Behöver lite info om att koppla in xbox i bilen + lite annat

Blobben
4 januari 2007 · 104 Inlägg

Hej.
Undrar för det första hur mycket xbox + 17" tft-lcd skärm kan dra, skärmen är 12v och xboxet är 230v.
Jag vet att jag behöver en omvandlare till xboxet men vet inte vad jag ska köpa, för jag har hört att det kan bli brusningar på tvn om man köper fel!
Skulle ni kunna rekomendera någon!?
Också undrar jag om ett optima yellowtop 55ah räcker for detta? Har bara en cd i bilen, inga slutsteg som drar ström.
Sedan undrar jag om någon vet vad det är för generator i min bil!?
Hur många ampere ligger den på? Har hört att den ska ligga på 80ampere.

Mycket tacksam för svar!

//Jönsson

BMW 525i (1990)
Nismodea
4 januari 2007 · 137 Inlägg

till xboxen behövs inte en jättestor omvandlare direkt, och skärmen kopplar du väl på bilens befintliga 12volts system så den lär ju inte ta upp några störningar från omvandlaren.

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......
Blobben
4 januari 2007 · 104 Inlägg

Jag tänkte på om det blir störningar i xboxets bild och ljud signal när man omvandlar? Hörde något om sinusvåg eller någåt sånt?!

BMW 525i (1990)
coffe2
25 januari 2007 · 29 Inlägg

xbox ligger på typ 75watt å det räcker med en omvandlare på 150 watt   kostar typ 500kr å kan du nog hitt på de flesta bilstereobutiker, å du kan behöva ett filter till skärmen som tar bort 
flimmer å missljúd  kostar typ en hundring,

Evolution
Blobben
26 januari 2007 · 104 Inlägg

Tackar sa mycket for svaren! sa om jag har raknat nagorlund ratt sa kommer xbox med skarmen jag har (skarmen ar avsakrad pa 3 ampere) inte dra sa himla mycket strom. typ 10 ampere!?

BMW 525i (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang