Precis krockat, vad kan reparationskostnaderna för denna skada bli?

tomioo
30 december 2016 · 2 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag precis krockat, kört på bil bakifrån.
vad kan dessa skador kosta att reparera på verkstad i runda slängar?
Det som garantetat måste bytas är huv, stötfångare och radiatorn, vad mer kan ha gått?
Bilen startar  och rullar men gul motorlampa lyser, antgligen radiatorn?

All feedback uppskattas.

Bilder:
https://postimg.org/gallery/1bbr33zvu/b6b92995/

Hamilton
30 december 2016 · 8 864 Inlägg

Gissar på 50 - 60 000 men du har väl försäkring som täcker detta?

Fotograf på tierpidag.se
KolGruvan
30 december 2016 · 1 450 Inlägg

Ja skulle gissa på 35-40 tusen. Säker mer, men för ett exakt svar får du åka till en plåtverkstad som gör en besiktning av bilen

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2016 · 14 058 Inlägg

Hamilton skrev:
Gissar på 50 - 60 000 men du har väl försäkring som täcker detta?

Kanske bara halvförsäkring eller bara trafik så han får betala egna bilen själv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
tomioo
30 december 2016 · 2 Inlägg

Har dessvärre bara halv, vad tror ni bör bytas?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2016 · 14 058 Inlägg

tomioo skrev:
Har dessvärre bara halv, vad tror ni bör bytas?

Gör som KolGruvan skriver, åk till en plåtverkstad. På dessa bilder är det helt omöjligt att veta vad som behöver bytas.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
marcus80 Sir
30 december 2016 · 935 Inlägg

Min sambo bulade sin bil rätt bra. Från front till bak. Blev 2 nya dörrar, ny framskärm, riktning av bakskärm och lack på allt. Gick lös på 50000:- så vad jag ser på bilderna så räkna på en 70000:- då det kan vara mer som behöver riktas i framvagn mm.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
spillolja
30 december 2016 · 4 026 Inlägg

Vad är det för någon slags kärra ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Djo
30 december 2016 · 10 157 Inlägg

spillolja skrev:
Vad är det för någon slags kärra ?

mitsubishi outlander om du kollar på bilderna.

och ja det där lär fixas på firma och ja det kommer bli dyrt bortåt 100000 svårt se på bild men ser ut som rambenet blivit skadat så då ska den upp i riktbänk också.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
dasboot
30 december 2016 · 441 Inlägg

40-60 000kr om man ska bara gissa. Bäst är att lämna in den för att få ett kostnadsförslag. Huv, skärmar, krock balk, kylare mm. Lackering mm

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 december 2016 · 17 485 Inlägg

Gissar på över 70´
Som sagt ovan: Åk till verkstad. Går de ut och spyr på baksidan så räkna med att detta kommer att bli dyrt. Mycket dyrt. En bilhandlarregel är "hälften av värdet så laga inte"

Överväg att sälja den som den är. Det finns alltid drömmare som ser en billig bil de kan tejpa ihop hemma för ingen kostnad alls smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
30 december 2016 · 4 026 Inlägg

Undrar om dessa inte är populära bilar i afrika, kan då vara värt att sälja den som den är
repkostander i form av timpeng i dylikt land är en bråkdel av våra

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 december 2016 · 17 485 Inlägg

spillolja skrev:
Undrar om dessa inte är populära bilar i afrika, kan då vara värt att sälja den som den är
repkostander i form av timpeng i dylikt land är en bråkdel av våra

Dessutom finns ju möjligheten att den är "ramsned" enligt svenska värderingar är den i princip skrot då. Men det vet man inte förren någon varit runt och rotat. Sen kanske en verkstad vädrar morgonluft och erbjuder sig att köpa den så TS slipper problemet. Den ska man inte gå på utan vidare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
30 december 2016 · 4 026 Inlägg

Bilen är troligen en 08:a till 12:a, man bör kanske  får en offert på reparationen med reservdelslista
och sedan en välskriven annons på tex. Blocket, men räkna med att det ringer personer med förortsdialekt

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
torsen
1 januari 2017 · 7 238 Inlägg

Jag vet inte hur man bär sig åt för att få kontakt, men jag har hört om flera som lämnat sina krockade bilar för reparation i Lettland eller Litauen.

Djo
1 januari 2017 · 10 157 Inlägg

torsen skrev:
Jag vet inte hur man bär sig åt för att få kontakt, men jag har hört om flera som lämnat sina krockade bilar för reparation i Lettland eller Litauen.

Skulle jag aldrig göra dom reparationerna är helt brist fäliga och i vissa fall lifsfarliga i sådana länder bilar fusk lagas innan dom blir importerade också så det skulle jag aldrig göra.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
caromania Forummoderator
1 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Djo skrev:

torsen skrev:
Jag vet inte hur man bär sig åt för att få kontakt, men jag har hört om flera som lämnat sina krockade bilar för reparation i Lettland eller Litauen.

Skulle jag aldrig göra dom reparationerna är helt brist fäliga och i vissa fall lifsfarliga i sådana länder bilar fusk lagas innan dom blir importerade också så det skulle jag aldrig göra.

Det beror nog på vem man vänder sig till. Hantverksskickligheten är det inget fel på och priserna per timme betydligt bättre än här, men att hitta rätt kontakt är nog relativt svårt för någon utan just dessa kontakter eller språk. Att det emellertid görs en hel del fusklagningar i Baltikum av krockade bilar är det ju däremot inget tvivel om.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
spillolja
1 januari 2017 · 4 026 Inlägg

Vet en som har haft en Renault Clio har låtit göra service av denna i Polen

han ställer bilen vid färjeläget och lämnar nyckeln till personalen i biljettluckan som ombesöjer att den körs ombord på färjan, och har åker från platsen i en lånebil med polska regskyltar , verkstade som denna har i förväg har gjort upp med hämtar och lämnar vid färjeläget i Polen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
mb_pucken
1 januari 2017 · 5 087 Inlägg

Kommer bli dyrt. Brukar vara mycket saker innanför stötfångare som gör att priset tickar iväg. 6~-80k blir min gissning.
Vet att när min Benz blev skadad vid stöld av extraljus så gick det på 22k och reparera. Innefattade 1 skärm, rikt av en skärm och huv samt plastrep på stötfångaren samt lack. Ska tilläggas att 2 extraljus och rep av kablar är med i priset.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Djo
1 januari 2017 · 10 157 Inlägg

caromania skrev:

Djo skrev:

torsen skrev:
Jag vet inte hur man bär sig åt för att få kontakt, men jag har hört om flera som lämnat sina krockade bilar för reparation i Lettland eller Litauen.

Skulle jag aldrig göra dom reparationerna är helt brist fäliga och i vissa fall lifsfarliga i sådana länder bilar fusk lagas innan dom blir importerade också så det skulle jag aldrig göra.

Det beror nog på vem man vänder sig till. Hantverksskickligheten är det inget fel på och priserna per timme betydligt bättre än här, men att hitta rätt kontakt är nog relativt svårt för någon utan just dessa kontakter eller språk. Att det emellertid görs en hel del fusklagningar i Baltikum av krockade bilar är det ju däremot inget tvivel om.

Att det kan finnas bra även där betvivlar jag ej men jag skulle aldrig våga/vilja lämna iväg en bil till ett sådant land till en person jag inte känner.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang