Puslespillet mellomaksel...
Med Volvo 240 bakaksel, Toyota Supra girkasse, og en gammel fin Taunus mellom dem, så blir det litt av hvert slag.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-d3fc95b953a8b9c5590832823b118f0e.jpg]()
Volvo-aksel i full lengde pluss Toyota fremre del, og den originale taunus opplagringsringen. Det blir en grei aksel å tilpasse på lengden siden det er splines foran og splines midt på! cheers
![https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209269/209269-73e6424285adab1b43bc41ee17a1120b.jpg]()
Tapen markerer hvor på aksel-opplagringa skal være for å treffe på de originale festene i Taunusen.
Dvs den blir på Volvo-akslingen, og jeg blir å kappe 15mm fra sveis fremst på Toyotakslingen. Så kapper jeg Volvo-aksel slik at jeg får ca 100mm overlapp.
Problemet er at Toyota-aksel er 62mm innvendig og Volvo er ca 52 utvendig, så her må det dreies en hylse om fyller tomrommet slik at skjøten kan limes og krympes sammen.
På det viset tror jeg skjøten blir såpass snore rett at ubalanse kan unngås. Slipper at ting drar seg ved sveising... og 100mm omlegg med lim og krympepasning, bør bli sterkt som f...
PS, røret i den Toyotasaken (fra RAV4) er jaggu ikke spesielt tjukkvegga. Shocked
Noen som har emnesrør, 2-1/2" utv og 1/4" vegg???
Gummiopplagringa til lageret midt på, er litt vrient... digert lager på Volvo..75mm utv. 240 holderen er alt for stor.
Jeg tror muligens holderen med gummi til Volvo 940 har såpass liten diameter at den kan smette opp i tunnelen på Taunusen uten at jeg må gjøre grep der.
Det fine er jo at jeg kan måle på arbeidsbilen Laughing