Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Är nu igång med motorblocket! Har nu burit ner motorblocket ner till källaren, så man kan arbeta i värme! Alla motor delar ligger i källaren, få se hur mycket man vågar plocka ihop motorn så man får upp den för trappan! Börjat att slippa motorblocket och det ser ut att det kommer att bli helt rent från färg! Har lite kvar att slippa på den här sidan! Nu ser man motor numret! Plockade bort den här ifrån skrotbilen och målade den själv, den jag lämnade in till lack blev ju inte så bra, så han la för mycket färg på den! Den här blev mycket bättre när jag målade den själv, här ser man alla betäckningar!
Nu är toppen klar och jag är mycket nöjd! Toppen är nästan helt klar, bara packning till ventilkåpan och tändkablar kvar, men det åker på när motorblocket är färdig! Har nu kommit fram till att nippeln med det lilla hålet ska sitta till ladd- mätaren. Tog bort nipplarna på min gamla GL och där satt det bara nipplar med stort hål. Närbild på nipplarna! Nu är den här klar att monteras med den nya behållaren!
Lite mer bilder från motorrummet! Nu är givaren till Expansionskärlet färdig inkopplat! Vill tacka In the White för all information hur man kopplar in givaren! Så här ser det ut när expansionskärlet är monterad och med ny do88 slang. Nu är den nya huvudbromscylinder monterad och alla bromsrör är nu klara! Översikt på alla bromsrör från ABS. Här är den nya bromsväska behållaren monterad och jag är supernöjd med resultatet.
Nu är det dags att börja med motorn för att komma vidare i motorrummet! Har nu slipat färdig på motorn och har bara frost pluggarna kvar att ta bort. Sedan blir det en riktigt motortvätt innan blocket ska målas. Nu är allt klart under torpedplåten. Mätarhuset är nu på plats igen. Så här ser motorrummet ut i dagsläget.
Sinnessjukt bygge, riktigt imponerad av kvalitén på bygget! Var lite fundersam till de gula skruvarna, men när det börjar komma lite mer på plats så är det helt rätt. Keep it up!
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!