3568
Sök

Toyota Carina 2 -91 [Nu: Motorbyte, Nu är jag igång igen :)]

Maskinförare
1 163 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
haha, oh ja.. blir väl så småningom wink

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Blev jävligt less på att inte ha nån musik alls i bilen.. så stereon åkte in igen.
fortsatte även lackning av inredning, blir svart/vitt tema om nån missat det smile
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071110283.jpg

325 Inlägg
11 november 2007
jassåå du har redan kommit i det skedet att du tröttnat på det du byggt förr å bygger om big_smile bra det, för det blir ju automatiskt för varje gång bara bättre o bättre smile å ja min bil blev iaf som en ny bil då man fick bantat bort med basen o allt plast i bagaget o baksätet, kändes nästan fel att lägga tillbaks allt sen tongue river du bara för skojjs skull eller har du planer bakom också? wink å ja minst radio å högtalare fram måste man ha för att orka köra längre bitar ensam iaf big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
eh.. nu ska vi inte avslöja för mycket.. men ja, det finns tankar bakom det jag gör smile
Tanken, eller om man kanske ska säga drömmen. är väl att få in turbo snurran, lätta bilen. svetsa bur, osv.. lite racing så där tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 november 2007
Kommer bli toppen detta!
Du fixa ju till bilen förut och nu äre bara att ställa av din och börja bygga smile
Jo det går fan inte att mecka utan musik, måste ju sjunga med lite tongue känns så ensamtannars ju lol hehe
Kommer bli toppen!
mvh kimpa

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
haha, men stereo i bilen behöver man ju inte när man skruvar tongue
Har ju fet stereon i garaget wink och vadå ställa av ?! jag ska ju använda den under vintern också.. hur ska jag annars ta mig till skolan ?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 november 2007
_Spawned_ skrev:
haha, men stereo i bilen behöver man ju inte när man skruvar tongue
Har ju fet stereon i garaget wink och vadå ställa av ?! jag ska ju använda den under vintern också.. hur ska jag annars ta mig till skolan ?

Jaha(I)
Okej, du kan ju alltid ta sparken till skolan tongue hehe
Lycka till!
mvh kimpa

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Ja, joo.. annars finns ju rensläden tongue
Men att ta sparken till skolan.. hmm.. ca 2mil enkel väg.. det lär ju bli en jävla träning iaf big_smile
Det börjar då bli lite snö här uppe nu iaf.. nästan så det kommer för mycket på samma gång.. hmm Har väl kommit så där 10cm idag iaf.. Och det snöar än... blir fan till att sätta på en plog framför bilen i morrn.. Men det lär ju bli lite drift iallafall wink
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071111284.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071111285.jpg
Senast redigerat av _Spawned_ (11 november 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 november 2007
_Spawned_ skrev:
Ja, joo.. annars finns ju rensläden tongue
Men att ta sparken till skolan.. hmm.. ca 2mil enkel väg.. det lär ju bli en jävla träning iaf big_smile

Bara att göra dig iordning snart då och börja sparka tongue hehe
Nädå, Lycka till!
mvh kimpa

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
jodå, för det lär ju ta ett tag.. sad

Maskinförare
1 163 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Och så var man ut igen.. gick fort när man väl börjat.. och tro't eller ej. men jag hittade fan inte ens den minsta lilla rostfläck nånstans under all plast som varit.. big_smile
Så toyotan är ju i nästan bättre skick än jag trodde.. inte ens reservhjulsbaljan hade drabbats av rost.. big_smile *NÖJD*
Dock så är det mesta rätt skitigt/dammigt.. och den blöta fläcken är från mina skor.. tongue
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071112299.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071112301.jpg
Senast redigerat av _Spawned_ (12 november 2007)

2 021 Inlägg
12 november 2007
härligt smile
så där fint e inte mitt golv kan ja lova dej big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 november 2007
Skönt när ingen rost finns, rikigt stilig den blivit må jag säga från när du började tråden smile

Lycka till!
mvh kimpa

Maskinförare
1 163 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Tackar för svaren ;D det gör att man orkar lite mer iaf smile
Har tagit in bilen nu i varm garaget.. mycket skönare att kunna jobba i t-shirt roll
har rengjort bak, dammsugit osv.. så nu är det inte lika mkt skit där.. Nu håller jag på att skissa lite på stag/början till bur i bilen.. så här är väl tanken ungefär, ska dock kolla upp nogare hur kraven är på burar..
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071112302.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/Stagetbak.jpg

150 Inlägg
12 november 2007
Fan så fräckt det blir Fredrik! fast jag fattar ändå inte hur du kunde ändra planer på en helg wink

1 997 Inlägg
12 november 2007
Haha, fränt!! big_smile
Bur å grejer. Ska bli roligt att se hur dehär slutar! hehe big_smile
Kämpa på bara!! big_smile smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Jo fy fan,.. big_smile Kan berätta att ja blev såld när jag satt och tittade på youtube på dvs, rally klipp.. Då föll jag direkt.. och tänkte, nu blir det rally.. annars får de va big_smile
Så nu sitter jag där tongue Ska fara och kolla nån dag på nå rör, så man kan svetsa lite smile

4 506 Inlägg
12 november 2007
Pöshkans Fredrik SNÖ! Här på den Soliga västkusten badas det fortfarande i Sjöar och Hav! Och tjejerna solar Toppless,,,, Tänk hur stort vårat lilla land är endå smile haha, Detta blir ju riktigt bra, Köp nu bara rör som är godkända, Tror det ska vara Sömlösa Hydralrör, Men fråga mig inte vad det betyder för det vet jag ej, Köp nu inte några China stolar och bälten sedan heller, För du vill väll ha allt Godkännt för att kunna köra på bana ochså?

_Walllllllllllllllllllllllis!_

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
haha, ahdå.. men som sagt, jag ska kolla upp det där med bur bygget lite mer.. vill ha aningen mer "kött på benen" innan jag börjar tongue
Och sen med min ekonomi, kan det ju lätt bli nå kina skit ^^, Då tanken inte är att jag ska börja på bana.. utan bilen ska reg besiktas om, och sen köras på gatan.. sen i framtiden får man väl se om man bygger om motorn osv big_smile

150 Inlägg
13 november 2007
Så du är helt inne på att bygga störtbur? och la turbokonverteringen åt sidan?

Sök