birka76 skrev: De bara plocka ur hella motorn renuvera den nu då i vinter
Har varit sugen att bygga en helsmidd motor med preppad låda länge. Men tyvärr finns inte pengarna ännu, och den går så jäkla bra som den gör, så det är inte prio ett.
birka76 skrev: De bara plocka ur hella motorn renuvera den nu då i vinter
Har varit sugen att bygga en helsmidd motor med preppad låda länge. Men tyvärr finns inte pengarna ännu, och den går så jäkla bra som den gör, så det är inte prio ett.
ja de är inte biligt men orginal kolvarna räcker ju till 600 hk så jag kommer köra h-stakar med org kolv och nya ringar
Djo skrev: Du kan ha fått ett litet stenskott i det svarta fältet det kan vara svårt att se och sen temperatur växlingar på det.
Jag har kollat riktigt noga och det är inget stenskott ens i närheten av sprickan!? Det lustiga är att rutan på min blåa 945 sprack lika oförklarligt i våras! Men den sprickan sitter nere i hörnan på passagerarsidan, så den har jag inte brytt mig om ännu.
Djo skrev: Du kan ha fått ett litet stenskott i det svarta fältet det kan vara svårt att se och sen temperatur växlingar på det.
Jag har kollat riktigt noga och det är inget stenskott ens i närheten av sprickan!? Det lustiga är att rutan på min blåa 945 sprack lika oförklarligt i våras! Men den sprickan sitter nere i hörnan på passagerarsidan, så den har jag inte brytt mig om ännu.
I och för sig är rutan ganska blästrad och det gör nog gott med en ny. Men jag ville ju ha kvar originalrutan så länge det gick, så lite skit är det allt tycker jag!
Inte jag heller på över 10 år. Men dem morderna rutorna som inte är original är skit klena. Därför dem innan bytt ett par gånget för stenskott eller att dem spruckit
Volvo__88 skrev: Inte jag heller på över 10 år. Men dem morderna rutorna som inte är original är skit klena. Därför dem innan bytt ett par gånget för stenskott eller att dem spruckit
GCP har fina rutor till 940. Ska begära att få en sådan även om den är dyrare och jag får lägga pengar emellan kanske?