AIM MXL Pista / Nira i7x

Vaino
7 april 2016 · 32 Inlägg

som ämnet lyder så söker jag nån kunning som kan förklara hur jag får in min AIM MXL Pista i sprutet Nira i7x
allt råka försvinna förra året förutom hastighetsmätare + varv och vatten temp resten försvann..

någonkunning som skulle kunna hjälpa tro?

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
Nyman1337 Hhehehehhest
7 april 2016 · 375 Inlägg

Slut på mapp

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
L_R
17 april 2016 · 184 Inlägg

Är det själva AIM-programmet du behöver hjälp med?

Från I7ans sidan behöver du inte göra något mer än att se till att CAN+ och CAN- är inkopplade.
Sen sak dashen ha spänningsmatning.

Vaino
17 april 2016 · 32 Inlägg

det är själva AIM-programmet så man får allt att synka med sprutet, förstår du hur jag menar.. för lambda och olja etc försvann ju och tar ja upp lamdan i dashen så visar den inget.. den har lixom försvunnit från sprutet, själva inställningarna där emellan eller hur man ska säga smile

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
Vaino
17 april 2016 · 32 Inlägg

Nyman1337 skrev:
Slut på mapp

fritt med mapp men slut på dash

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
L_R
17 april 2016 · 184 Inlägg

Vaino skrev:
det är själva AIM-programmet så man får allt att synka med sprutet, förstår du hur jag menar.. för lambda och olja etc försvann ju och tar ja upp lamdan i dashen så visar den inget.. den har lixom försvunnit från sprutet, själva inställningarna där emellan eller hur man ska säga smile

För att ändra det måste man koppla upp sig med datorn till AIM'en.
Sen går att välja att konfigurera vad som skall synas och var på disaplyen.

Vet inte om svaret är till någon hjälp.

Vaino
17 april 2016 · 32 Inlägg

jajo det vet jag så långt har jag kommit smile men lägger jag in lambdan i dashen så får ja inte upp siffrorna står bara lambda etc måste vara något mer man ska göra i sprutet tex smile

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
L_R
20 april 2016 · 184 Inlägg

Nej, i7x skickar ut sin data kontinuerligt. Så man behöver inte slå på något där.

Kan du koppla upp dig med Nira RK när med/utan dashen är inkopplad? Tänker så att det inte är något strul på can-linan.

Vaino
21 april 2016 · 32 Inlägg

aha okok!  ja visst kan ja göra det kopplar bara ur dashen tex. vad tänkte du på?

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
L_R
21 april 2016 · 184 Inlägg

Fungerar det att koppla upp dig är canbusen på i7an Ok.
Så det intressanta är om du kan koppla upp dig med dashen inkopplad.

Vaino
22 april 2016 · 32 Inlägg

Ska pröva lite senare smile räcker det att dra ur strömmen bara etc? smile

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
L_R
23 april 2016 · 184 Inlägg

slå av spänningen, sen kopplar du så att både aimen och nira rk är inkopplat. Sen slår du på spänningen och kollar så att du kan gå online.

Vaino
23 april 2016 · 32 Inlägg

Jag kan ju gå online på båda big_smile? förstår inte riktigt hur det menar tyvärr är lite trög eller något haha! måste ha något med out putsen typ vilken kanal osv smile

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
L_R
24 april 2016 · 184 Inlägg

Om man har en CANbus med flera enheter inkopplade så kan det hända att enhet håller CANbusen låg p.g.a av fel i styrenheten.

Så jag vill kolla att det inte var något fel när du hade allt inkopplat.

Men när detta är ok, att du kan koppla upp dig, så verkar det som att är någon inställning med displayen.

Har du provat att ladda ner senaste mjukvara till displayen och ställa in den från början?

Vaino
24 april 2016 · 32 Inlägg

Nej det har ja inte provat ännu smile har ju kvar vatten temp osv bara lambdan som har försvunnit och de vart efter att vi råka tappa bort mappen, förra året nångång så den försvann i samband med de. men resten är ju kvar.

Nix det har ja inte provat

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
L_R
27 april 2016 · 184 Inlägg

Jag tror jag inte hängde med från början. Läste nog lite halvdant.
Men nu är jag med.

Om du klickar på help i RK och väljer about nira rk. Då får du upp en ruta grå ruta.
Nere i vänstra hörnet står det något i stil med i7x C1_.......I3M

Versioner Efter c1_05 stödjer lambda till AIM.

Vaino
28 april 2016 · 32 Inlägg

mm va och mappa bilen (tisdags) och updatera framewaren i nirat. då kom det upp lambdan men då funka inte gas spjället ist (elektroniskt) men nu vet jag iaf hur ja får det att funka smile jag får tacka så jätte mycket big_smile

Toyota Supra "Stora snigeln" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang