Panik, styrled /styrstag

volvo133793
8 februari 2017 · 4 Inlägg

Hej jag tänkte byta styrled på min 850 och fick för mig att kappa av den och sätta på den nya bara, men jag kappade lite för långt och får inte av den sista biten och det är ändå troligtvis förstörd, någon som vet om man kan bogsera bilen till en verkstad oc hhur mycket det isf skulle kosta att fixa det?

Xebers76
8 februari 2017 · 2 274 Inlägg

Bogsera aldrig en bil med halvt isärkapad styrning, det kan leda till en stor olycka, pris får du ringa en verkstad å fråga, detta är ett forum ingen bilverkstad, lycka till!

ehedman
8 februari 2017 · 1 966 Inlägg

Antingen så bogserar du bilen med trailer (alt. dolly) eller så använder du grispitt för att få ur styrleden.

engolf
8 februari 2017 · 3 235 Inlägg

Eller demonterar styrstaget (det som sitter mot styrväxeln) och tar med till en verkstad:)

dasboot
9 februari 2017 · 441 Inlägg

Jag använder en liten gasbrännare för sånt. Fuktiga trasor mot gummidamaskerna. Sen massa värme. Så ska du se att den går att lossa

jaka54
9 februari 2017 · 5 734 Inlägg

Hej!
??? Såga av???
Är det inte bara att skruva bort styrstaget som sitter vid styrväxeln...och sen pressa ut P-änden ur fästet vid fjäderbenet?

Brådhis * Voff voff *
9 februari 2017 · 10 280 Inlägg

engolf skrev:
Eller demonterar styrstaget (det som sitter mot styrväxeln) och tar med till en verkstad:)

Det här borde ju rimligen vara både den säkraste och enklaste lösningen.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang