S60 t5 misständer

Myrberg89
14 september 2016 · 87 Inlägg

Hej. Jag har en s60 t5 01. Som misständer. Får felkod att det är cylinder 1. Har bytt alla stift utan förändring. Testade byta plats på spolarna en efter en men får upp samma felkod. Så då är det troligen tändkablarna? Men hittat ingen tändkabelsats någonstans. Alla satser är såndär enkel blå kabel o jag har ju 3 kablar till varje spole. Behöver verkligen hjälp med detta. Hur ska jag gå till väga

Christian S
14 september 2016 · 4 816 Inlägg

det finns ju inga tändkablar iom att det är separata tändspolar wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Myrberg89
14 september 2016 · 87 Inlägg

Okey så vad kallas kabelsatsen som går till spolarna? Kan de vara felet? Har jag gått tillväga på rätt sätt?

Christian S
14 september 2016 · 4 816 Inlägg

kabelsatsen? kablarna till tändspolarna kommer ifrån motorkabelmattan och det är ingenting som man byter ut.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Djo
14 september 2016 · 10 157 Inlägg

Kolla över kablarna så det inte är glappkontakt pga kabelbrott på någon av kablar som går till tändspolarna.

Sen vad kör du med för stift Volvos egna eller ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
zzr94092
14 september 2016 · 4 404 Inlägg

skifta plats med två spolar o se om felcoden flyttar sig,gör den det så har du hittat felet,,
jag har alltid kört med NGK stift på s60/v70 turbo,utan några som helst problem,

Var nog lite snabb där med att skriva "byt plats" på spolarna,såg nu att du testat det..och felet flyttade sig inte?

Senast redigerat av zzr94092 (14 september 2016)

Myrberg89
14 september 2016 · 87 Inlägg

kör NGK Iridium böt till de nu.. och har oxå bytt plats på alla spolar i hopp om att felkoden flyttar sig men fortfarande samma. åker nog o yolar imorrn o köper en tändspole och testar byta en efter en o se om de hjälper.. har inte hittat något kabelbrott, testade även se när de va mörkt om man såg någon gnista när man rörde kablarna men inga framsteg

ottorb
15 september 2016 · 320 Inlägg

volvo är känsliga på tändstift , skippa NGK och sätt i original

Myrberg89
16 september 2016 · 87 Inlägg

de va en tändspole som va felet.. konstigt att felmedelandet inte ändrades när jag böt plats på spolarna

spokenratt
17 september 2016 · 3 860 Inlägg

Antar att du nollade felkoderna mellan varje gång, annars är det ju bla den ursprungliga koden som ligger kvar...

Har själv haft problem med ett stift som inte ville vara med och leka. Det stiftet var trasig direkt vid montering, monterade på volvoverkstad. Dom envisades med att det var mina extra prylar som strulade men det visade sig när jag och brorsan kollade att det var ett av de nya org stiften.

Jag bytte platts på stiften men var tvungen att köra en stund innan felkoden poppade upp igen.

Skönt att det löste sig iaf!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Myrberg89
18 september 2016 · 87 Inlägg

Nollade och provkörde mellan byten.  Enda är nu att bilen påstår att den drar 5.9l/m vid gaspådrag

spokenratt
19 september 2016 · 3 860 Inlägg

Ofan, det låter rätt mycket... men hur går den nu då?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang