1843
Sök

Volvo 945 Classic "Track day"

Bilen är en Volvo 945 Classic -98 och ämnas hållas original utseendemässigt, men förbättringar i motor, chassi och bromsar.

587 485 Visningar
Uppdaterades senast 6 juni
2 257 Inlägg
16 januari 2017
Trådstartare
#441
Hmm... Funderar seriöst på att få fälgarna vitlackade!  Blir lite motorsport stuk på dom då.




https://s29.postimg.org/srlhum98n/Sommartur_Den_Vite_2015_07_10_002.jpg


10 164 Inlägg
16 januari 2017
#442
50/50 på det men det är ju bara färg så testa och se vetja smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 257 Inlägg
16 januari 2017
Trådstartare
#443
Ja jag är lite kluven. Får gå och smaka på detta ett tag till...


Så här är det tänkt i så fall:
https://s29.postimg.org/5hr1a5yhj/Eiker.jpg


10 164 Inlägg
16 januari 2017
#444
Med den bilden så ja kör på blir ju ett annat stuk på bilen men kan bli riktigt bra smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 257 Inlägg
16 januari 2017
Trådstartare
#445
Jag får gå och smaka på det ett tag till, men tror det kan bli riktigt bra faktiskt. smile


Laddtryck :)
431 Inlägg
19 januari 2017
#447
Hade du tänkt köra galaxy i vitt? För alla bilderna du länka är ju med 18"+ fälgar med rätt låg profil. Men vita fälgar överlag är ju najs, förutom när de regnar. Hade ju vita MK18 på V70 smile

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
19 januari 2017
Trådstartare
#448
Ja vita Galaxy i så fall. Men jag måste fundera längre på det här. smile


Laddtryck :)
431 Inlägg
19 januari 2017
#449
Nja Galaxy tycker jag inte du ska lacka, lite svårt att se de i helvitt dessutom. Men vafan, säger som innan, plastidip så kan du prova utan åverkan på fälgarna tongue

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
20 januari 2017
Trådstartare
#451
Jaha! Efter många villovägar hos Postnord dök slutligen min A-kam upp i dag.

Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.




https://s30.postimg.org/m7y70h93l/A_kam_2017_01_20_002.jpg

https://s30.postimg.org/tp7efoymp/A_kam_2017_01_20_001.jpg


10 164 Inlägg
20 januari 2017
#452
Ja du ser kam byte också fint det smile

haha postnord är dagens bästa skämt hahaha.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 257 Inlägg
20 januari 2017
Trådstartare
#453
Ja ska bli spännande och se hur motorkaraktären blir med den. smile

Ja man har ju både hört och läst en hel del skit om dom.


10 164 Inlägg
20 januari 2017
#454
InTheWhite skrev:
Ja ska bli spännande och se hur motorkaraktären blir med den. smile

Ja man har ju både hört och läst en hel del skit om dom.

Förstår det smile

Haha oja jag är mindre nöjd över dom och försöker undvika frakt med dom så långt det går.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

814 Inlägg
21 januari 2017
#455
InTheWhite skrev:
Jaha! Efter många villovägar hos Postnord dök slutligen min A-kam upp i dag.

Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.




https://s30.postimg.org/m7y70h93l/A_kam_2017_01_20_002.jpg

https://s30.postimg.org/tp7efoymp/A_kam_2017_01_20_001.jpg

Allt ska ju vara bättre än T-kamen, ska bli intressant och höra hur det blir!


814 Inlägg
21 januari 2017
#456
InTheWhite skrev:
Jo den risken finns ju. Brukar ju vara svårt att få det tätt igen om man oroar en gammal packning.

Dom på Volvoverkstaden här suger ut oljan, åtminstone gjorde dom så förr.

Tror inte det finns någon avtappnings skruv på 940, jag såg ingen när jag mekade med min!


2 257 Inlägg
21 januari 2017
Trådstartare
#457
Jag tillhör nog en väldigt liten skara som trots allt gillar T-kammen. Den ger bra botteneffekt och mellanregister, men tyvärr tvärdör den vid 4000r/m. Får hoppas att A-kammen har liknande botten och mellanregister och varar en bit högre upp. smile

En kille på Volvo här sade att man kan lossa nedersta skruven till kåpan.


10 164 Inlägg
21 januari 2017
#458
InTheWhite skrev:
Jag tillhör nog en väldigt liten skara som trots allt gillar T-kammen. Den ger bra botteneffekt och mellanregister, men tyvärr tvärdör den vid 4000r/m. Får hoppas att A-kammen har liknande botten och mellanregister och varar en bit högre upp. smile

En kille på Volvo här sade att man kan lossa nedersta skruven till kåpan.

Ja du ser då är det lika på 940 som 240 med den skruven smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

814 Inlägg
22 januari 2017
#460
InTheWhite skrev:
Jaha! Efter många villovägar hos Postnord dök slutligen min A-kam upp i dag.

Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.




https://s30.postimg.org/m7y70h93l/A_kam_2017_01_20_002.jpg

https://s30.postimg.org/tp7efoymp/A_kam_2017_01_20_001.jpg

Jag har en kamaxel att sälja billigt som jag köpte hos KG som har gått max 50 mil.
Lite info:
KG004 bra gatkam, motsvarar Volvos K-profil = vår snällaste kam. Mycket stark, drar från botten. Går att använda utan alltför mycket modifieringar.



Sök