2953
Sök

Saab 93 2,0T 185hk -02 "Hackar" vid fullt rattutslag

46 Inlägg
21 februari 2017
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder.

Extra mkt när jag backar och vad jag tror kommer de från båda sidor.


Jag trodde först att det va spindelleden men när jag ska beställa nytt hittar jag ingen som säljer de.

Kan de heta nått annat?

Nån som har tips o råd om vad felet kan vara?

Tacksam för hjälp.

272 Inlägg
21 februari 2017
#2
Att det låter vid fullt rattutslag tycker jag tyder på kass drivknut/ar.

Annars sitter spindelleden tyvärr ihop med främre länkarmen så dem hittar du inte lösa.


46 Inlägg
21 februari 2017
Trådstartare
#3
Trekmeister skrev:
Att det låter vid fullt rattutslag tycker jag tyder på kass drivknut/ar.

Annars sitter spindelleden tyvärr ihop med främre länkarmen så dem hittar du inte lösa.

Googlat lite till och hur vet jag om de är inre eller yttre som är kass?

Forummoderator
18 345 Inlägg
21 februari 2017
#4
Vad han sa ^^

Men frågan är vad är det som hackar? Maskin pga dålig servo eller att knutarna håller på att ge upp...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

46 Inlägg
21 februari 2017
Trådstartare
#5
Hybridsmurfen skrev:
Vad han sa ^^

Men frågan är vad är det som hackar? Maskin pga dålig servo eller att knutarna håller på att ge upp...

Det är inget från motorn som hackar.

Hackar/knackar men enbart vid fullt rattutslag.

allså inte om jag bara svänger lite grann.

Forummoderator
18 345 Inlägg
21 februari 2017
#6
Zumo skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Vad han sa ^^

Men frågan är vad är det som hackar? Maskin pga dålig servo eller att knutarna håller på att ge upp...

Det är inget från motorn som hackar.

Hackar/knackar men enbart vid fullt rattutslag.

allså inte om jag bara svänger lite grann.

Knutarna. Kör lugnt innan byte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök