8 april 2016
Trådstartare
Hej!
Har en 940 b230fk 97a med ojämnt laddtryck, känns som om den släpper på trycket innan det nått 0,3. Vi säger att jag ligger på 2ans på 2000 varv och stampar plattan i mattan då finns 3 olika alternativ på hur den beter sig:
1. Den laddar upp till ca 0,17 bar för att sedan hålla sig där på alla växlar
2. Den laddar upp till ca 0,30 bar för att sedan sjunka till 0,20 och växlar jag så kan den både ligga på ca 0,25 hela registret eller få en peak sedan sjunka
3. Den laddar 0,30 och håller mellan 0;25-0,30 på alla växlar sedan
Vad jag vet är orginal laddtryck 0,30-0,35 bar? Och då borde den väll ligga där hela tiden? Måste tillägga att en pinbult mellan grenrör och topp är av, den närmast fläkten, men har har kollat flera gånger med handen, en pappers bit, "leakfinder" och det verkar inte läcka något varken om gasar eller på tomgåmg, Har också smetat på en massa gungum men inget resultat på laddet. Alla slangar är hela! Dock känns WG lite slapp men har beställt en ställbar + chip men känns onödigt att trimma om den inte pallar hålla kvar laddet ändå. Måste även tillägga att jag har laddtryck mätare av sämre kvalitet(biltema) som förra ägaren monterat, kanske den som spökar? Kom med idéer och förslag
Ursäkta för lång post men var tvungen att skriva allt, jag är väldigt tacksam för svar!
Mvh
Senast redigerat av citrouz (8 april 2016)