4452
Sök

Volkswagen Polo 1.2 TSI - 2012 - FELKOD P334A

2 Inlägg
3 november 2016
Trådstartare
Hej

EPC lampan samt en motorlampa tändes när jag skulle köra bilen idag. När jag gjorde en felsökning så fick jag fram denna felkod "P334A"

Någon som har en aning om vad det är och vad koden står för? Jag kan inte hitta något på internet om just denna felkod.

Tjejen körde in i en trottoarkant några dagar innan denna lampan tändes.
Hon körde i ca 40-60 km/h i en sväng när hon tappade greppet. Hon hann precis svänga så högra hjulet/fälgen fick sig en rejäl kyss.

Vet inte om detta har något samband.
Senast redigerat av armoond (3 november 2016)

Forummoderator
18 410 Inlägg
4 november 2016
armoond skrev:
Hej

EPC lampan samt en motorlampa tändes när jag skulle köra bilen idag. När jag gjorde en felsökning så fick jag fram denna felkod "P334A"

Någon som har en aning om vad det är och vad koden står för? Jag kan inte hitta något på internet om just denna felkod.

Tjejen körde in i en trottoarkant några dagar innan denna lampan tändes.
Hon körde i ca 40-60 km/h i en sväng när hon tappade greppet. Hon hann precis svänga så högra hjulet/fälgen fick sig en rejäl kyss.

Vet inte om detta har något samband.

Tror den har elstyrd wastegate. Den kan krångla. Då lämnar den nonsens till ECU som denna inte kan tolka. Alltså ventilen som reglerar turbotrycket har börjat prata fyllesnack med bilens dator som blir förvirrad och tänder motorlampan som ett rop på hjälp.

Notera att bilen kan när som helst gå i "limp mode". Inte så kul i stan då turbon lägger av.

3 218 Inlägg
4 november 2016
"Actuateur de pression de suralimentation du turbocompresseur - panne"

Som skrivet ovan, felkod på wastegatens tryckklocka.
Senast redigerat av Jesper328 (4 november 2016)

4 265 Inlägg
4 november 2016

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

2 Inlägg
4 november 2016
Trådstartare
Tack så mycket för era snabba svar! Uppskattas väldigt mycket! Trevlig helg!

Sök