Lackskydd eller inte?

pasa314
11 september 2016 · 36 Inlägg

Hej
Har för första gången en nybil och funderat länge på man man ska göra någon behandling på lacken eller inte.

Har ju te x ditech lackkonservering i stan och en ennan firma som erbjuder keramiska lackskydd

Min fråga är dessa grejer bra för bilen eller bara sälj snack?

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
Cupra_
11 september 2016 ·

pasa314 skrev:
Hej
Har för första gången en nybil och funderat länge på man man ska göra någon behandling på lacken eller inte.

Har ju te x ditech lackkonservering i stan och en ennan firma som erbjuder keramiska lackskydd

Min fråga är dessa grejer bra för bilen eller bara sälj snack?

Jag har haft ditec på två nya bilar.

Jag säger såhär:
Om du inte är duktig och tycker att det är kul att polera så är det värt att lämna bort.

Bilen blir mer lättvättad och får ett annat djup i lacken.
Däremot "armerar" det inte lacken mot repor och stenskott som de påstår.


Är man duktig och har tillgång till bra medel och maskiner kan man göra det lika bra själv. Då gäller det också att man har en vettig plats att stå på m.m.

JAG tyckte att det var värt det. Bilen var fin i ca 8-9 månader innan lystern avtagit märkbart. De säger 18 månader men det är ytterst tveksamt.

Hamilton
11 september 2016 · 8 864 Inlägg

Det viktigaste är att du hittar rätt person som gör jobbet och inte vilken metod dom använder, ett keramiskt lackskydd är överlägset bäst men också dyrare.

Fotograf på tierpidag.se
pasa314
11 september 2016 · 36 Inlägg

Hamilton skrev:
Det viktigaste är att du hittar rätt person som gör jobbet och inte vilken metod dom använder, ett keramiskt lackskydd är överlägset bäst men också dyrare.

En kompis sa något om att man kunde få typ stenskott på lacken?
Typ att hinnan spricker eller nåt?

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang