2289
Sök

Pegga 406 startspärr

3 049 Inlägg
13 oktober 2016
Trådstartare
#1
Tjena!

Tog över en 406 1.8 -96 där immobilizern har slagit i och den vägrar godkänna koden från kodlåset.
Detta då efter att batteriet dött.

Finns det något enklare sätt att komma runt startspärren?
Den accepterar inte koden man får slå in.
Saknas en switch från kretskortet i nyckeln så det går heller inte att låsa upp fanskapet med fjärr. (Vilket ska ge en 30 sekunder utan att behöva knappa in koden)

Har suttit och gått igenom lite elscheman över systemet samt skummat igenom massa Peugeotforum utan någon större framgång eller bra förklaring.

Tack i förhand!


Forummoderator
18 284 Inlägg
13 oktober 2016
#2
Jesper328 skrev:
Tjena!

Tog över en 406 1.8 -96 där immobilizern har slagit i och den vägrar godkänna koden från kodlåset.
Detta då efter att batteriet dött.

Finns det något enklare sätt att komma runt startspärren?
Den accepterar inte koden man får slå in.
Saknas en switch från kretskortet i nyckeln så det går heller inte att låsa upp fanskapet med fjärr. (Vilket ska ge en 30 sekunder utan att behöva knappa in koden)

Har suttit och gått igenom lite elscheman över systemet samt skummat igenom massa Peugeotforum utan någon större framgång eller bra förklaring.

Tack i förhand!

Lämna tändningen på i 6-7 minuter UTAN att prova slå in koden. Slå av tändningen och försök starta som vanligt med den gamla koden. eller om inte det går, kod: 1111.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 049 Inlägg
16 oktober 2016
Trådstartare
#3
Hybridsmurfen skrev:
Jesper328 skrev:
Tjena!

Tog över en 406 1.8 -96 där immobilizern har slagit i och den vägrar godkänna koden från kodlåset.
Detta då efter att batteriet dött.

Finns det något enklare sätt att komma runt startspärren?
Den accepterar inte koden man får slå in.
Saknas en switch från kretskortet i nyckeln så det går heller inte att låsa upp fanskapet med fjärr. (Vilket ska ge en 30 sekunder utan att behöva knappa in koden)

Har suttit och gått igenom lite elscheman över systemet samt skummat igenom massa Peugeotforum utan någon större framgång eller bra förklaring.

Tack i förhand!

Lämna tändningen på i 6-7 minuter UTAN att prova slå in koden. Slå av tändningen och försök starta som vanligt med den gamla koden. eller om inte det går, kod: 1111.

Tack för svar!

Har provat ett antal gånger att låta den stå med tändningen på i allt från 5 till 60 minuter.
Föregående ägare har kört med koden 1111 som funkat fram tills han bytte batteriet.
Fick igång på fjärren också, men det hjälpte inte..

Mvh


31 Inlägg
3 maj
#4
Hej, hittade du någon lösning för detta? Har samma fel?


3 049 Inlägg
3 maj
Trådstartare
#5
sonnype99 skrev:
Hej, hittade du någon lösning för detta? Har samma fel?

Ja, jag skickade iväg motorstyrdonet till ett företag i England där de tog bort startspärren/kodlåset.
Kostade under tusenlappen allt som allt.
Kommer tyvärr inte ihåg namnet på detta företag.

Edit: Sökte på ?Peugeot? i min mejl och fick upp ?CarTechElectronics?. smile
https://www.cartechelectronics.com/
Senast redigerat av Jesper328 (3 maj )


Fri fart för ett fritt folk!
14 664 Inlägg
3 maj
#6
Jesper328 skrev:
sonnype99 skrev:
Hej, hittade du någon lösning för detta? Har samma fel?

Ja, jag skickade iväg motorstyrdonet till ett företag i England där de tog bort startspärren/kodlåset.
Kostade under tusenlappen allt som allt.
Kommer tyvärr inte ihåg namnet på detta företag.

Edit: Sökte på ?Peugeot? i min mejl och fick upp ?CarTechElectronics?. smile
https://www.cartechelectronics.com/

immo off kallas det på hacker engelska smile

märkligt att dom blir så där.   idag händer det väldigt sällan att man får problem med startspärrar rent allmänt.   
är det något så har ägaren tappat nyckeln i marken så den trillat isär och immo chipet hoppat ut smile
eller så är ringen som tar i mot signalen trasig till tändningslåset smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök