Ford Taunus 20m P5 HT V8

1966 modell Taunus 20m Hardtop Modifiseres med Lexus V8, Supra 5-trinns gir, Volvo 240 Turbo bakaksel i 4 link, Capri forstilling, Volvo 960 bremser, hydroboost bremsekraftforsterker, coilover hele veien, halvbur...osv. Og den skal godkjennes av Biltilsynet, har forhåndsgodkjenning.

FredGaute

  • 74 Följare
  • 50 005 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 augusti
jarleb
15 februari 2017 · 705 Inlägg
#61

Må jo være digg med v8 ikke minst pga lyden smile

FredGaute
15 februari 2017 · 428 Inlägg
#62

jarleb skrev:
Må jo være digg med v8 ikke minst pga lyden smile

Lyden og kraften...

FredGaute
27 februari 2017 · 428 Inlägg
#63

Girkassetunnel tar form, skrudd i dørken for demonterbarhet, i tilfelle trøbbel og under tilpasninger.


https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-e1631befa7d513603414c466daffc8c6.jpg

Blir ok plass for gasspedalen også, selv om clutch-huset er noe større.

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-6238341c5b03563feea9b550466afdbf.jpg

Festeflens fremme som gjenstår, så er denne ferdig grovt sett. Skal lage et lokk rundt spaken også.

FredGaute
5 mars 2017 · 428 Inlägg
#64

Har brukt en del tid i helga på å tilpasse brems og clutch til det originale pedaloppsettet.
Ikke bare enkelt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-a993d18b98ad16fd2176af7a0796079d.jpg

Spesielt clutch, med overgang fra stagoverføring til hydraulisk clutch trengte en del grubling. Jeg måtte lage utveksling fordi clutchsylinderen har bare ca 1/3 av vandringen kontra det som var originalt. Utvekslinga er lage av den originale gasspedalovergangen, hehe! Dog noe forsterket.
https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-aece06ed75e573819c0fe8c0272a5a7a.jpg


Løsningen er ikke ferdigsmidd enda, men den er ganske nært og den ser ut til å virke, både på brems og clutch.
Opplagringen til utveksling på clutch skal forsterkes mer.

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-e1a465deb9ef06b88d7882d22ef7019c.jpg

Hunted Jackass
6 mars 2017 · 717 Inlägg
#65

Intressant lösning, kul att du väljer att behålla orginal pedalstället också!

Keep it up! smile

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Aronson
6 mars 2017 · 847 Inlägg
#66

Trevligt med nya bilder.

FredGaute
16 mars 2017 · 428 Inlägg
#67

Hunted skrev:
Intressant lösning, kul att du väljer att behålla orginal pedalstället också!

Keep it up! smile

Det er jo cool med original look så langt det går!

FredGaute
18 mars 2017 · 428 Inlägg
#68

Løsningen med den originale gasspedalovergangen ble for svak, den flekset en hel del og ville gå i stykker over tid. Jeg lagde en i aluminium i stedet. Denne holder!

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-5ba6e55e8d27898628e35228c23a383a.jpg

Nå bunner jeg clutchsylinderen 3mm før pedalen bunner mot torpedoveggen. En gummistopper, en returfjær og noen låseklips, og vips det er klart!

Senast redigerat av FredGaute (18 mars 2017)

Djo
19 mars 2017 · 10 079 Inlägg
#69

Mycket tänkande och provande smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
FredGaute
22 mars 2017 · 428 Inlägg
#70

Man gjør seg noen erfaringer og får noen overraskelser underveis, kanskje man har fulgt for dårlig med...
Servopumpa på Lexus-motoren står på høyre side, noe som betyr temmelig lange slanger over til bremseforsterkeren....
Men forsatt helt ok å løse. hadde bare ikke sett den komme... Oljereservoaret blir på pumpesida.
Bilder kommer snart.

FredGaute
17 april 2017 · 428 Inlägg
#71

Da har jeg hatt bilen ute på tunet for første gang på 2 og et halvt år.

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-fdc2d082edb7584e2b6b9c113eae26aa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-dc196fd17261b9546f07faeb2bf40a2c.jpg



Liker stuket...


https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-1dbf1fd3b7cd29f0524cfb4688ed4f6a.jpg

Forstillingen slik den ble til slutt, med stoppeskure for max sving.


https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-4c7c9a12d833ae06416b9803ba63c443.jpg

hasse66
17 april 2017 · 73 Inlägg
#72

ooh guuri hvor pent arbeid det er gjort her i denne  taunusen hvordan type av farve skal du ha på bilen  eg liker den godt  så håper endelig du tar hele  veien i mål   stort lykke til med fortsatt bygge av denne bil eg kjem til og fölge deg nå meget pent arbeid

FredGaute
17 april 2017 · 428 Inlägg
#73

hasse66 skrev:
ooh guuri hvor pent arbeid det er gjort her i denne  taunusen hvordan type av farve skal du ha på bilen  eg liker den godt  så håper endelig du tar hele  veien i mål   stort lykke til med fortsatt bygge av denne bil eg kjem til og fölge deg nå meget pent arbeid

Takk takk, bilen blir hvit, veldig hvit, hehe!big_smile

Djo
17 april 2017 · 10 079 Inlägg
#74

Blir grymt det där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
hasse66
17 april 2017 · 73 Inlägg
#75

flott  nå må du jobbe litt raskt hehehe god fortsettelse ..

FredGaute
17 april 2017 · 428 Inlägg
#76

hasse66 skrev:
flott  nå må du jobbe litt raskt hehehe god fortsettelse ..

Raskt? Hvorfor?
lol

hasse66
17 april 2017 · 73 Inlägg
#77

så vi andre kan få se noe  moro  på veien selfölgelig hehehe  bare kom dej på og bygg nå gutt hehehe

FredGaute
17 april 2017 · 428 Inlägg
#78

Den kommer når den er klar.

FredGaute
12 juni 2017 · 428 Inlägg
#79

Tenkte jeg måtte poste litt bilder så dere ikke trur vi er daua.. både bilen og jeg..

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-259af13337fc6bded609bfa58798aaa9.jpg
Har jobba med overgangen mellom tunnel og torpedovegg, alt annet enn enkelt for en kloms som meg, men jeg tror i alle fall at det blir tett, og da får det holde. Det er rettere enn det ser ut på bilde...alt ser steike skjevt ut på bildene...
Fortsatt en del arbeid med selve tunnelen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-5fdb14ce4634018f7149c2da593fbaaf.jpg
Tunnelen innvendig. Blir mange skruer....

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-27ea71a8b7dfcb1e8b43922469f5dc62.jpg
Et bilde av girkassetraversen. Som dere ser, en modifisering av originalen, så tilpassa at den henger mellom vangene uten boltene i. Den tror jeg ble bra!

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-6b447a9c933176185c8ab945b03b4449.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-e712ee6a3132c68bec4bdb116cd9abe0.jpg
Forstillingstraversen ferdigstilt og lakka. La på forsterkningsrør for gjennomgangen til bolten til bærearmene, bare for sikkerhets skyld, i tilfelle en brå sving eller noe slikt. rabbit
Her ser man hvor langt inn bærearmene må festes kontra originalen.

Djo
12 juni 2017 · 10 079 Inlägg
#80

Blir bra det där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang