Seat leon cupra 2012 vinterkörning

Kennyrc
12 mars 2016 · 98 Inlägg

RZ skrev:
Såg ni inte mitt inlägg lite högre upp?

Den bytte ju bara bilfirma den röda.


Denna då???

Missa nu inte denna fina -11 som verkar fullutrustad och lågmilad.

http://www.blocket.se/stockholm/Seat_Le … 6.htm?sa=1

Såg det nu, dock höjt den 10 000kr haha..

Aa såg dendär, så kanske ska kolla på den när jag börjar jobba i stockholm. Den hade vita fälgar på sommardäcken så vet inte hur det ser ut när bilen är vit med smile

RZ
12 mars 2016 · 30 Inlägg

Tvekar du så här mycket så kommer du inte att hitta rätt bil till rätt pris.
Folk verkar till slut ha förstått vad det är för en liten plastraket.
Jag köpte troligen den sista vita -13 i Europa för 3 år sedan, hämta ut en sprillans bil är kul.

I våran familj har vi två stycken Cupra R, årsm -13 och -11.

Cupra_
12 mars 2016 ·

Får nog lov att hålla med Rz där.. Det är bra att vara noggrann och tänka över affären men lite fart får du nog ha om du ska hitta en fin till bra pris. Jag köpte min dagen efter den kom ut på blocket och då hade några redan tittat på den..

Kennyrc
5 april 2016 · 98 Inlägg

Vet ni några firmor i närheten av stockholm eller gävleborg som har någon seat cupra r? För kan tänka mig att alla firmor kanske inte lägger ut sina bilar på blocket

Cupra_
5 april 2016 ·

www.blocket.se/vi/65144301.htm

Jag hittade bara den och känner inte till någon annan heller tyvärr.  Men spela roll om du får åka en bit? Jag hämtade min i Linköping.
Jag åker hellre en bit och köper av en riktig handlare (mrf-ansluten) än o köper från vem som helst i Stockholm..

Den i annonsen är inte fullutrustad även om han skriver det.. Alcantara är standardstolarna, helskinn som på min är tillval.

Senast redigerat av Deception (5 april 2016)

Kennyrc
6 april 2016 · 98 Inlägg

Deception skrev:
www.blocket.se/vi/65144301.htm

Jag hittade bara den och känner inte till någon annan heller tyvärr.  Men spela roll om du får åka en bit? Jag hämtade min i Linköping.
Jag åker hellre en bit och köper av en riktig handlare (mrf-ansluten) än o köper från vem som helst i Stockholm..

Den i annonsen är inte fullutrustad även om han skriver det.. Alcantara är standardstolarna, helskinn som på min är tillval.

Okej, det som är tjatigt är om man läre åka i 6-8 timmar sen är det nått som inte är bra.. men får väl bli så om det inte dyker upp någon snart. Ja jag vill inte heller köpa av vem som helst.
Vad menas med mrf-ansluten? Haha smile

Cupra_
6 april 2016 ·

MRF-ANSLUTEN = Motormännens riksförbund. Alla auktoriserade handlare är anslutna och även en del större fristående handlare.
Det innebär att det ska finnas en varudeklaration där de gått igenom bilen och noterat eventuella fel och brister. Dessutom brukar du få minst 3 månaders garanti på trafiksäkerhetssaker så som bromsar och så.
Dessutom har de förbundit sig att följa ARNs beslut vid eventuella tvister.

Med andra ord är det i alla fall lite säkrare att köpa av en sån handlare än "Hassans kemtvätt och bilar"

Jag förstår hur du menar med att man inte vill åka i onödan.. Jag bad säljaren maila bilder på alla brister på min bil då jag hade långt att åka.
Han missade lite repor vid inlastningen vid bakluckan. Jag gnällde lite och då polerade de upp det och monterade ett skydd.

team_larsson
6 april 2016 · 239 Inlägg

jag och tjejen tågade från örebro till bollnäs för att hämta hem våran cupra. så att åka en bit gjorde inte oss något. och är det inget att ha så åk därifrån. det är ju igentligen "småpengar" i dessa lägen. Eller ha is i magen och åk direkt och kolla på en i närheten när den kommer ut smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Kennyrc
6 april 2016 · 98 Inlägg

Okej då vet jag,  tack smile
Man vill ju ha en som har gått så lite som möjligt, vilken årsmodell och hur långt har ni kört med era?

Cupra_
6 april 2016 ·

Kennyrc skrev:
Okej då vet jag,  tack smile
Man vill ju ha en som har gått så lite som möjligt, vilken årsmodell och hur långt har ni kört med era?

Min är ju en -11 som gått strax under 4900 mil..  Den hade gått 2600 när jag köpte den. Det enda som egentligen gått sönder på den är intercooler och AC kondensor. Men där är vi uppe i en bra bit över 10.000 bara i delar.
Kondensorn sitter rätt utsatt på dessa bilar då grillgallren är så grovmaskiga. Intercoolern är kass från fabrik men det är samma på golf, A3 m.fl. så den kan paja direkt eller efter 20k mil.. Gavlarna är i plast och de spricker i skarven mellan plast och metall.

Annars har jag inte haft några direkta fel på den..

team_larsson
7 april 2016 · 239 Inlägg

min är från 2011, hade gått 7.9k nu har den gått 8.6k tror jag.

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
fish Allfixare
7 april 2016 · 1 475 Inlägg

team_larsson skrev:
min är från 2011, hade gått 7.9k nu har den gått 8.6k tror jag.

Köpte du en svart på Nsjö bil?

team_larsson
8 april 2016 · 239 Inlägg

fish skrev:

team_larsson skrev:
min är från 2011, hade gått 7.9k nu har den gått 8.6k tror jag.

Köpte du en svart på Nsjö bil?

jajjebullar det gjorde jag. vet du något om bilens historik?

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
RZ
8 april 2016 · 30 Inlägg

Nu blir det nog inte billigare än så här...

http://www.blocket.se/kalmar/Seat_Leon_ … 4.htm?aw=1

fish Allfixare
8 april 2016 · 1 475 Inlägg

team_larsson skrev:

fish skrev:

team_larsson skrev:
min är från 2011, hade gått 7.9k nu har den gått 8.6k tror jag.

Köpte du en svart på Nsjö bil?

jajjebullar det gjorde jag. vet du något om bilens historik?

Nä, jag såg bara att den stog där... Har tittat på någon bil där åt morsan förr. Tyckte typ alla bilar han hade då va lik, farsan hans hade bilfirma förr med, landets största bilskojare typ.

Cupra_
8 april 2016 ·

RZ skrev:
Nu blir det nog inte billigare än så här...

http://www.blocket.se/kalmar/Seat_Leon_ … 4.htm?aw=1

Konstigt,  snikutrustad.. Inte ens xenon..

team_larsson
8 april 2016 · 239 Inlägg

fish skrev:

team_larsson skrev:

fish skrev:

Köpte du en svart på Nsjö bil?

jajjebullar det gjorde jag. vet du något om bilens historik?

Nä, jag såg bara att den stog där... Har tittat på någon bil där åt morsan förr. Tyckte typ alla bilar han hade då va lik, farsan hans hade bilfirma förr med, landets största bilskojare typ.

fick lite den känslan efter att man lämnade stället. Men han vi köpte den av hade la inte riktigt koll på allt märkte man ju.
men denna bilen är fräsh och relativt ny så den kan jag la inte klaga på.

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
8 april 2016 ·

Inte så mycket att bry sig om Larsson. Jag köpte min på en auktoriserad återförsäljare, ändå sprack IC och kondensor inom ett år. Bromsarna tog slut m.m. En modern bil som inte gått så långt kan vara bra eller skit oavsett var man handlar..

team_larsson
8 april 2016 · 239 Inlägg

Deception skrev:
Inte så mycket att bry sig om Larsson. Jag köpte min på en auktoriserad återförsäljare, ändå sprack IC och kondensor inom ett år. Bromsarna tog slut m.m. En modern bil som inte gått så långt kan vara bra eller skit oavsett var man handlar..

yeap, så är det tyvärr.  Inget man riktigt kan göra något åt heller tyvärr. mer än att fixa och dona. och det måste jag säga, att det gör du jävligt bra big_smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
8 april 2016 ·

team_larsson skrev:

Deception skrev:
Inte så mycket att bry sig om Larsson. Jag köpte min på en auktoriserad återförsäljare, ändå sprack IC och kondensor inom ett år. Bromsarna tog slut m.m. En modern bil som inte gått så långt kan vara bra eller skit oavsett var man handlar..

yeap, så är det tyvärr.  Inget man riktigt kan göra något åt heller tyvärr. mer än att fixa och dona. och det måste jag säga, att det gör du jävligt bra big_smile

Haha lite smicker såhär en fredagskväll efter att ha sänkt ett par kalla är aldrig fel.. Tur du inte är en brud för då skulle jag bli riktigt sliskig tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang