Ofan! Det visste jag faktiskt inte, eller så har jag glömt!? Är fan över tjugo år sedan jag mekade bakaxel.
Tycker det borde vara samma på 940 (vet på ett 240 forum hade en som jobbat som volvo mek och haft hur många 240is som helst han hade totalt missat det också
Finns väl risk för läckage sen om packningen inte tätar igen? Jag har också alltid sugit ut oljan.
Nej ingen fara Volvo har ju byggt det så och det är bara en skruv och har man någon gång haft loss en kåpa vet man hur bra dom sitter fast så nej ser inte någon risk.
Om 940 har damm som 240 vet jag ju inte men dom axel klumparna ska ju vara samma.
Det är så jäkla längesedan jag körde 240 (sent -80 tidigt -90 tal) så jag minns fan inte hur det såg ut. Men på 940 är det i alla fall vanlig packning till kåpan.
Det är så jäkla längesedan jag körde 240 (sent -80 tidigt -90 tal) så jag minns fan inte hur det såg ut. Men på 940 är det i alla fall vanlig packning till kåpan.
92 och 93 bakaxlar jag talar om där satt det ingen vanlig packning.
Man ser inte så mycket av dom slangarna då dom sitter nere vid oljefiltret, men det är inte fel att byta dom då original brukar bli hårda och kan börja läcka med tiden.
Man ser inte så mycket av dom slangarna då dom sitter nere vid oljefiltret, men det är inte fel att byta dom då original brukar bli hårda och kan börja läcka med tiden.
Brukar ha lite taskigt CO värde på besiktningen, om än inom gränsen. Tänkte därför testa denna produkten från Tripak. Har inte några större förväntningar, men är ändå nyfiken på om det funkar så bra som dom skriver.