Octavia VRs mk1, HJÄLP!! Trasiga lås och centrallås är utelåst.....

GulVRS
24 juli 2016 · 8 Inlägg

Tja som titel säger så har min Octavia låst mig ute....
Mina låscylindrar på både förardörren och bakluckan är ihopkärvade och går ej att vrida runt och låsa upp.
Och för att göra det värre så har mitt central lås(trådlösa dosan) av någon anledning sluta fungerar natten mellan fredag och lördag....

Jag är nu därför utelåst ur bilen....
Tog hjälp av assistanskkåren som försökte bryta sig in men det går ej att öppna via inte dörrhandtaget eller lås pluppen, vi fick upp motorhuven så j ag har tillgång till motor utrymmet. 
Har också testat att koppla ur batteriet för att försöka återställa koppling till centrallåset med ingen lycka...
Men jag behöver hjälp att ta mig in...

Hoppas någon har tips

zleepy Trucker
24 juli 2016 · 1 391 Inlägg

dränk låsen med låsolja/5-56 vrid i förardörrens lås, dränk igen, vrid igen osv.. tillslut brukar det släppa, ta inte i för mycket så du bryter av nyckeln, men lite.. tålamod är nyckeln smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Cupra_
24 juli 2016 ·

Har du bytt batteri i fjärren?

GulVRS
24 juli 2016 · 8 Inlägg

Testat både bytta batteri och dränka låsen i wd-40....

GulVRS
24 juli 2016 · 8 Inlägg

Får in nyckel i låsen men de rör sig inte en cm när jag ska vrida dem..

zleepy Trucker
24 juli 2016 · 1 391 Inlägg

GulVRS skrev:
Får in nyckel i låsen men de rör sig inte en cm när jag ska vrida dem..

har dom kärvat ihop ordentligt så kan det ta en bra stund med dränkande och vridande fram och tillbaka...
har lyckats få några vänners förardörrslås att börja funka igen smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
GulVRS
24 juli 2016 · 8 Inlägg

Jo hoppet lever fortfarande men jag har dränkt dem minst 1 gång varannan vecka det senaste 3 månaderna och ingen lycka än sålänge tyvärr 😑

GulVRS
24 juli 2016 · 8 Inlägg

Tack för era svar grabbar lyckades få upp låset med våld som jag trodde skulle bryta av nyckel men de gick!!!

zleepy Trucker
24 juli 2016 · 1 391 Inlägg

hehe, en gång i veckan? tongue jag menade kanske 10-15ggr på loppet av 20-30min tongue

Men himla skönt att höra att du fick upp låset, och du inte bröt av nyckeln, se till och hålla det smörjt nu smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang