur skulle jag annars få hem den i januari från Linköping?
Jag hade nog sagt att jag tar den för 150 om jag inte får med vinterhjul (ev 145) för det kommer ändå kosta dig 12-15k med en komplett uppsättning.
Det som talar för din bil är ju att den har de senaste baklyktorna, innan nya Leon kom. Ger ett mer modernt intryck.

Okej ja men det ska nog inte vara några problem att få ner den till det, 145 läre väl vara ett hyffsat pris för den ändå känns det som smile
För blir nog inte affär riktigt än men fick testköra med sommardäcken men går väl att fråga dem hur dem tänkt att jag ska få hem den utan vinterdäck wink

Ja precis, och en seriös handlare vill inte att du åker olagligt där ifrån.
Ja, de har förmodligen köpt in den för 100-110.. Max 120.

Kennyrc
9 mars 2016 · 98 Inlägg

Deception skrev:

Kennyrc skrev:

Deception skrev:
Vinterhjul är ju en förutsättning för att du ens ska kunna köra hem den... Egentligen.

Jag har kollat på årsm 11-13 nu och den du kollat på är ju billig för de milen, jag måste ha gjort ett rejält klipp smile Finns för övrigt ingen till salu med min utrustning.

Jag hotade att avbryta köpet och åka hem om jag inte fick med däck, för hur skulle jag annars få hem den i januari från Linköping?
Jag hade nog sagt att jag tar den för 150 om jag inte får med vinterhjul (ev 145) för det kommer ändå kosta dig 12-15k med en komplett uppsättning.
Det som talar för din bil är ju att den har de senaste baklyktorna, innan nya Leon kom. Ger ett mer modernt intryck.

Okej ja men det ska nog inte vara några problem att få ner den till det, 145 läre väl vara ett hyffsat pris för den ändå känns det som smile
För blir nog inte affär riktigt än men fick testköra med sommardäcken men går väl att fråga dem hur dem tänkt att jag ska få hem den utan vinterdäck wink

Ja precis, och en seriös handlare vill inte att du åker olagligt där ifrån.
Ja, de har förmodligen köpt in den för 100-110.. Max 120.

Okej ja precis.. får se vad jag lyckas få ner den till smile

Cupra_
9 mars 2016 ·

Det brukar oftast vara bäst att förhandla på plats. Sen kan du ju trycka på det här med vinterdäck, stereon och inget skinn.. Även om du inte bryr dig så kan du ju motivera ett lägre pris..

Kennyrc
9 mars 2016 · 98 Inlägg

Deception skrev:
Det brukar oftast vara bäst att förhandla på plats. Sen kan du ju trycka på det här med vinterdäck, stereon och inget skinn.. Även om du inte bryr dig så kan du ju motivera ett lägre pris..

Okej ja jag får göra det, när jag var där sist så fick jag ner den till 148 så 145 är ju inga problem skulle jag tro, men så lågt som möjligt vill man ju få den för smile
Men ska ta upp detdär med stereon och att det inte är skinn också så får jag se vad dem säger smile

Kennyrc
10 mars 2016 · 98 Inlägg

Vad föredrar ni, dubbade eller friktionsdäck? smile
Och vet ni nånstans man kan beställa egna dekaler som man kan sätta på bilen? smile

Tobzter
10 mars 2016 · 3 145 Inlägg

Dubbade. Tycker ja ...
Dekaler ebay helt enkelt

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang