Nyinstalerad Kaffebryggare i Bilen 2016-04-27 =)

chrillesnakeman
3 maj 2016 · 393 Inlägg

Tjena ! wink

Nu har jag bytt ut Bubbelmaskinen till en Kaffebryggare i bilen. Blev riktigt bra. Dok blev filmen inte den bästa men vad gör det när man ska se bilen live istället för att få upplevelse. big_smile
Vi ses i sommar på någon bilutställning eller bilträff förmodar jag. Ha det gött alla för snart drar säsongen igång och då är det bara att tuta och köra.
Hej svejs från den glade Värmlänningen. big_smile

https://www.youtube.com/watch?v=dUamJtUe9Bw

Senast redigerat av chrillesnakeman (9 maj 2016)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Neos34 Garaget vän, igen.
10 augusti 2016 · 5 687 Inlägg

Va é gilla knappen, när man behöver den!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Evildan
10 augusti 2016 ·

Riktigt läckert.
Jag dricker iofs inte kaffe men en tebryggare skulle sitta som en smäck.

zleepy Trucker
10 augusti 2016 · 1 391 Inlägg

Sjukt onödigt, visst jag förstår en kaffebryggare i en lastbilshytt, men i en personbil.. naae smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Mack Forum- och sitemoderator
10 augusti 2016 · 26 111 Inlägg

zleepy skrev:
Sjukt onödigt, visst jag förstår en kaffebryggare i en lastbilshytt, men i en personbil.. naae smile

Då vet vi.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
juhaaan
11 augusti 2016 · 619 Inlägg

Blir det gott kaffe då?!?! Antar du kör med Gevalia? wink

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
chrillesnakeman
12 augusti 2016 · 393 Inlägg

Neos34 skrev:
Va é gilla knappen, när man behöver den!

Hihi ja det har varit riktigt gött med kaffebryggaren i bilen. smile Den har kommit till användning riktigt mycket då det är gött med kaffe när man har gått runt och kollat lite på bilar på utställningar man åker runt på under sommaren. smile
Men många undrar hur jag klarar av att köra med kaffe i bilen. Det vill jag svara på så här at jag brygger inte under körning till & från utställningar utan när bilen står stilla på plats. smile

Kul att du gilla min ide med bryggaren. Jag får bjuda dig på en kopp eller två när vi ses på någon utställning framöver. smile
Mvh// Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
12 augusti 2016 · 393 Inlägg

Evildan skrev:
Riktigt läckert.
Jag dricker iofs inte kaffe men en tebryggare skulle sitta som en smäck.

Hehe nej alla dricker inte kaffe. Jag dricker inte varje dag jag heller utan ibland och speciella tillfällen som när jag åker runt på olika bilutställningar och tävlar med bilen. Då är det riktigt gött med en kopp och när man är lite sliten så är det riktigt gött att kunna brygga själv samt bjuda besökare på en kopp när dom kollar på bilen. smile Kul att du skrev.
Mvh// Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
12 augusti 2016 · 393 Inlägg

zleepy skrev:
Sjukt onödigt, visst jag förstår en kaffebryggare i en lastbilshytt, men i en personbil.. naae smile

Hejsan! smile
Kul att du med ville skriva vad du tycker. Nej självklart kan inte alla gilla det man gör. Men i en bil eller lastbil det går ju toppen bra lika mycket. För när man blir sugen på kaffe och vill slippa köa på bilutställningarna man åker runt på. Så är det ju toppen bra att kunna brygga själv. Sedan luktar det så gött vid bilen och besökarna på olika bil träffar/utställningar har gillat min ide. Och jag brukar även bjuda på en kopp kaffe till dom som vill ha. Så det kan jag tala om har varit riktigt uppskattat när dom går runt bilen och kollar på den m,m Då kan dom lungt dricka det goda kaffet samt titta på bilen. cool

Sedan så undrar ju många också hur kan du köra med kaffet i bilen. ? smile Jo det kan jag svara på så hära att jag brygger aldrig under själva körningen för det skulle ju verka rätt så osmart då det kan skvätta över både vatten och nybrygt kaffe. Så jag brygger bara när bilen står stilla och är redo för show. smile

Så kaffebryggare i bil/lastbil är lyx att kunna få njuta av när tillfället ges samt när man glider runt i det vackra lanskapet och kört över 50 mil. Så kan det va riktigt gött när man stannat och startar bryggaren och tar sig en köpp och en natta macka som man självklart har packat ner i en liten kylbag med stängt lock så inte även den far runt inne i bilen när jag tar kurvorna lite för snabbt tongue Nej skämt o sido.

Tack för din åsikt i alla fall. Det är noterat i mitt antäkningsblock. tongue

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
12 augusti 2016 · 393 Inlägg

juhaaan skrev:
Blir det gott kaffe då?!?! Antar du kör med Gevalia? wink

Hehehe Gött kaffe blev till till 100% kan jag lova. Men till din besvikelse så kör jag med Löfbergs lila Magnefika. hehe tongue
Men om du vill smaka på en köpp nybryggt kaffe på någon utställning som har gjorts från löfbergs-skrapan i värmland så är du fast i det Hehehe tongue

Kaffet va riktigt uppskattat av dessa herrar nyligen i alla fall. Till vänster Janne Schaffer och sedan Klas klasse möllberg & Lasse Åberg smile

Janne Schaffer gilla bilen så mycket att jag fick äran att köra honom till hotellet där dom skulle sova. Och jag fick bjuda dom på en kopp. Men Lasse åberg dricker inte kaffe utan Te tongue

Mvh//Chrille

http://www.pictures.se/bilder/xAEWn.jpg

Janne Schaffer i Spite Savage innan körningen till hotellet. smile

http://www.pictures.se/bilder/wVcJ.jpg

Janne Schaffer Och Lasse Åberg gilla bilen och sigerade mina filmer samt skrev ett personligt omdöme om bilen. Minne förlivet det.

http://www.pictures.se/bilder/hAo5Z.jpg

Senast redigerat av chrillesnakeman (12 augusti 2016)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Evildan
12 augusti 2016 ·

chrillesnakeman skrev:

juhaaan skrev:
Blir det gott kaffe då?!?! Antar du kör med Gevalia? wink

Hehehe Gött kaffe blev till till 100% kan jag lova. Men till din besvikelse så kör jag med Löfbergs lila Magnefika. hehe tongue
Men om du vill smaka på en köpp nybryggt kaffe på någon utställning som har gjorts från löfbergs-skrapan i värmland så är du fast i det Hehehe tongue

Kaffet va riktigt uppskattat av dessa herrar nyligen i alla fall. Till vänster Janne Schaffer och sedan Klas klasse möllberg & Lasse Åberg smile

Janne Schaffer gilla bilen så mycket att jag fick äran att köra honom till hotellet där dom skulle sova. Och jag fick bjuda dom på en kopp. Men Lasse åberg dricker inte kaffe utan Te tongue

Mvh//Chrille

http://www.pictures.se/bilder/xAEWn.jpg

"Finns det svenskt kaffe på bilutställningen?" wink
Härlig bild med tre stora konstnärer.

chrillesnakeman
12 augusti 2016 · 393 Inlägg

Evildan skrev:

chrillesnakeman skrev:

juhaaan skrev:
Blir det gott kaffe då?!?! Antar du kör med Gevalia? wink

Hehehe Gött kaffe blev till till 100% kan jag lova. Men till din besvikelse så kör jag med Löfbergs lila Magnefika. hehe tongue
Men om du vill smaka på en köpp nybryggt kaffe på någon utställning som har gjorts från löfbergs-skrapan i värmland så är du fast i det Hehehe tongue

Kaffet va riktigt uppskattat av dessa herrar nyligen i alla fall. Till vänster Janne Schaffer och sedan Klas klasse möllberg & Lasse Åberg smile

Janne Schaffer gilla bilen så mycket att jag fick äran att köra honom till hotellet där dom skulle sova. Och jag fick bjuda dom på en kopp. Men Lasse åberg dricker inte kaffe utan Te tongue

Mvh//Chrille

http://www.pictures.se/bilder/xAEWn.jpg

"Finns det svenskt kaffe på bilutställningen?" wink
Härlig bild med tre stora konstnärer.

Hehehe klockren kommentar tycker jag i sällskapsresan. tongue   Men Norsk olja i bilen kanske man kan ordna hehe tongue

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang